Gå til innhold

Her er våre første spillopplevelser (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva som var det første husker jeg ikke, men det er noe fra C64 eller Game & Watch. Donkey Kong og Donkey Kong Jr på Game & Watch er i alle fall de første som dukker opp i hukommelsen, fra C64 så er titler som Defender of the Crown, Bruce Lee, Blue Max og Great Giana Sisters (spilte det først på C64, senere på Amiga) er i alle fall noen av de jeg kommer på i farten, i tillegg til The Last Ninja og International Karate som nevnt i artikkelen.

 

Edit: Må legge til Summer, Winter og World Games på C64

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Audun Rodem: jeg setter dine spillkunskaper i tvil da denne nintendo "klonen" som du beskriver og avbilder er da vel en Famicom? (Japansk nintendo) http://en.wikipedia.org/wiki/Nintendo_Entertainment_System (se bildet ved siden av den velkjente grå boksen eller google famicom)

tilogmed spillet "Arctic Adventure - The Penguin & Seal" er et famicom / nintendospill, men det kan være du hadde piratutgaven av spillet...

Lenke til kommentar

Spilte en god del C64-spill, av dem var det vel først og fremst Rick Dangerous og Spy vs. Spy jeg husker mest. Men da var jeg fryktelig ung. Første spill jeg virkelig spilte MYE, var nok Pagan: Ultima VIII. Selv om at spillet fikk slakt overalt, ELSKET jeg det. Fryktelig skummelt spill. Og kjempekult. Elsket det.

Lenke til kommentar

Audun Rodem: jeg setter dine spillkunskaper i tvil da denne nintendo "klonen" som du beskriver og avbilder er da vel en Famicom? (Japansk nintendo) http://en.wikipedia.org/wiki/Nintendo_Entertainment_System (se bildet ved siden av den velkjente grå boksen eller google famicom)

tilogmed spillet "Arctic Adventure - The Penguin & Seal" er et famicom / nintendospill, men det kan være du hadde piratutgaven av spillet...

 

Redaksjonen betvilte også dette, og med god grunn. Ja, konsollen ligner mistenkelig på en Famicom, men det ER en kinesisk klone. Hvis du ser til høyre for der det står "Family Computer" er Ninendos velkjente logo ingensteds å spore slik den er på en original Famicom. Dette bildet er forøvrig ikke et jeg har tatt selv, men det er det bildet jeg har funnet som ligner mest på den konsollen vi hadde. Og jeg huske godt at det sto "Family Computer" på konsollen.

 

Som du sier fantes Penguin & Seal også som en tittel til Nintendo, men da som et ikke-lisensiert spill. Min utgave var utgitt av Sachen(les mer her, og her) som opererte utenfor Nintendos lisens. Senere kjøpte vi også Super Pang I(også Sachen).

 

Har jeg renvasket min spill-kredibilitet nå? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt vanskelig å skille aller første spillopplevelser fra hvilke spill jeg selv hadde først. Men det første var vel Game&Watch; Balloon Fight og et spill hvor man skulle hente hente skatter på havbunnen mens man unngikk armene til en blekksprut. Av tv/data-spill går jeg utifra at Super Mario Bros var det første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...