Gå til innhold

Verdensrommet neste for Call of Duty? (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette henger ikke på greip. Activision har ikke gjort annet enn å kopiere settingen til Battlefield siden starten, og det begynner å bli temmelig vemmelig. Activision klarer rett og slett ikke å utgi noe unikt. For noen tamme hoder de har.

Det samme har de gjort med Tony Hawk: copy/paste.

De to første spillene i hver av seriene er elskbar, deretter blir det kvalmt.

 

Activision er i ferd med å bli nye EA, mens EA selv har tatt seg opp igjen på kvalitet.

Lenke til kommentar

Jeg har forsåvidt ingenting i mot scifi-settinger - 2142 er etter min mening fremdeles det mest gjennomførte Battlefield-spillet, for eksempel - men jeg er ikke helt overbevist om at utvikleren som har ansvaret for dette skal klare å gjennomføre det.

Oi! Endelig noen som er enig med meg :D

 

Jeg har heller ingenting imot sci-fi FPS, langt ifra. Jeg er dog skeptisk til dette når det gjelder CoD... Det blir virkelig altfor melking i denne serien og hvis det handler kun om å bytte omgivelser og våpen blir det nok akkurat samme sjit i "ny" pakke.

Jeg er også uenig i at CoD var hertil basert på realisme. Det er heller basert på en Hollywood-versjon av krigen :)

Lenke til kommentar

Dette henger ikke på greip. Activision har ikke gjort annet enn å kopiere settingen til Battlefield siden starten, og det begynner å bli temmelig vemmelig.

 

Disse reduksjonene er så urimelige at de fort tipper over i det latterlige. Var Battlefield 1942 det første spillet satt til andre verdenskrig? Hvorfor anklager du ikke i første omgang DICE for å kopiere Dreamworks (Medal of Honor) og Illusion Softworks (Hidden & Dangerous)? Kopierer ikke egentlig alle sammen id Software (Wolfenstein 3d)?

 

Enten det er snakk om å direkte plassere spillet i en krig som nå er historisk, som andre verdenskrig eller vietnamkrigen; å finne en passende analogi for dagsaktuelle kriger, eller å finne opp en fremtidig krig mellom potensielle supermakter, så er alt gjort før, og ingenting originalt. Det er bare gjennomføringen det står på.

Lenke til kommentar

Var Battlefield 1942 det første spillet satt til andre verdenskrig?

 

Ja.

 

Hvorfor anklager du ikke i første omgang DICE for å kopiere Dreamworks (Medal of Honor) og Illusion Softworks (Hidden & Dangerous)? Kopierer ikke egentlig alle sammen id Software (Wolfenstein 3d)?

 

Nå er det jo EA som utgir både MoH og BF, så en sammenligning av dem er unødvendig.

 

Det jeg mener å si er at CoD tråkker i BF sine fotspor hele veien i stedet for å lage sin egen sti.

To serier produkter som ligner såppas mye på hverandre betyr jo konkurranse, som Intel vs AMD, eller Crossfire vs SLI.

Men de fleste brukere foretrekker forhåpentligvis tenking utenfor boksen, nyskaping og innovativitet i stedet for det vi ser skjer med CoD.

 

Altså, varemerket Call of Duty er brukt på spill som egentlig burde hatt egne titler slik som de viker bort fra det originale, nemlig WWII.

Når det er sagt så har jeg ikke noe imot at et spill skifter setting, men det må ikke bygge på andres suksess. Det blir det lite kreativitet av.

Lenke til kommentar

Hvor gøy er det med borgerkriger egentlig dinsdale? Skudd per minutt kan telles på en hånd og treffsikkerheten på krigsvåpnene på den tiden var ikke noe å skryte av akkurat. Jakt våpen var bedre, men igjen, enda treigere å lade. Kanskje første verdenskrig? Men igjen, tror at skyttergravskrigføring blir kjedelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...