Gå til innhold

Halo: Reachs fantastiske salgsrekord (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ingen Halo-fan og har bare spilt 3'ern (tror jeg?) men her er det vel bare en ting å si: Wow.

 

Om historien har lært oss noe så bør det være: Aldri undervurder Microsoft. Det selskapet kan virkelig gjøre store ting når de legger musklene sine i det. La oss håpe de klarer det samme med Windows Phone 7...

 

(Ja, jeg vet Bungie har stått for utviklingen av spillet, blah, blah..)

Lenke til kommentar

Som du faktisk påpeker selv så er det Bungie som utviklet Halo: Reach. Ser ikke helt hva Halo derfor har med Windows Phone 7 å gjøre..?

 

Eneste likheten er at Microsoft har pengene til reklame og markedsføring til begge produktene.

 

Ellers er det jo imponerende at spill gruser de andre mediene ned i støvlene.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg kan være enig med at god markedsføring er viktig, men hvis Bungie hadde vært dårlige spillutviklere hadde aldri Halo vært så populært i utgangspunktet.

 

Det samme gjelder Windows Phone. Hvis de som lager telefonen lager et dårlig produkt, vil det også floppe (kanskje ikke de første dagene, men når folk begynner å høre "word of mouth").

 

 

Lenke til kommentar

Ellers er det jo imponerende at spill gruser de andre mediene ned i støvlene.

 

Tja det kommer litt ann på hvordan denne summen er blitt beregnet mener nå jeg.

I utgangspunktet koster et spill vesentlig mer enn en kinobillett.

Det vi derimot ikke vet er hvilken pris som er satt til grunn for beregningen av begge disse.

Ser vi bare på prisene her i Norge koster et spill ca 5 ganger mer enn en kinobillett.

Vil tippe at film knuser spill rimelig greit når det gjelder antall.

Lenke til kommentar

Ellers er det jo imponerende at spill gruser de andre mediene ned i støvlene.

 

Tja det kommer litt ann på hvordan denne summen er blitt beregnet mener nå jeg.

I utgangspunktet koster et spill vesentlig mer enn en kinobillett.

Det vi derimot ikke vet er hvilken pris som er satt til grunn for beregningen av begge disse.

Ser vi bare på prisene her i Norge koster et spill ca 5 ganger mer enn en kinobillett.

Vil tippe at film knuser spill rimelig greit når det gjelder antall.

Men nå er det ikke antallet som er interessant for utvikler og utgiver. Det er vel heller summen.

Lenke til kommentar

Helt vannvittig. Finnes det noen estimering på hvor mange kopier som er solgt? Enorme summer som har skiftet eier på kort tid, i hvertfall.

 

Joda, de har estimert salget etter 24 timer til å være over 3 millioner. (http://gamrfeed.vgchartz.com/story/82014/halo-reach-sells-over-3-million-units-in-the-first-24-hours/) Dette er vel å merke bare estimat, MS eller andre har ikke kommet med sikre tall enda.

Endret av Frode789
Lenke til kommentar

Jeg kan være enig med at god markedsføring er viktig, men hvis Bungie hadde vært dårlige spillutviklere hadde aldri Halo vært så populært i utgangspunktet.

 

Det samme gjelder Windows Phone. Hvis de som lager telefonen lager et dårlig produkt, vil det også floppe (kanskje ikke de første dagene, men når folk begynner å høre "word of mouth").

 

 

Hvis Bungie hadde vært en tredjeparts utvikler kunne Halo fort ha blitt et nytt Bayonetta eller noe annet middels skrap. Microsoft gjør MYE mer enn å markedsføre spillet.

Lenke til kommentar

I følge VGChartz er det ikke noe rekord, fantastisk, men ingen rekord.

Jeg ser heller ikke hvordan man kan sammenligne spillbransjen med filmbransjen, hvor begge har forskjellige priser og tilgjengelighet.

Men nå er jeg bare en grinete PS3-fan. ;)

Ingen rekord? Har du kilde muligens? Eller var det VGChartz som ringte på, la igjen en lapp og stakk av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...