Gå til innhold

Putter all maskinvare inn i skjermen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller Asus EeeTop, eller hva den heter. Vil ikke være for kritisk til slike løsninger; for mange er det en ypperlig, praktisk løsning. Kan til og med spille mange spill greit på dem, så lenge man modererer seg litt mht. oppløsning og detaljer. Men de blir selvfølgelig utdatert lenge før et stasjonærkabinett blir det. Men dette siste er også relativt, selvfølgelig. Utdatert for hvem? Jeg kjenner folk som fremdeles sitter med en gammel Pentium II - maskin, og som trives utmerket med det, ettersom de ikke bruker datamaskinen til annet enn nettsurfing, bank ol.

Faktisk kan man påstå at vedkommende kjøpte seg en inni h*******s kvalitetsmaskin en gang i tiden, fordi den jo er i live ennå :cool:

Endret av thomit
Lenke til kommentar
På lydfronten finner vi blant annet THX TruStudio Pro, noe som ifølge MSI skal gi opplevelsen av et 5.1-oppsett til tross for at det bare er brukt to høyttalerelementer i AE2210.

blir vel mere 5.0, tviler på at man får noen bass ut av de innebygde høyttalerne der ;)

 

 

Men sikkert et kjekt produkt dette, for de som måtte få bruk for det.

Lenke til kommentar

Kjøpte storebroren MSI Wind Top AE2420 24" AIO Multitouch til guttungen (7 år) for litt siden, og den er utrolig kjekk på et lite gutterom. Tar nesten ikke plass, bråker ikke, og den drar alle spill og filmer som poden pusler med uten det minste tegn til hikke.

 

Det sitter en Core I3 530 og et Radeon 5730 skjermkort i den.

Ikke noe råskinn, men den duger i massevis for en 7 åring "under opplæring".

Har testa Portal på den for moro skyld, og det var bare sååååå moro synes poden. Pent var det å se på også.

 

Nå gjenstår det bare å finne ut av åssen jeg skal få digital-tv og koble til, så har poden absolutt alt innenfor 24".

Lenke til kommentar

Hvorfor må man kunne oppgradere den? Boksen er allerede ganske hissig spesifisert, en del kraftigere enn alle maskiner jeg daglig. Klart kraftig nok for en levetid på fem år.

 

Kravene til ytelse endres hele tiden.

Med tanke på at man må ha muligheter til reparere det hvis det går i stykker passer det å samstille det med muligheten til å kunne oppgradere / bytte ut enkelt av komponentene.

 

Enkelte av delene vil uansett fungere lengere en andre

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Kravene til ytelse endres hele tiden.

Over dual core 3+ GHz med 4GB RAM? Det er langt over hva som vil være kravene til de aller fleste i flere år fremover.

 

Med tanke på at man må ha muligheter til reparere det hvis det går i stykker passer det å samstille det med muligheten til å kunne oppgradere / bytte ut enkelt av komponentene.

Om noe går i stykker reklamerer du og får det reparert..

Lenke til kommentar
Kravene til ytelse endres hele tiden.

Over dual core 3+ GHz med 4GB RAM? Det er langt over hva som vil være kravene til de aller fleste i flere år fremover.

 

Med tanke på at man må ha muligheter til reparere det hvis det går i stykker passer det å samstille det med muligheten til å kunne oppgradere / bytte ut enkelt av komponentene.

Om noe går i stykker reklamerer du og får det reparert..

 

Med oppgradering så tenkte jeg mest på harddisken og grafikk kortet.

 

Nå er det ikke alle som godtar 5 års reklamasjon da.

Innen den tid så vil nok enkelte forbrukere kunne tenke meg å bytte ut enkelte ting der.

Så i verste fall har man en skjerm men ubrukelig pc.

 

Nå er det også en viss fare for at man ønsker å bytte ut det som går i stykker med noe som er bedre.

 

Slik det fremstår så virker det som dette er beregnet til en veldig strengt begrenset brukermasse .

Lenke til kommentar
Innen den tid så vil nok enkelte forbrukere kunne tenke meg å bytte ut enkelte ting der.

Da er ikke en slik maskin for disse "enkelte forbrukere".

 

Slik det fremstår så virker det som dette er beregnet til en veldig strengt begrenset brukermasse .

Det er nok heller motsatt. Denne og enheter som iMac treffer den digre andelen brukere som aldri er borti datamaskiner med skrujern og de få enkelte som gjør det kjøper noe annet.

Lenke til kommentar
Innen den tid så vil nok enkelte forbrukere kunne tenke meg å bytte ut enkelte ting der.

Da er ikke en slik maskin for disse "enkelte forbrukere".

 

Slik det fremstår så virker det som dette er beregnet til en veldig strengt begrenset brukermasse .

Det er nok heller motsatt. Denne og enheter som iMac treffer den digre andelen brukere som aldri er borti datamaskiner med skrujern og de få enkelte som gjør det kjøper noe annet.

 

De aller fleste vil alltid før eller siden oppgradere deler av hardwaren enten de gjør det selv eller får andre til å gjøre det.

Hvis den skal være interessant for brukermassen ( der produsenten skal kunne tjene store penger ) så må kabinett lages med tanke på mulig oppgradering. mye av dette kommer av at en som kjøper en slik maskin haren ven som kan oppgradere den framfor å betale for "oppgradering" til et firma , i motsatt fal er det bare et nytt kapittel i bruk og kast samfunnet. Der hele enheten kastes etter 6 år fordi HDD en slutter å virke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...