Gå til innhold

Test: 8 stk treningsapper til mobilen


Anbefalte innlegg

Har også hørt mye bra om Cardio Trainer, uten å ha prøvd det selv. Selv synes jeg at Runkeeper er best, men det hadde vært interessant å få de sammenlignet i testen.

 

I tillegg er det mye som dere valgte å ikke ta med i testen som er avgjørende for valg av applikasjon:

- støtte for pulsbelte

- mulighet til å registrere innendørs løping (mølle)

- mulighet til å registrere andre aktiviteter (f.eks. styrke)

- synkronisering mot online-konto

- kvalitet på web-grensesnitt (om den har et)

- mulighet til å importere/eksportere GPS-data for å bytte til en konkurrent, plotte i Google Earth, eller andre formål (GPX-filer. Jeg vet at Runkeeper og SportyPal støtter dette, muligens også Endomondo, vet ikke med resten)

- etc.

 

Anbefaler alle som skal velge seg en applikasjon om å gå inn på nettsidene til hver applikasjon og lese mer om den.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Noen her som har erfaring med Polar pulsklokke, pulsbelte og app (i mitt tilfelle Runkeeper)?

 

Jeg har en Polar RS300x med medfølgende pulsklokke. Jeg bruker også Runkeeper på mobilen for tracking og informasjon om distanse og fart underveis (med musikk i bakgrunnen). Jeg har lyst å bytte ut pulsbeltet med en Polar Wearlink+, med bluetooth-sender. Denne skal jo sende informasjon om puls og intensitet direkte til Runkeeper så man ikke må inn i ettertid og legge inn bare gjennomsnittspuls etterpå.

 

Spørsmålet er: sender da pulsbeltet informsjon til både mobil og klokke samtidig? Jeg vil fortsatt ha klokka på armen for realtime-puls (er avhengig av å kunne styre intensiteten slik), men vil samtidig ha mobilfunksjonen!

Lenke til kommentar

Jeg bruker Polar pulsbelte mot min telefon, og det fungerer veldig bra. Det går dessverre ikke å koble denne senderen opp mot klokka, da den kun sender over blåtann som ikke klokka forstår. Løsningen er da klønete med to pulsbelter. Det går, men er ikke veldig praktisk. Jeg regner med at det ikke er noe i veien for et pulsbelte med plass til to stk sendere, noe som ville vært en grei løsning i dette tilfelle. Håper at Polar ser det behovet, og lager dette.

Lenke til kommentar

Ah, crap. Da har jeg vel bedre bruk for det jeg har, med klokka på armen, enn overføring til telefonen. Hadde håpa den sendte til begge, de hadde utfylt hverandre bra! Jeg føler meg såpass avhengig av å ha realtime-oppdatering av pulsen på armen at å ha pulsen på mobilen blir unyttig i forhold...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ah, crap. Da har jeg vel bedre bruk for det jeg har, med klokka på armen, enn overføring til telefonen. Hadde håpa den sendte til begge, de hadde utfylt hverandre bra! Jeg føler meg såpass avhengig av å ha realtime-oppdatering av pulsen på armen at å ha pulsen på mobilen blir unyttig i forhold...

 

Hei!

Driver akkurat som deg og leter etter et produkt fra Polar som kan overføre puls både med Bluetooth til mobil app (har Sporttracker på min Nokia N8), og til min Polar F11 klokke. Gode nyheter! Polar har nå laget en slik "dual" sender som du etterlyser!

 

Den heter H7. Den er rimelig ny, dukket opp i år. Kanskje derfor jeg ikke finner den på så mange nettbutikker, men her har de den ihvertfall:

 

http://www.iafstore....?num=14464&pa=p

 

På Polar sine sider ser det ut til at den er kompatibel med din pulsklokke (RS300X). Ser forøvrig at min F11 ikke er på den listen... :hm:

 

Mer info her: http://www.polar.fi/...art_rate_sensor

 

Ser altså ut til at jeg blir nødt til å investere i ny Polarklokke.... Har jo hatt F11`en i 5 år nå, og vært kjempefornøyd med den! :dribble:

Endret av TJ-N8
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...