Gå til innhold

PSN tas ned igjen (PS3, PSP)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125

Synd for PS3 brukerne dette. Vi får vel alle trøste oss med at PS4 kommer en gang :)

Så kan vi kjøpe enda en konsoll fra folka som ga oss det stabile PSN-systemet! :tease:

Lenke til kommentar

Blir det like mye tull med PSN fremover tror jeg det kan påvirke salget av en eventuell PS4. Folk vil ikke ha en nettverkstjeneste som er nede flere uker i året.

Sorry, men må le litt av denne. Flere uker i året? For meg har PSN gått helt fint frem til nå. Det er gratis for meg å spille mot andre via PSN(Som det ikke er med Xbox Live) Så er ikke hacking noe firma kan være forberedt på. Leste for senest 2 uker siden at forsvaret selv hadde blitt angrepet av dette. Har hatt ps1,2 og nå 3 i hus. Og jeg lar meg ikke flytte over til å betale for å spille mot andre så lett nei. Sony har gjort sitt beste spør du meg. De haster ikke med å åpne tjenesten igjen for å gjøre gamere fornøyd, de fikser opp i problemene + tiltak. Kan vedde på at om den samme hackeren vil hacke Xbox så greier han det fint. Jeg holder og kommer altid til å holde med PS.

Lenke til kommentar

Så det bekymrer ikke deg nei at andre kan sitte på diverse kortnumre, passord, brukernavn og lignende? Sony har behandlet denne krisen forferdelig dårlig, og jeg er skremt over det lille av informasjon de gav ut når de tok ned tjenesten. Hvis betalingsløsning for å spille på nett forhindrer at konfidensiell informasjon og at nettjenesten blir helt lagt ned, så kan jeg glatt betale. XBL > PSN.

Lenke til kommentar
Sorry, men må le litt av denne. Flere uker i året? For meg har PSN gått helt fint frem til nå. Det er gratis for meg å spille mot andre via PSN(Som det ikke er med Xbox Live) Så er ikke hacking noe firma kan være forberedt på. Leste for senest 2 uker siden at forsvaret selv hadde blitt angrepet av dette. Har hatt ps1,2 og nå 3 i hus. Og jeg lar meg ikke flytte over til å betale for å spille mot andre så lett nei. Sony har gjort sitt beste spør du meg. De haster ikke med å åpne tjenesten igjen for å gjøre gamere fornøyd, de fikser opp i problemene + tiltak. Kan vedde på at om den samme hackeren vil hacke Xbox så greier han det fint. Jeg holder og kommer altid til å holde med PS.

 

Forsøker du å overbevise meg om at du er en Sony-fanboy? I så fall; suksess!

 

Jeg mente ikke at situasjonen for Sony er uoprettelig slik den er nå, men hvis det blir flere problemer med PSN fremover vil nedetiden ikke bare bli sett på som en episode men som en varig svakhet ved systemet. Kan man bli hacket én gang kan man bli hacket flere ganger, og hvis det skal være nede flere uker hver gang kan det fort bli mye nedetid på PSN i løpet av et år. Men, man kan jo alltids satse alt på at hackerne skal være snille! :cool:

Lenke til kommentar

Utifra egen erfaring, er ikke PSN den verste onlinetjenesten. Det at den er gratis, er en stor fordel. Min mening er når du først har kjøpt konsollen, i tillegg til spillet skal du ikke betale for å spille online.

 

Jeg spiller for det meste på PC, men har PS3 til konsoll. Er en del ganger jeg har problemer med å koble med på PS3, og påloggingen er treig osv, men utenom det fungerer den fint. Kanskje ikke like stabilt som Xbox Live, men ikke dårlig nokk til å bli kalt "ødeleggende" for ps3

Lenke til kommentar

Utifra egen erfaring, er ikke PSN den verste onlinetjenesten. Det at den er gratis, er en stor fordel. Min mening er når du først har kjøpt konsollen, i tillegg til spillet skal du ikke betale for å spille online.

 

Jeg spiller for det meste på PC, men har PS3 til konsoll. Er en del ganger jeg har problemer med å koble med på PS3, og påloggingen er treig osv, men utenom det fungerer den fint. Kanskje ikke like stabilt som Xbox Live, men ikke dårlig nokk til å bli kalt "ødeleggende" for ps3

Hmm, merkelig. for til meg er XBOX Live forferdelig ustabilt i forhold til PSN.

Lenke til kommentar

Det er ikke lenge siden facebook ble lagt ut på torrents, med alt av bilder, passord, etc. Men folk bruker nå facebook fremdeles.

 

Kredittkortinfoen fra PSN inneholdt ikke CVC-koder, samt det var vel kryptert?

 

Passordene var hashet (man kan jo diskutere om hash er nok, eller om man burde kryptert med salt). Uansett er nok det som er mest "big deal" med dette, at de har e-post adresser, passordhint-spørsmålene, etc. Så vidt jeg vet, har fremdeles ingen blitt tappet fra kontoen i Norge i alle fall?

 

"Faren" ligger i at man får brev eller annet, kanskje e-post, der noen prøver å phishe deg. Men om du er litt oppegående, faller du ikke for slikt.

 

Moralen er uansett: Når du vil benytte deg av onlinetjenester, blir du sårbar.. Bruk derfor kredittkort fremfor visa, slik at du eventuelt kan stoppe betalingen.

 

Beløpet får du tilbake uansett, men det er jo greit at du ikke er et par dager uten cash på kontoen :-)

 

Banker, etc. blir også til tider utsatt for angrep, men de forteller ikke noe om det til kundene (pga. folk ikke skal være redd for å bruke nettbank).

Endret av Olavxxx
Lenke til kommentar

PSN kommer aldri til å bli helt 100% igjen, det er jeg rimelig sikker på.

 

Spørsmålet mitt er; hvordan kan det bli 100%? Hvis man skal ta ned hele tjenesten for å tette huller hver gang det er en sikkerhetsrisiko, tror jeg det blir mye nedetid etterhvert. Her må man finne på noe lurt. Jeg tenker det beste ville være å tillate mindre sensitiv informasjon på PSN (f.eks. kun betale via disse kortene man får kjøpt), og dermed kunne ta det mer med ro med sikkerheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...