Gå til innhold

Japanske onlinespill stenges (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stenge dem i sympati som du sier i Europa kaller jeg ræva service. Jeg forstår Japan som sagt siden de må spare strøm.

 

wow.. en skulle ikke tro det var mulig å bli mer egoistisk. Her har et land opplevd en katastrofe av dimensjoner og alt en klarer å tenke på er "ræva service". Takk for at du minner meg på at slike personer finnes der ute. (ikke for å være frekk eller noen form for personangrep, jeg er bare lettere sjokkert)

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk sjokkert over at det er mulig å ikke forstå hva jeg mente. Alle er vel hissige på å ta alle som kan virke mildt negative til situasjonen, men om dere tror jeg tenker sånn så vær så god, jeg gir faen i hva dere tror, selv om det ikke er så. At det er mulig å se så svart og hvitt skulle man ikke tro. Spartakus var visst den eneste som klarte å fatte hva jeg mente og ga meg det svaret jeg trengte, og dermed forstår jeg hvorfor serverne er nede.

 

Stenge dem i sympati som du sier i Europa kaller jeg ræva service. Jeg forstår Japan som sagt siden de må spare strøm.

Ræva service? Hvor langt tenker du nå egentlig?

 

 

Sikkert lengre enn deg siden du ikke klarer å begrunne posten din.

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar

Square Enix ville ikke stengt av om det ikke var tvingende nødvendig. Selv om det kanskje ikke går strålende med inntekter fra spillene deres som krever online funskjonalitet bør det ikke ta spesielt mye business savvy å skjønne at å stenge av hele tjenesten er skikkelig dårlig butikk. Og Square Enix driver med butikk.

Lenke til kommentar

Folk blir alltid skinnhellige i katastrofetider med sympatierklæringer og donasjoner - og det skal selvfølgelig proklameres foran andre at man har donert - for å heve seg over andre moralsk. Etterpå kan de være fornøyd med seg selv mens de går tilbake til den overflodslivsstilen som sørger for at store deler av jordens befolkning lever på et eksistensminimum. Om det faktisk er noen genuin idealisme og empati inne i bildet, er aldri godt å si.

 

Square-Enix har kun globale servere og alle er i Japan. Å ha lokale backup-servere i tilfelle de japanske blir rammet av en katastrofe ville vært sikkerhets-overkill og slett ikke lønnsomt, men det kunne kanskje vært en ide mht til overføringshastighet.

Lenke til kommentar

Folk blir alltid skinnhellige i katastrofetider med sympatierklæringer og donasjoner - og det skal selvfølgelig proklameres foran andre at man har donert - for å heve seg over andre moralsk. Etterpå kan de være fornøyd med seg selv mens de går tilbake til den overflodslivsstilen som sørger for at store deler av jordens befolkning lever på et eksistensminimum. Om det faktisk er noen genuin idealisme og empati inne i bildet, er aldri godt å si.

 

Square-Enix har kun globale servere og alle er i Japan. Å ha lokale backup-servere i tilfelle de japanske blir rammet av en katastrofe ville vært sikkerhets-overkill og slett ikke lønnsomt, men det kunne kanskje vært en ide mht til overføringshastighet.

 

Merker at veldig mange kommer i en slik Sympati sone ved slike hendelser, "typen" jeg tenker på gjør ikke noe med saken men får en litt emo stilling til det hele og oser over av sympati. På min facebook konto ser jeg det er et stort atnall husmødre som kommer i denne sympati modusen der de suger til seg negative hendelser - la oss i dag tenne lys for - la oss i dag sette av vi sender kjærlighet i statusen - , men å faktisk gjøre noe skjer overhodet ikke, for meg et merklig fenomen.

 

På samme måte som det nevnes er at serverne skulle bli slått av i sympati?, hva skulle det være godt for og hva skulle det bevise?. Det dreier seg selvagt om problemer med å drifte serverene. For i katastrofe tider så er det selvagt ikke noe som er viktigere en å komme seg raskest mulig på bena igjen samme med økomomien. Påtatt sympati hjelper uansett ingen, mange som burdet tenke på.

Lenke til kommentar

Det hjelper en selv. Man føler seg med ett litt skyldig for at man har det så godt mens andre lider (selv om det skjer hver eneste dag ellers i verdens fattige og krigsrammede områder), og hvis man kommer med noen sympatierklæringer og organiserer noe tenning av lys og pengeinnsamling og så får man litt bedre samvittighet og tenker at "jeg har gjort min del". Så er det tilbake i godstolen med hummer og champagne. Og det er helt greit for meg, folk får gjøre som de vil tross alt, men det føles grusomt urettferdig når disse menneskene omtrent ser på deg som en ond person hvis du ikke reagerer på samme måte.

 

Jeg vet ikke jeg ikke får gjort en tøddel med situasjonen i Japan eller andre steder og jeg gidder ikke å late som eller å ha verken god eller dårlig samvittighet i forhold til det.

Lenke til kommentar

Dere husker de folkene i Chile som ble innesperret i gruven? "Alle" syntes synd på dem og ville hjelpe, men hvor mange bryr seg om de over tre tusen i Kina som blir innesprettet i gruver hvert eneste år? Jeg sier ikke at jeg er overdrevent symptisk med noen som helst, men det skalder ikke å vise litt medfølelse. Tenk på hvor mange som faktisk spiller FF online utenfor Japan. Om Square Enix stenger serverne en uke eller to i sympati vil noen selvsagt bli forbannet, men veldig mange vil støtte dem fordi de tenker på mennesker, ikke bare penger. Og det er tross alt bare en eller to uker. Les en bok eller noe i mellomtiden.

Lenke til kommentar

Det blir en stråmann; ingen har snakket om at det er skadelig å vise medfølelse. Men det hjelper ingen utenom en selv, og det er det viktig å være klar over slik at det ikke blir en kjepphest man bruker for å heve seg over andre.

 

Personlig spiller jeg ikke MMORPGer overhodet så de må gjerne stenge dem permanent for min del, men jeg ser ikke at det er spesielt sympatisk å gå inn for å redusere inntjening når økonomien allerede får seg en uungåelig knekk. Ingen har noe å tjene på det, mange har noe å tape - ikke minst japanerne - og det har absolutt ingenting for seg på noen som helst måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...