Gå til innhold

Valve ferdige med episodespill? (Mac, PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Team Fortress 2 forteller jo heller ingen historie.

 

Jeg har ingen interesse av slike spill. Historiedrevne spill kan aldri komme levert til meg fordelt på 200 oppdateringer, da vinner film som fortellermedium.

 

Personlig overser jeg alle slike "få ett nytt våpen - last ned nå" oppdateringer. Er det ikke en del av originalspillet, en expansionpack eller en ny episode (uansett hvilken så må det gi mening utover fancy smancy utstyr og hack`n slash baner) så vil jeg ikke ha det.

 

Men så er jeg jo 10-15 år eldre enn brukergrupper de henvender seg til da, med fartstid innen gaming siden slutten av 80 tallet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Team Fortress 2 er ødelagt for min del. Det er bling bling + bling
De burde hatt en vanilla versjon m/bugfiks som alternativ... det var det jeg kjøpte og det jeg ville spille.

Videre er jeg ikke fan av item farming, da hadde jeg heller spillt WoW eller Call of Crap spillene.



Half life Episodene var korte og dårlige. Det hadde vært knall om det heller ble sluppet ett fullverdig spill som oppfølger. En episode 3 (tilsvarende 1&2) vil uansett ikke være tilfredstillende som avsluttning på det store og hele.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg husker da jeg kjøpte The Orange Box i 2007, jeg lastet det inn på PCen. og jeg prøvde ut TF2, det var et utrolig morsomt spill, med en humoristisk sans. Men etter en stund ble Steam Accounten Gitt til min bror. Og inntil forrige uke hadde jeg ikke rørt TF2 på ja 4 år. Jeg lastet ned det og skjønte ingenting. Alle gikk med OP våpen og Hatter. det var som å se et helt nytt spill. det var spennende i begynnelsen, men til syvende og sist savner jeg det gamle TF2.

 

Det er det jeg har sagt hele tiden, At Valve kommer kansje til og lage Half Life 3 og ikke Episode 3. Og siden det er 4 år siden noe Half Life relatert har blit utgitt, tror jeg Gabe Newell og resten av Teamet lager en helt ny Motor.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Ikke noen stor overraskelse kanskje? Som jeg sa under tiden der episodebaserte spill skulle være det store, om man ønsker å ha en historie som man bryr seg om er det en dårlig ide, innen det nye komemr har du glemt den gamle historien. Og ikke går det så raskt som de påstår også. Starcraft 2 har jo litt av den samme jallamodellen på et vis.

 

AtW

Lenke til kommentar

Skulle ikke Valve komme med "tre store overraskelser" eller noe sånt i løpet av 2011? At det blir oppfølger i stedet for ny episode ville jo vært en større overraskelse enn at episode tre er rett rundt hjørnet, selv om mange av oss har vært inne på den tanken allerede. I så fall håper jeg det blir en skikkelig oppfølger, og ikke bare "en veldig lang ep3", med samme (mer eller mindre) motor, samme våpen osv. På en måte ville jo det vært det logiske siden det skal fortsette og avslutte en historie, på en annen side forventer man at et nytt HL-spill skal imponere litt mer enn det.. Kanskje de lager en slags mellomting mellom en oppfølger og bare en episode, et spill de ikke ser på som HL3, men som er stort som et fullt spill med en del nyvinninger osv, litt som AC:Brotherhood er et fullt spill, men ikke er AC3. Hvis det er et fullverdig HL3 tror jeg ikke vi får se det på en god stund ennå.

Lenke til kommentar

Team Fortress 2 er ødelagt for min del. Det er bling bling + bling

De burde hatt en vanilla versjon m/bugfiks som alternativ... det var det jeg kjøpte og det jeg ville spille.

swup

ka-ching

 

Det er mange servere som kjører vanilla, så det er fult mulig å spille det samme spillet som før, bare at det er oppdatert med bugfixes og sånt da.

 

Men uansett blir det spennende å se hva Valve har å vise frem, håper det er noe snart.

Lenke til kommentar

Ikke noen stor overraskelse kanskje? Som jeg sa under tiden der episodebaserte spill skulle være det store, om man ønsker å ha en historie som man bryr seg om er det en dårlig ide, innen det nye komemr har du glemt den gamle historien. Og ikke går det så raskt som de påstår også. Starcraft 2 har jo litt av den samme jallamodellen på et vis.

 

AtW

 

Sånnsett følger alle spel som nokonsinne har fått ein expansion denne modellen. Forskjellen er vel berre at Blizzard viste at SC2 kom til å selge i bøtter og spann og derfor kunne planlegge å lage to expansions frå starten.

 

Like greit at Valve sluttar med episoder i grunnen, dei har ikkje akkurat fått det til. Kvaliteten på episode 1 og spesielt 2 har eg absolutt ingenting å utsettje på, men så var det dette med tid då.

 

Nei... HL3 med ny motor takk! :)

Lenke til kommentar

Ikke noen stor overraskelse kanskje? Som jeg sa under tiden der episodebaserte spill skulle være det store, om man ønsker å ha en historie som man bryr seg om er det en dårlig ide, innen det nye komemr har du glemt den gamle historien. Og ikke går det så raskt som de påstår også. Starcraft 2 har jo litt av den samme jallamodellen på et vis.

 

AtW

 

Sånnsett følger alle spel som nokonsinne har fått ein expansion denne modellen. Forskjellen er vel berre at Blizzard viste at SC2 kom til å selge i bøtter og spann og derfor kunne planlegge å lage to expansions frå starten.

 

Like greit at Valve sluttar med episoder i grunnen, dei har ikkje akkurat fått det til. Kvaliteten på episode 1 og spesielt 2 har eg absolutt ingenting å utsettje på, men så var det dette med tid då.

 

Nei... HL3 med ny motor takk! :)

Forskjellen er at med spill+expansion så er den første utgaven en fullverdig utgave. Såklart en glidene overgang dog.

 

AtW

Lenke til kommentar

Like hva Valve har gjort med TF2. Hadde de holdt det vanilla ville interessen dabbet ut. I stede for kjører de MMO modellen og levrer noe nytt hele tiden som holder spillet spennende.

 

Veldig enig, tanken på 2007-vanilla er spennende, men samtidig er det gjort så mange små og store forandringer på klassene at det ikke er det samme. Airblast til Pyro er vel kanskje den største totalt sett, og tanken på å spille uten er fæl.

 

Team Fortress 2 er ødelagt for min del. Det er bling bling + bling

De burde hatt en vanilla versjon m/bugfiks som alternativ... det var det jeg kjøpte og det jeg ville spille.

 

Videre er jeg ikke fan av item farming, da hadde jeg heller spillt WoW eller Call of Crap spillene.

 

Half life Episodene var korte og dårlige. Det hadde vært knall om det heller ble sluppet ett fullverdig spill som oppfølger. En episode 3 (tilsvarende 1&2) vil uansett ikke være tilfredstillende som avsluttning på det store og hele.

 

Det er ikke mer bling bling + bling enn det du gjør det til selv. Jeg driter stort sett i de fleste hatter (har kjøpt meg to - tre stykker jeg bare måtte ha) og det betyr ingenting for meg og heller ikke for spillet so helhet. Per i dag finnes det to våpen jeg personlig mener er OP, og det er The Huntsman til Sniper og Black Box til Soldier. Ellers er de andre godt balanserte selv om det finnes enkelte som ikke er særlig brukbare per dags dato, som den ordinære flammekasteren til Pyro. Veid opp for alle de nye måtene å spille de forskjellige klassene på, som Backburner, Your Eternal Reward og de forskjellige klokkene til Spy, Chargin' Targe og Eyelander. Lista er lang.

 

Itemfarming er unødvendig med mindre du igjen selvfølgelig på død og liv må ha alt sammen. Jeg crafter det jeg ønsker meg, resten driter jeg i frem til en eventuell drop.

 

Ellers er jeg enig med deg angående HL 3, det bør bli et stort spill nå. Et meget godt og stort spill.

Lenke til kommentar

Team Fortress 2 er ødelagt for min del. Det er bling bling + bling
De burde hatt en vanilla versjon m/bugfiks som alternativ... det var det jeg kjøpte og det jeg ville spille.

Videre er jeg ikke fan av item farming, da hadde jeg heller spillt WoW eller Call of Crap spillene.



Half life Episodene var korte og dårlige. Det hadde vært knall om det heller ble sluppet ett fullverdig spill som oppfølger. En episode 3 (tilsvarende 1&2) vil uansett ikke være tilfredstillende som avsluttning på det store og hele.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Når skaperene av NFS greier å pumpe ut to spill i året. Og valve bruker 4-xx år på en opplevelse på 4-5 timer har jeg igrunn beveget meg videre fra Half life fan til andre spill hvor man faktisk får nye opplevelser innenfor en akseptabel tidsramme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...