Gå til innhold

Når kommer det ultimate Magic-spillet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er noen forsøk på å lage dataspill av verdens beste samlekortspill.

Les hele saken

Magic hadde virkelig gjort seg på bærbart format!

Det hadde vært spennende hvis de lager det til 3DS :D

Monstre som kommer ut av kortene i 3D og angriper og spells i 3d etc.!

Jeg har spilt Magic før, men det ble for mye penger for de kortene, så

jeg slutta.

Jeg hadde lett begynt hvis de ga det ut til en bærbar plattform hvor

kort osv. ikke var så grisedyrt.

Lenke til kommentar

Ja, det er synd at det ikke har kommet noen nyere samlekortspill der du kan planlegge kortstokken skikkelig osv. Har spilt mange populære samlekortspill blant annent Pokemon Yu-gi-oh, Magic og Duel Masters.

Det spillet som ligner mest på Magic er faktisk DM som har akkurat samme reglene bare MYE forenklet. Både Yu-gi-oh og DM har skikkelige virtuelle utgaver, men disse er på Gameboy og DS.

DM har jeg gitt opp fordi det var for simpelt, men yndlingsspillet er Yu-gi-oh fordi at jeg elsker reglene og kortene.:love: (Skamme seg):p

 

Skal prøve det gamleste Magic spillet, takk for tipset ;)

 

@Stigris Du mener noe ala det PS spillet der du kjøpte kort som ble virtuelt animmert på TV-en? (husker ikke hva det heter)

Endret av LCJ To9
Lenke til kommentar

Jeg spilte Magic kjempe mye like etter vidregående, fikk en perm smekkfull av kort pluss en boks med overskudds kort fra han som introduserte meg for spillet (rundt 5-6 hundre kort). Kort han ikke lenger hadde "bruk" for som han sa... Endte jo med at jeg begynte å kjøpe kort selv og lage egne deck, hovedsaklig grønn/rød, men også blå/rød. Hadde en betydelig samling med kort før jeg dro til militæret (alt for mye penger gikk med på kort, var jo så vidt det holdt til mat en stund) :whistle: , hvor alle kortene mine ble stjålet mens jeg var borte på kurs... Har ikke spilt magic fysisk siden den gang. :cry:

 

Uansett, har prøvd min del av magic spill og må nok si meg veldig enig med TE_Andersen, det mangler noe i alle magic spill. Jeg har ikke prøvd det første duels of the planeswalker, men de andre har jeg fått prøvd en del. Spesielt det siste har jeg sansen for, selv om man som sagt mangler sjansen til å bygge egne decks. Det som skrives om Magic - Online kjenner jeg meg veldig igjen i, utseendet virker som et enkelt poker spill fra slutten av 90 tallet og oppsettet er klønete og lite logisk. Mistet fort interessen av Magic online pga. det dårlige intrykket jeg har av hele oppsettet. Det Magic spillet jeg har hatt det mest moro med, med unntak av det fysiske spillet, må være Magic: The gathering - Battlegrounds på Xbox, men det er ikke noe kort spill. Det er lagt opp mer som et slåssespill hvor de forskjellige planeswalkerene kjemper mot hverandre. Sammen med kamerater som også interesserer seg for magic er det fantastisk morsomt å kjempe mot hverandre i en hektisk runde med battlegrounds med egen komponerte "decks". Og det kan bli virkelig hektisk og utfordrende om kampen varer en stund.

 

Får bare håpe at det kommer et spill som kan fange magic's fantastiske "gameplay", og som gir deg den samme gode følelsen av å ha så mektige kort som virkelig kan gi hvem som helst en dårlig dag.

Lenke til kommentar

Har spilt endel Magic Online, aldri "kort-versjonen" men kun den digitale versjonen. Veldig underholdende og avhengighetsskapende. Siden jeg nettopp har anskaffet meg iPad (veldig imponert over den forresten) så må jeg nevne at en Magic: The Gathering iPad-versjon hadde passet helt perfekt til "konsollen". Jeg er sikker på at hadde man tipset Wizards of the Coast (tror de heter det) om å lage en iPad-versjon, så hadde det kommet.

Endret av Dekar
Lenke til kommentar

Spilte kort spillet en del på midten av 90 tallet, primært blå. Problemet med dette spillet er at det koster alt for mye å holde på med i lengden. Hvis man da ikke kun spiller i en begrenset gruppe og har blitt enig om hvilke serier man skal holde seg til.

Kjøpte også Magic The Gathering til pc en gang i samme periode. Har esken enda, måtte finne det frem i går etter å ha lest artikelen, men cd'en var borte :( Må grave igjennom noen gamle pappesker for å se om det har endt opp der.... Edit: Da er ymse pappesker og annet rask rota igjennom, ingen cd, men utrolig mye annet rart man har klart å spare på opp igjennom åra. Begynner nok å bli på tide å fylle opp bilen og ta en tur på dynga :whistle:

 

Men Magic var morro når vi holdt på.

 

Edit: Spillet er nå abandonware :)

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Ah... Magic :D

Gikk insane mye penger på det xD

FNM hver eneste fredag (var faktisk dommer i FNM en stund ^^), turneringer i Oslo nesten annenhver helg, NM og masse andre digge events :)

 

Kjenner jeg savner det litt. MTG-Online var også artig, drafta en del der sammen med kompiser og sånt.

Faktisk så spilte jeg er pre-release turnering for et halvt års tid sia, var dritgøy, men jeg har jo ikke råd til å holde på med det nå xD Jævla studielånet er litt spakt til det :(

 

Edit: As a matter of fact, nicket, avataren og siganturen min er fra et Magic-kort :D

"Decree of Justice" - et av mine favorittkort (det og Wrath of God)

Endret av Decreeofj
Lenke til kommentar

Flott artikkel, er alltid herlig når det kommer en interessant helgeartikkel fra gamer. Jeg og et par kompiser spilte mye rundt ungdomsskoletiden. Dessverre kunne vi ikke reglene 100%, så ble veldig mye krangling om regler og nyanser, noe som ofte kunne ødelegge en hel spilløkt. Selv var jeg en sucker for grønn, mest pga. den rå kraften. Hatet hvit, spesielt siden en av kompisene mine stort sett spilte med hvit. Masse walls med 1/5 ol., samt defensive enchantments. Var ikke sjelden at ytringer som "defensiv og feig horedeck" kom fra min side av bordet i ren frustrasjon. ;) Sluttet vel å spille når vi begynte på vgs, i takt med at internett gjorde sitt inntog.

 

Har stort sett holdt meg unna digitale utgaver av Magic, mest fordi jeg nektet å tro at sjarmen med det å fysisk spille med kort kunne bli gjenskapt. Bestemte meg likevel for å prøve Duels of the Planeswalkers på Xbox Live Arcade, og ble faktisk positivt overrasket. God flyt, fine animasjoner og stemningsfull musikk var de første inntrykkene jeg satt igjen med. Det morsomste var faktisk coop-kampanjen, som jeg sikkert har pløyd igjennom tosifret antall ganger med en av de gamle Magic-kompisene. Etterhvert blir spillet dessverre litt for grunt, mye pga. det artikkelen nevner: At man ikke fullt ut kan customize sine egne decks. Hadde man hatt mulighet til å bygge opp sine egne decks fra bunnen av med basis i alle spillets kort, hadde jeg vært solgt.

 

Tror dessverre aldri vi får se det ultimate Magic-spillet, i hvert fall ikke et som tilfredsstiller mine behov. Jeg er ikke lenger interessert i å betale per deck eller per kort, og vil ha alt i en stor pakke, evt. en grunnpakke med et par store ekspansjoner som man betaler for. Det må være en solid single player-del med høy gjenspillingsverdi, samt en multiplayer som gjør det lett å møte andre spillere på eget nivå. Coop-delen må være gjennomført, både lokalt og via nett. Dessuten må det være mulig å bygge opp decks fra bunnen av. Et slikt spill ville vel ødelagt potensiell inntjening på de fysiske kortene såvel som Magic Online, derfor tipper jeg det aldri ser dagens lys. Man må nok ta til takke med nedstrippede versjoner med begrenset funksjonalitet i overskuelig fremtid.

Endret av Adriano
Lenke til kommentar
Apprentice lacks a rules engine; the game moves forward by the players typing out their current actions. Apprentice simply provides an interface that can keep track of the current phase of the game; cards in play and their current state; and cards in the graveyard.

Der ligger problemet, slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Kunne veldig godt tenkt meg å begynne med Magic (i elektronisk versjon) men jeg har ikke den fjerneste anelse hvor jeg skal begynne. Med så mye dybde og ett såpass gammelt spill så er jeg redd jeg vil bli overkjørt av mer erfarne spillere.

 

Hadde satt pris på om noen kunne linket noen gode starter guider eller tutorials. :)

Lenke til kommentar

Jeg har på følelsen av at WOTC ikke vil gitt tillatelse til en stor spillprodusent med nok ressurser og kunnskap til å lage et Magic-spill, da de ville tapt masse penger hvis spillet hadde vært vellykket. Hvem hadde vel giddet å kjøpe Magic-kort (enten på papir eller via Magic Online) hvis man kunne fått dataspillet til f.eks 400,- i butikken som et engangsbeløp. For å henge med i dagens Magic må man jo omtrent bruke like mye i måneden på kort og WOTC har absolutt ikke noe incentiv for å miste disse spillerne til et dataspill. Så jeg spår at det ultimate Magic-spillet aldri kommer.

Lenke til kommentar

Hvis en har lyst til å lære seg Magic så foreslår jeg at man tar en titt innom en Outland-butikk, spesielt på Østbanen i Oslo hvor jeg tror de fremdeles kjører ukentlige turneringer (tror det finnes en oversikt på hjemmesiden deres). Magic har nemlig starter-decks, en slags forenklet utgave som gir deg en enkel og god innføring i grunnreglene uten å drukne deg i detaljer. Det er en fin måte å starte på, og starter-decken er laget for to spillere så man kan kjøre i gang umiddelbart. Brukte dette selv for en stund tilbake, da det var 10-15 år siden jeg spilte selv.

 

Kjenner meg godt igjen i artikkelforfatters frustrasjon over å delta i turneringer før i tiden, det var bortimot umulig å hevde seg på noen måte om du ikke hadde investert både tid og penger i kortene og strategien. På den måten har jeg mye mer sansen for sealed deck tournaments, hvor hver deltager får utlevert feks 15 boosterpacks på starten, og så må bygge seg en egen deck. Å spille mot nerdegutter som har brukt 10-15 år på å bygge "superdecken" er håpløst...

 

Anyway. God lesning, traff meg midt i nostalginerven. Mulig det blir å dra frem den gamle permen min og bla litt i de gode, gamle staskorta.

Lenke til kommentar

Jeg var på den Outlanden i helgen og da satt det masse folk på de borda på utsia og spilte et kortspill, vet ikke om det var Magic siden jeg bare kasta meg inn i butikken :) Uansett så er jeg helt sikker på at de arrangerer slikt og de ønsker helt sikkert nye folk og er villig til å lære opp ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...