Gå til innhold

Test: Fractal Design Define XL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kabinettet er ikke stort nok slik jeg ser det.

 

Du kjøper vanligvis de større kabinettene for å få mulighet til å installere større hovedkort (E-ATX), det er det ikke mulighet for her uten modding. Du har mulighet til å installere 10 HDDs, men hvor mange ATX-hovedkort har så mange SATA-porter?

Sammen med at de medfølgende viftene ikke er voldsomt kraftige har du ikke mulighet til å få gode temperaturer uten vannkjøling, som det finnes bedre alternativer for (selv om de kanskje ikke er billigere).

Om du skal kjøre luftkjøling vil du heller gå for et kabinett som ikke er så stort og må ha såpass kraftige vifter for å få god luftflyt.

En positiv side jeg ser her er at du har gode muligheter for å modde kabinettet til å passe CPX-strømforsyningene fra Antec (CP-850, CP-1000). Og med litt triksing kan du sikkert modde bunnseksjonen til å få plass til noen radiatorer.

 

Ut fra fabrikken prøver kabinettet å tildfredsstille på for mange områder syns jeg, som ender med at det egentlig ikke blir et godt kjøp uten planer om modding.

Lenke til kommentar

Gikk fra et Antec Sonata til dette kabinettet for et par måneder siden. ER MEGET fornøyd med det. Meget god plass for blant annet skjermkort, i mitt gamle sonata kabinett måtte jeg tre skjmekortet på skrå for å få det inn i kabinettet, før jeg kunne rette det opp og settet det i sporet sitt. Mitt XL kabinett har meget god plass til lange skjermkort.

Har fem disker i kabinettet nå, synes ikke dem blir spesielt mye varmere enn i mitt gamle Sonata kabinett.

Tyngden gjør kabinettet vibrasjonfritt, hører kun en litt susing fra viftene, men mye lavere støynivå enn mitt gamle kabinett.

Eneste problemet jeg hadde da jeg flyttet over delene var at ledningen for 12v til cpu var alt for kort, fikset det med å skjøte på ledning fra en defekt psu jeg hadde liggende.

Lenke til kommentar

Har brukt dette kabinettet siden november(ca) og er kjempefornøyd! billig var det også :dribble: Det er to ting jeg kan trekke ned på og det er ringene som kablene skal gå gjennom ikke sitter fast og løsner gjerne om mange kabler skal gjennom, og at støydempingen i sidedøren buler innover pga varme fra skjermkortene mine (tørket lim?).

Lenke til kommentar

Det hele oser av billig dritt. Når jeg ikke ser USB3.0 i dag, samt at det er flere vifter som blåser ut enn som trekker inn vet jeg at designerne har sovet i timen.

 

Jeg kan ikke forstå at det er Define XL du snakker om. Jeg har hatt kabinettet siden november, og det er meget solid bygget. Man kjenner at sidedørene er ganske tunge og solide. Støydempingen er kjempebra. Maskinen min har aldri vært stillere. Det eneste jeg vil trekke ned på det er at til tross for at det er et stort kabinett av typen big tower, så har den ikke plass til XL-ATX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...