Gå til innhold

Test: 8 stk treningsapper til mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkelig at CardioTrainer ikke er med. Bytter selv mellom CardioTrainer og RunKeeper og merker (som dere også gjør) at RunKeeper overdriver kaloriforbrenningen til de grader. CardioTrainer melder at jeg forbrenner rundt 5-600 kalorier på en tur med lett jogging mens RunKeeper melder over 900 kalorier og innimellom over 1000. Nå er det ikke sjans i helvete at jeg forbrenner så mye i løpet av 1 time så da sier det seg selv at CardioTrainer er mer nøyaktig (selv om den naturligvis bommer litt også). Nå skal vi også ta kaloritellerne med en klypesalt med mindre man bruker pulsklokke. CardioTrainer har også skritteller som fungerer greit og høydemåler som egentlig ikke fortjener å bli nevnt i det heletatt.

 

Endomondo har jeg også brukt, og opplever at den bruker lengre tid på å få GPS-lock. CardioTrainer bruker rundt 3-5 sekunder på å få lock, mens Endomondo kan bruke 2 minutter (med fri sikt mot himmelen). Den er også for simpel for mitt bruk, men det er vel derfor den er så populær blant mannen i gaten.

Lenke til kommentar

Jeg bruker selv Endomondo, og fler og fler kollegaer på jobb har begynt å benytte det samme. Genial applikasjon som gir mye motivasjon for treningsøktene.

 

Kan nevne at noen telefoner (spesielt Windows Mobile 6) har en irriterende strømsparefunksjon, som skrur av gps når du låser skjermen. Dette kan løses ved en register-endring.

Lenke til kommentar

Hvordan i alle dager har dere klart å overse CardioTrainer (https://market.android.com/details?id=com.wsl.CardioTrainer)?

 

Særlig dersom dere vektlegger motivasjon burde denne score bra. Svært avansert og det blir rett og slett ikke en fullverdig test uten at dere tar med denne også. CardioTrainer har mange gratis tillegs-apps for motivasjon, vektreduksjon, kaloritelling etc.

 

Dere har i tillegg oversett SportsTracker Live (https://market.android.com/details?id=com.sportstracklive.android.ui.activity.lite). Denne er renere fokusert på trening og treningsprogram, og du får automatisk beskjed om personlige beste innen flere ulike kategorier (raskest per 5km, lengst per 10min etc.) etter endt trening (kun i betalversjon).

 

Både CardioTrainer og SportsTracker Live støtter bluetooth-baserte pulstellere, og etter å ha brukt de fleste programmene i testen her, er det disse to (som ikke var med i testen) jeg har endt opp med å veksle mellom til daglig.

Endret av thelomen
Lenke til kommentar
Endomondo har jeg også brukt, og opplever at den bruker lengre tid på å få GPS-lock. CardioTrainer bruker rundt 3-5 sekunder på å få lock, mens Endomondo kan bruke 2 minutter (med fri sikt mot himmelen).

Hvilken telefon har du da brukt?

 

På min HTC HD2 så får den bestandig GPS-Lock i løpet av noen sekunder.

Lenke til kommentar

Bruker også Endomondo og er fornøyd med denne. Veldig motiverende og fin som "dagbok"

Vet noen om det finnes noen løsning med pulsmåler hvor en kan få pulsen opp både på mobilen og på en klokke? Åltså blåtann pulsklokke hvor mobilen kan fange opp signalet e.l. Jeg synes det er for tungvint å måtte se på mobilen mens man løper.

Lenke til kommentar

Bruker Runkeeper. har gode erfaringer med det.

Ser av listen at den ikke støtter windows phone 7, men det gjør den. var en av tingene jeg savnet når jeg byttet fra iPhone til WP7, men fant den på markedplace for et par dager siden.

Bruker bare gratisversjonen :-)

Lenke til kommentar

Noe av det beste med Endomondo synes jeg er den sosiale delen. Det er morsomt å se de andre Endomondo-vennenes treningsturer og det inspirerer til å gjøre det bedre enn dem.

Har du en Garmin enhet (Forerunner eller Edge f.eks) kan du importere fra disse i stedet for å bruke Endomondo på mobilen også.

Lenke til kommentar

Bruker Runkeeper. har gode erfaringer med det.

Ser av listen at den ikke støtter windows phone 7, men det gjør den. var en av tingene jeg savnet når jeg byttet fra iPhone til WP7, men fant den på markedplace for et par dager siden.

Bruker bare gratisversjonen :-)

 

Runkeeper er ikke tilgjengelig for Nokia og da er man like langt (for veldig mange)... Men sikkert bra app.

 

Har selv innstallert Endomondo på min mobil :)

Lenke til kommentar
Endomondo har jeg også brukt, og opplever at den bruker lengre tid på å få GPS-lock. CardioTrainer bruker rundt 3-5 sekunder på å få lock, mens Endomondo kan bruke 2 minutter (med fri sikt mot himmelen).

Hvilken telefon har du da brukt?

 

På min HTC HD2 så får den bestandig GPS-Lock i løpet av noen sekunder.

 

Desire HD (sjekk signaturen :p ). Nå har det vært sjeldent at Endomondo har brukt 2 minutter, men det har skjedd. Men Endomondo blir uansett for simpel for min del, så jeg bruker CardioTrainer og har god erfaring med det :)

Lenke til kommentar

Endomondo sender min HTC Hero i en reboot kort tid etter at jeg har peilet inn gps, slått på datatrafikk og begynt å gå. Problemet unngås hvis jeg spiller av musikk samtidig. Men hvis noen ringer meg mens Endomondo og musikken er igang stopper (selvfølgelig) musikken og telefonen rebooter etter endt samtale, da musikken ikke alltid fortsetter av seg selv. Kjører gratisversjonen av applikasjonen. Problemet KAN være pga. custom rom'en som jeg kjører... Cyanogen Mod 7.0 med Android 2.3.3 (While this has been marked as stable by someone at CyanogenMod, its far from it and still has many issues, ranging from random reboots, through to a serious memory leak.)

Lenke til kommentar

Å høre på musikk mens man sykler vil jeg fraråde på det sterkeste, da det er svært trafikkfarlig. Bruk gjerne en GPS-app mens telefonen er festet til sykkelen, men ikke blokker en av sansene samtidig.

 

Vær aktsomme:)

 

Å høre på musikk mens man sykler vil jeg fraråde på det sterkeste, da det er svært trafikkfarlig. Bruk gjerne en GPS-app mens telefonen er festet til sykkelen, men ikke blokker en av sansene samtidig.

 

Vær aktsomme:)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...