Gå til innhold

Microsoft lysten på Halo-film (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha sett de siste CGI-reklamene er det ikke tvil om at en Halo-film kan bli vannvittig tøff. Håper ikke Microsoft eller partnere skorter på ressurser når den en gang lages, jeg vil heller ha en knallsterk film et år senere enn en midt-på-treet kommende sommer. Uansett er det flott å høre at det jobbes med bak kulissene. :)

Lenke til kommentar

Siste prosjektet var jo skrinnlagt, men Microsoft er ikke den eneste som er lysten på en Halo film.

Med den storien Halo-serien har, så kan det bli en konge film (Om ikke trilogi!).

Problemet ligger vel meste i hvem som kommer til å være regissør, samt skuespillere.

Peter Jackson var jo planlagt som produsent i det skrinnlagte prosjektet, med Neil Blomkamp som regissør, men de brukte ideene til å lage District 9 istedenfor.

Det er vel laget et skript om både den nevnte Halo filmen og om The Fall of Reach.

 

(Er vel kanskje litt rart at jeg som er PS3fanboy, vil ha en Halo-film :p )

Lenke til kommentar

må nesten le litt,snakk om å melke halo da.blir jo dobbelfail.Veldig få filmer som er basert på spill som blir suksess.

 

Dette er ikke akkurat melking.. Hva kaller du spill som FIFA og Mario da?

 

Det at mange filmer basert på spill har blitt dårlig, har ikke nødvendigvis noe med historien i selve spillet å gjøre. Se bare på Uwe Boll sine filmer. Alle sugde, selv om mange av de historiene bak spillene var gode.

Endret av Frode789
Lenke til kommentar

må nesten le litt,snakk om å melke halo da.blir jo dobbelfail.Veldig få filmer som er basert på spill som blir suksess.

 

Når prosjektet ble skrinlagt fordi det var snakk om å bruke 900 millioner kroner, så kan vi være rimelig sikre på at det ikke er noe middelmådig. Filmbransjen er (enhetsmessig) større enn spillbransjen, og får å få foten innenfor døren hjelper det med en sterkt førstesatsing. Hvis Microsoft kan utvide Halo-navnet til film også vil Halo bli et mye større, og mye mer anerkjent merke enn det er i dag. Type Pirates of The Caribbean eller Harry Potter-stort, tenker jeg.

 

Føler at Halo Legends var et forsøk for å se hvordan det vil bli mottatt, men for å si meg entusiastisk om en TV-serie må kvaliteten være superb, og minne mer om Lost enn The Office.

Lenke til kommentar

Da Halo kun er særlig populært i USA så vil det være en ganske stor risk å lage en Halo film med stort budsjett.

 

Kommer nok aldri til å skje uansett. Vi så jo hvordan det gikk med Final Fantasy.

 

Hvor det kommer fra? Halo er ganske stort i Europa også. Er derimot ikke store greia i Japan (som tross alt har en helt annen spillsmak på mange områder)

Endret av Frode789
Lenke til kommentar

Da Halo kun er særlig populært i USA så vil det være en ganske stor risk å lage en Halo film med stort budsjett.

 

Kommer nok aldri til å skje uansett. Vi så jo hvordan det gikk med Final Fantasy.

 

Hvor det kommer fra? Halo er ganske stort i Europa også. Er derimot ikke store greia i Japan (som tross alt har en helt annen spillsmak på mange områder)

 

Halo er ganske stort i UK, ikke ellers i europa. ODST var på europeiske salgslister bare et par uker før det var ute av listene allerede.

 

Reach vil kanskje klare å selge 1 million i Europa mens det nok vil selge 7-8 i USA. Ganske stor forskjell.

Lenke til kommentar

Når noen begynner å kaste tall i luften må jeg svare tilbake. Halo: Reach vil pushes mye mer enn Halo 3. Halo 3 har solgt nesten tre millioner kopier utenfor Japan og USA. Halo 3: ODST har solgt nesten halvannen million utenfor Japan og USA, på ét år, uten samme hype som Halo 3, og uten Master Chief som trekkplaster.

 

Halo: Reach vil selge mye, mye mer. Muligens Halo 3+Halo 3: ODST sammenlagt.

Lenke til kommentar

Når noen begynner å kaste tall i luften må jeg svare tilbake. Halo: Reach vil pushes mye mer enn Halo 3. Halo 3 har solgt nesten tre millioner kopier utenfor Japan og USA. Halo 3: ODST har solgt nesten halvannen million utenfor Japan og USA, på ét år, uten samme hype som Halo 3, og uten Master Chief som trekkplaster.

 

Halo: Reach vil selge mye, mye mer. Muligens Halo 3+Halo 3: ODST sammenlagt.

 

ODST altså bare 1.5 millon utenfor usa og japan, noe som betyr ca 1 million i Europa. Jeg føler meg ganske sikker på at Reach ikke vil gjøre det noe bedre enn det.

 

Og at Reach vil pushes mer enn Halo 3 tviler jeg sterkt på. Det vil uansett ikke komme i nærheten av Halo 3's salgstall. Halo som franchise er i utforbakke, noe vi så med odst.

 

Ingen Master Chief denne gangen heller hjelper heller ikke.

 

Jeg tipper Reach vil åpne på 1 plass i de fleste europeiske land åpningsuken, men vil allerede være ute av listene i de fleste land etter 3-4 uker.

Lenke til kommentar

Jeg tok kun med ODST for å ytterligere begrave påstanden din. ODST var en sidehistore; det kan ikke sidestilles med Halo 3, og har alikevel solgt over fem millioner kopier. På under et år.

Reach kommer til å selge like mye som eller mer enn Halo 3. Microsoft har selv sagt at Reach kommer til å få deres største markedsføringskampanje noen sinne. Halo som en franchise er såvisst ikke på vei nedover, og Reach vil bevise det. Bungie gir absolutt alt de har i denne tittelen, og forbrukere vil vite det.

Lenke til kommentar

Og at Reach vil pushes mer enn Halo 3 tviler jeg sterkt på. Det vil uansett ikke komme i nærheten av Halo 3's salgstall. Halo som franchise er i utforbakke, noe vi så med odst.

Microsoft har planlagt å bruke opptil 60% mer på reklamering og "pushing" av Reach enn det de gjorde med Halo 3. Tv, radio, plakater, aviser, begivenheter, release-fester, internettsider og butikker. Reach er det største og mest ambisiøse Halo-spillet Bungie har laget, for ikke å snakke om at det er det siste, og det er Halo 4 i alt annet enn navn. Klart at det vil både pushes og selges.

 

Du må også huske på at ODST var i utangspunktet en DLC og et sideprosjekt som vokste seg stort nok til å kunne bli solgt på egen DVD med en litt lavere pris en andre spill. Det ble laget av gjengen som opprinnelig samarbeidet med Peter Jackson på prosjekt kalt Halo: Chronicles. Da det prosjektet datt sammen på grunn av økonomi var allerede resten av studioet i gang med Reach og disse få fikk godkjennelse til å lage en utvidelse til Halo 3 mens man ventet på Reach. Klart dette ikke ville selge like mye som Halo 3. Det var en utvidelse som ble laget på 14 måneder av en relativt liten gjeng og det var ikke en prioritert utviklingsperiode.

 

Og til slutt; Amazon er bare en av få som er mer eller mindre 100% tomme for alt som heter Halo: Reach forhåndsbestillinger. Standard Edition, Limited Edition, Legendary Edition og Xbox 360 bundlene er forhåndsbestilt herifra til månen hos blant andre Amazon, Walmart og Gamestop. Og selv om spillet lakk ut på nett for noen uker tilbake er det - uten tegn til svakhet - fremdeles det mest forhåndsbestilte spillet akkurat nå med god margin.

 

Det var forøvrig over 2,7 millioner Halo 3: ODST eiere som deltok i Halo: Reach betaen. Med så mange deltakere i bare en Beta kan jeg ikke se for meg at teorien din om at Halo som en franchise er på vei ned helt holder vann. Det er interesserte. Minimum 2,7 millioner av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...