Gå til innhold

Infinity Ward-rettsak ruller videre (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsomt hvordan alle VET absolutt alt om saken og svelger rått det eks-IW har sagt. Jeg er rimelig sikker på at vi ikke vet halvparten av det som egentlig har skjedd.

 

Hadde ikke overrasket meg om både EA, IW og Activision var like sleipe og skyldige i konflikten.

Lenke til kommentar

Morsomt hvordan alle VET absolutt alt om saken og svelger rått det eks-IW har sagt. Jeg er rimelig sikker på at vi ikke vet halvparten av det som egentlig har skjedd.

 

Hadde ikke overrasket meg om både EA, IW og Activision var like sleipe og skyldige i konflikten.

 

Du må da vite at den versjonen man hører først ALLTID er den sanne?

Lenke til kommentar

Morsomt hvordan alle VET absolutt alt om saken og svelger rått det eks-IW har sagt. Jeg er rimelig sikker på at vi ikke vet halvparten av det som egentlig har skjedd.

 

Hadde ikke overrasket meg om både EA, IW og Activision var like sleipe og skyldige i konflikten.

 

Vel, saken er david mot goliath. Om EA ikke hadde blitt dratt inn i saken hadde tap av rettsaken betydd økonomisk ruin for menneskene involvert mens for bedriften er det ett slag i budsjettet. Kan ikke se for meg at privatpersoner som har gode jobber risikerer hele livet (ikke lett å fø familie om man får gjelden over seg) for penger.når de sikkert allerede har nok.

 

Hvorfor skal en bedrift saksøke ansatte som slutter? De vil jo ikke akkurat få de tilbake, eller invitere framtidige søkere. For ikke å nevne omdømmet som går tapt lett kan overgå prisen på rettsaken.

Lenke til kommentar

Er noe av dette ulovlig i USA? La oss se på det fra vårt ståsted, det hadde aldri forekommet her at elektriker firma A saksøker elektriker firma B fordi tidligere arbeidere i A sa opp og tok seg ny jobb i B, fordi B lovte mer lønn, eller hva? Er da strengt tatt det som står beskrevet i artikkelen.

 

Altså: Er det ulovlig å lokke over konkurrenters arbeidstakere med høyere lønn/frynsegoder i USA? Høres ikke logisk ut, USAs politikk har alltid vært noenlunde liberal.

 

En annen ting jeg syns var rart var da jeg leste igjennom det som sto her: http://gamer.no/artikler/55570/infinity-ward-ansatte-saksoker/

 

"Søksmålet gjelder en bonus som Activision visstnok skylder Infinity Ward for arbeidet med supersuksessen Modern Warfare 2. Av det de skylder skal 28 millioner dollar være betalt, men den fulle summen skal ligge et sted mellom 70 og 120 millioner dollar."

 

Bonuser er da strengt tatt gaver fra arbeidsgiveren, hvis arbeidsgiveren velger å ikke gi deg en bonus men tar penga selv, så er dette ikke ulovlig så vidt jeg vet. Slept kanskje men ikke ulovlig. Er dette nok engang noe spesielt med amerikansk lov jeg ikke har forstått?

Lenke til kommentar

Bonuser er da strengt tatt gaver fra arbeidsgiveren, hvis arbeidsgiveren velger å ikke gi deg en bonus men tar penga selv, så er dette ikke ulovlig så vidt jeg vet. Slept kanskje men ikke ulovlig. Er dette nok engang noe spesielt med amerikansk lov jeg ikke har forstått?

 

Det kommer vel ann på avtaler man inngår med arbeidsgiver.

Lenke til kommentar

Bonuser er da strengt tatt gaver fra arbeidsgiveren, hvis arbeidsgiveren velger å ikke gi deg en bonus men tar penga selv, så er dette ikke ulovlig så vidt jeg vet. Slept kanskje men ikke ulovlig. Er dette nok engang noe spesielt med amerikansk lov jeg ikke har forstått?

 

Det kommer vel ann på avtaler man inngår med arbeidsgiver.

 

Kalles det da ikke lønn?

Lenke til kommentar

Bonuser er da strengt tatt gaver fra arbeidsgiveren, hvis arbeidsgiveren velger å ikke gi deg en bonus men tar penga selv, så er dette ikke ulovlig så vidt jeg vet. Slept kanskje men ikke ulovlig. Er dette nok engang noe spesielt med amerikansk lov jeg ikke har forstått?

 

Det kommer vel ann på avtaler man inngår med arbeidsgiver.

 

Kalles det da ikke lønn?

 

Bonus er jo noe du får i tillegg til lønn da. Som sagt over, så kan arbeidsgiver gå med på å dele overskudd fra prosjekter/jobber med de ansvarlige. Da har de ikke lov til å holde pengene tilbake.

Lenke til kommentar

Bonuser er da strengt tatt gaver fra arbeidsgiveren, hvis arbeidsgiveren velger å ikke gi deg en bonus men tar penga selv, så er dette ikke ulovlig så vidt jeg vet. Slept kanskje men ikke ulovlig. Er dette nok engang noe spesielt med amerikansk lov jeg ikke har forstått?

 

Det kommer vel ann på avtaler man inngår med arbeidsgiver.

 

Kalles det da ikke lønn?

 

Nope, en lønn er fast satt, enten i per time, fast eller accord. En sjef for utvikling/senior utviklere har sannsynligvis en avtale at en viss mengde av eventuelt overskudd skal utdeles som bonus, for å motivere de til å gjøre så godt de kan.. Det er noe helt annet enn "godt arbeid i år alle sammen, vi deler ut en bonus til alle ansatte".

Lenke til kommentar

Bonuser er da strengt tatt gaver fra arbeidsgiveren, hvis arbeidsgiveren velger å ikke gi deg en bonus men tar penga selv, så er dette ikke ulovlig så vidt jeg vet. Slept kanskje men ikke ulovlig. Er dette nok engang noe spesielt med amerikansk lov jeg ikke har forstått?

 

Det kommer vel ann på avtaler man inngår med arbeidsgiver.

 

Kalles det da ikke lønn?

 

Å herre.

 

Infinity Ward har alltid hatt lave timeslønninger mot store bonuser av overskuddet etter utgivlers, dette er en stor del av inntektsgrunnlaget til alle ansatte og har beviselig blitt som ett våpen av Activision som har holdt tilbake for å unngå at IW-utviklere sier opp og tar seg jobb i Respawn.

Om dette er sant er det ett brudd på en arbeidskontrakt og kommer til å koste Activision dyrt, særlig om utviklerne kan dokumentere betydelig tap på grunn av bruddet.

 

 

Og Petter, begge sider har kommet med beskyldninger om lovbrudd, Activision har påstått at West og Zampella har lekket informasjon og holdt tilbake oppdateringer for å gi Activisions konkurrent EA en større markedsandel med Battlefieldserien sin.

Jeg synes begge sider høres like idiotiske ut i denne saken, men i motsetning til West og Zampella, så har Activisions ovetramp gått ut over en god del menneskeliv, skaperne av IW har kun hjulpet til med at EAs markedsandel kan ha blitt bittelittegranne større.

Lenke til kommentar

Jeg tror at vi ikke vet så mye av hva som egentlig har skjedd/skjer, men dessverre har Activision gjort så mye rart at mange av oss ikke stoler på dem lenger. Og jeg personlig ønsker at Activision gjør samme helomvendingen som EA gjorde i 2007(?), noe jeg forøvrig ikke forventer helt enda. I tillegg har jeg såpass lite respekt for AV at jeg velger å tro Respawn istedet. Det jeg vil fram til, er at jeg tror mange av oss ønsker ikke AV noe godt lenger.

Endret av PS360
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...