Gå til innhold

Anmeldelse: Mass Effect 2 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke kjøpt det, men var rimelig imponert over demo'n, og kjøpte Mass Effect 1 på steam fordi jeg fikk så lyst til å spille forgjengeren, såpass imponert at jeg la inn windows på mac'en.

Gleder meg til dagen jeg skaffer meg 2'ern for 1'ern er genial, og tror jeg skaffer meg PS3 versjonen, når jeg først gjør det :D

Lenke til kommentar

Verd å nevne at ps3 utgaven kjører mass effect 3 motoren. Elsker spillet, har snart 40timer spilt. Eneste er problemet med bugs! Er også blitt rapportert at spillet har "frøsse", tvunget en til å stenge av ps3'n, bare for å finne at savegamet er blitt korruptert.

 

Bioware er for øvrig på saken, og har bedt folk fortelle hvor dette innrtreffer på forumsidene til Bioware.

Lenke til kommentar

Å si at "PlayStation 3-utgaven gir deg den komplette Mass Effect-opplevelsen" er feil og burde vært uttrykt på en annen måte. Den KOMPLETTE Mass Effect-opplevelsen er kun på Xbox 360 og PC. Hvis noen påstår at en interaktiv tegneserie kan erstatte det originale Mass Effect-spillet og tilknytningen man får til historien ved å spille begge spillene i sammenheng, så er det noe vanvittig galt med vedkommende.

Lenke til kommentar

Verd å nevne at ps3 utgaven kjører mass effect 3 motoren. Elsker spillet, har snart 40timer spilt. Eneste er problemet med bugs! Er også blitt rapportert at spillet har "frøsse", tvunget en til å stenge av ps3'n, bare for å finne at savegamet er blitt korruptert.

 

Bioware er for øvrig på saken, og har bedt folk fortelle hvor dette innrtreffer på forumsidene til Bioware.

 

Hvis det er ingen merkbar forskjell mellom 360 og ps3 på det visuelle, da er jo den påstanden feil?

 

Men bra for PS3 brukere, et herlig spill :)

Lenke til kommentar

Det trenger ikke å være feil bare fordi spillet ikke ser mye bedre ut. Det er fremdeles Mass Effect 2, men med den nyere motoren.

Hvordan kan det være ny grafikk motor hvis det ser helt likt ut? :o

Bioware har jo selv sagt at ps3 versjonen kjører mass effect 3 motoren. Du ser det kanskje ikke, men det er pittepittelitt forskjell.

Lenke til kommentar

Det trenger ikke å være feil bare fordi spillet ikke ser mye bedre ut. Det er fremdeles Mass Effect 2, men med den nyere motoren.

Hvordan kan det være ny grafikk motor hvis det ser helt likt ut? :o

Fordi spillet ikke er laget på nytt for å utnytte ME3-motoren. Det er fortsatt samme Mass Effect 2 (samme modeller, samme teksturer, osv.) - portert til PS3 med ME3-motoren.

Lenke til kommentar

Jeg er høyst usikker på hva Bioware egentelig mener med at det kjører på ME3 motoren. Slik jeg kan se det er det fortsatt Unreal Engine 3 som brukes.

At den er tveaket, optimalisert etc betyr jo ikke at det er en ny motor.

Men, nå som reviews etc tikker inn så ser vi jo at forskjellen er mindre enn mikroskopisk.

 

Det beste eksemplet på hvor mye som kan gjøres med en grafikkmotor uten at den er ny er vel Neverwinter nights 1, og The witcher. Disse to spillene kjører på samme grafikkmotor.

Lenke til kommentar

Å si at "PlayStation 3-utgaven gir deg den komplette Mass Effect-opplevelsen" er feil og burde vært uttrykt på en annen måte. Den KOMPLETTE Mass Effect-opplevelsen er kun på Xbox 360 og PC. Hvis noen påstår at en interaktiv tegneserie kan erstatte det originale Mass Effect-spillet og tilknytningen man får til historien ved å spille begge spillene i sammenheng, så er det noe vanvittig galt med vedkommende.

 

Er så hjertens enig. Har selv skaffet PS3 utgaven nå, siden det er den mest komplette Mass Effect 2 opplevelsen det er snakk om. Men det blir i tillegg. Har selvfølgelig rundet ME 1 & 2 tidligere (flere ganger) på PC. PS3 utgaven er en flott pakke, men irriterer meg over at mange med kun en PS3 stående uvitende og elegant vil hoppe over forgjengeren å spille dette. Vedkommende vet jo ikke hva de går glipp av. Det blir jo som å regelrett drite i del 1 av 3 av noe. Ja, en har den interaktive tegneserien, men det blir noe annet.

 

Å spille spill som Mass Effect i kronologisk rekkefølge er et must etter min mening. Kan jo ta Dead Space som et annet eksempel på det. Sitter å spiller 2'ern nå. Ville jo blitt helt mongo om jeg starta på det, ikke sant.. Lurer på om EA har vært i kontakt med Microsoft om dette..

Lenke til kommentar

Litt off topic, men siden det nevnes i artikkelen.

Hvorfor må så og si alle PS3-spill installeres? Er blu-ray spilleren så dårlig at den ikke takler å lese raskt nok fra platene?

 

Har både 360 og ps3 selv, men kjøper kun ekslusive spill til PS3'en nettopp pga disken fylles opp hele tiden.

Lenke til kommentar

Litt off topic, men siden det nevnes i artikkelen.

Hvorfor må så og si alle PS3-spill installeres? Er blu-ray spilleren så dårlig at den ikke takler å lese raskt nok fra platene?

 

Har både 360 og ps3 selv, men kjøper kun ekslusive spill til PS3'en nettopp pga disken fylles opp hele tiden.

Ja, jeg har ikke tallene foran meg nå, men måten data leses fra en Blu-ray Disc fører til at man ikke kan hente data like raskt og effektivt som man kan på DVD. For å omgå denne flaskehalsen må større deler av enkelte spill forhåndsinstalleres til harddisk.

Lenke til kommentar

Iflg. BioWare selv så er PS3 versjonen bedre.

 

http://ps3.ign.com/articles/114/1140492p1.html

 

"One of the first things you're going to see is improved graphics," explained game producer Jesse Houston on the BioWare podcast. "We actually created the engine for Mass Effect 3 and used that to make Mass Effect 2 PS3. So we took the content, the story and all of the other assets that made up Mass Effect 2 and we put it into the Mass Effect 3 engine."

 

"As well as improved graphics, BioWare has tweaked the gameplay for PS3, and thanks to the larger storage space afforded by Blu-ray, Playstation owners won't have to change discs halfway through as you did in the Xbox version."

 

Edit:

 

Fra IGN

Simply the Best: Mass Effect 2 on PS3

http://ps3.ign.com/articles/114/1146672p1.html

Endret av EmpireNO
Lenke til kommentar

Jeg så trippel-head-to-head-videoen til Ign, synes fremdeles PC kom best fra det. Er grenser for hva motoren kan gjøre så lenge alle assets fremdeles er fra den opprinnelige ME2-motoren.

 

Skjønner ikke fokuset på det grafiske her uansett, for min del ville det viktigste incentivet til å skaffe PS3-utgaven - dersom det andre aktuelle alternativet var Xbox - være at ME2 på PS3 er som en GoTY/Ultimate Edition, med all nevneverdig DLC inkludert. Å slippe dillet med Bioware points er nesten verdt å kjøpe spillet om igjen, de som ikke har det fra før av kan prise seg lykkelige for at de slipper det i utgangspunktet.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Jeg har nå spilt ME2 i over 40 timer og jeg er hektet. Syns det er et utrolig bra spill, sjukt bra at det kom til PS3 ellers hadde jeg vel godt glipp av dette utrolige romeposet.

 

Når kommer til grafikken så er den ganske bra, men ikke Uncharted 2 eller Killzone 2 bra. Har sett noen sammenligningsvideoer mellom PS3 og X360 og jeg klarer neste ikke å se forskjell, noen utvalgte klipp viser forskjeller på skygger og effekter, men that's it.

 

Uansett ME2 er et fantastisk spill uansett konsoll.

Endret av EmpireNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...