Gå til innhold

Anmeldelse: MAG (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ut fra det jeg opplevde i betaen ser dette ut til å stemme på en prikk. Jeg vet ikke hva eller hvordan de kunne gjort noe annerledes før PS3n hadde begynt å lukte svidd, men en bane alá D-day kunne gjort seg her. Ihvertfall når det er snakk om objektivbaserte spillmoduser. Satser på at noe slikt kommer i en fremtidig oppdatering! :)

Lenke til kommentar

Hm, inntrykket jeg får av å lese denne artikkelen er at spillet er omtrent definisjonen på "midt på treet". Er ikke 7/10 litt i høyeste laget eller veier gulrøttene opp for spillet senere ved å gi en mer variasjon og utfordringer etter hvert som en får tjent opp nok poeng til å låse opp mikk og makk?

 

På omtale ville jeg trudd at spillet max fortjente en sekser eller en solid femmer...

Lenke til kommentar

Nicket ditt sier alt da, kz2lov3. ;) For min egen del var KZ2 et like stort gjesp som KZ1. Har ikke orket å spille det igjenom, en gang. Gamer sin anmeldelse av spillet var spot on, og jeg angrer på kjøpet... Det var det første spillet jeg kjøpte når jeg omsider gikk til innkjøp av en PS3. Burde heller kjøpt noe annet.

 

Og etter å ha lest denne anmeldelsen blir det ikke MAG jeg kjøper først. Får heller spille Mass Effect 2 videre, og vente på Final Fantasy. :)

Lenke til kommentar

Etter å ha sett førsteinntrykkene til spillere og anmeldere, var vel dette som forventet. For min del har jeg enda til gode å trives med et stort antall spillere i et spill, men folk er jo forskjellige. Trodde kanskje det skulle få en sekser, evt. en femmer, etter å ha lest anmeldelsen, uten at det har noe å si.

 

Får forresten "File not found" på samtlige bilder på førstesiden og det siste bildet på andresiden.

Lenke til kommentar

Får "File not found" på ein del bilder i omtalen.

 

Dette passa veldig godt med mine forventningar til spelet, noko anna kan ein strengt tatt ikkje vente frå "Massive Action Game". Tittelen åleine er i grunnen nok til å rettferdiggjere mangel av dypde og historie i dei forskjellige fraksjonane. Det er ikkje akkurat det spelet skal selge på.

Lenke til kommentar

Da er endelig dagen kommet for å få svar på om størrelsen egentlig betyr noe.

Les hele saken

 

Hei.

 

Jeg syns anmeldelsen var ganske bra, men jeg fatter ikke at man klarer å anmelde denne typen spill etter et par dager. Spillet kom i butikken bare for et par dager siden og man må jo spille slike spill i ganske mange timer før man kan gjøre seg opp en formening om hvor bra det er. Mye avhenger jo av de som spiller det. Det er som å lage en anmeldelse for World of Warcraft 2 dager etter release og klage på at spillerene ikke skjønner hva de skal gjøre og at det ikke finne nok folk til raids i Molten Core etc.etc.. Dere skjønner sikkert hva jeg mener. Det kreves i alle fall mye mere av spillerene i et slikt spill enn i MW2 eller Killzone 2 feks.

 

Syns at enhver anmeldelse av MAG som kommer så tidlig ikke kan tas seriøst. Dersom anmelder hadde spilt dette lenge og kommet med sin anmeldelse i slutten av februar så hadde det vært litt mere seriøst. Men, unansett, score kan like godt stemme i slutte av feb., men poenget er at i et slikt spill blir det useriøst å gi karakter etter bare et par dager etter at spillet er sluppet.

Endret av EmpireNO
Lenke til kommentar

Da er endelig dagen kommet for å få svar på om størrelsen egentlig betyr noe.

Les hele saken

 

Hei.

 

Jeg syns anmeldelsen var ganske bra, men jeg fatter ikke at man klarer å anmelde denne typen spill etter et par dager. Spillet kom i butikken bare for et par dager siden og man må jo spille slike spill i ganske mange timer før man kan gjøre seg opp en formening om hvor bra det er. Mye avhenger jo av de som spiller det. Det er som å lage en anmeldelse for World of Warcraft 2 dager etter release og klage på at spillerene ikke skjønner hva de skal gjøre og at det ikke finne nok folk til raids i Molten Core etc.etc.. Dere skjønner sikkert hva jeg mener. Det kreves i alle fall mye mere av spillerene i et slikt spill enn i MW2 eller Killzone 2 feks.

 

Syns at enhver anmeldelse av MAG som kommer så tidlig ikke kan tas seriøst. Dersom anmelder hadde spilt dette lenge og kommet med sin anmeldelse i slutten av februar så hadde det vært litt mere seriøst. Men, unansett, score kan like godt stemme i slutte av feb., men poenget er at i et slikt spill blir det useriøst å gi karakter etter bare et par dager etter at spillet er sluppet.

 

Jeg synes poenget ditt er godt, men jeg er ikke enig med deg når det gjelder akkurat denne tittelen eller sammenligningen opp mot World of Warcraft. For et internettbasert rollespill er det store elementer og deler ved spillopplevelsen du umulig kan ha fått med deg etter en uke - du går glipp av innhold.

 

MAG er, til tross for noen rollespillelementer, fremdeles et skytespill. Jeg har i dag spilt spillet i nøyaktig en uke, og spillingen baserer seg på rundt 30 timers spilltid, noe jeg faktisk føler er mer enn nok for å bedømme et spill av denne karakteren. Jeg er videre enig i at spill som dette kan utvikle seg, og byggingen av et habilt nettsamfunn kan endre spillopplevelsen ganske drastisk, men vi har dessverre sjelden kapasitet til å følge nettspill over en lengre periode.

Lenke til kommentar

 

Jeg synes poenget ditt er godt, men jeg er ikke enig med deg når det gjelder akkurat denne tittelen eller sammenligningen opp mot World of Warcraft. For et internettbasert rollespill er det store elementer og deler ved spillopplevelsen du umulig kan ha fått med deg etter en uke - du går glipp av innhold.

 

MAG er, til tross for noen rollespillelementer, fremdeles et skytespill. Jeg har i dag spilt spillet i nøyaktig en uke, og spillingen baserer seg på rundt 30 timers spilltid, noe jeg faktisk føler er mer enn nok for å bedømme et spill av denne karakteren. Jeg er videre enig i at spill som dette kan utvikle seg, og byggingen av et habilt nettsamfunn kan endre spillopplevelsen ganske drastisk, men vi har dessverre sjelden kapasitet til å følge nettspill over en lengre periode.

 

Takker for godt svar, du har nok rett i det du sier. Samtidig, som du sier så kan spill som dette utvikle seg over tid, og gi en bedre opplevelse etterhvert som flere spiller det og et habilt nettsamfunn bygges opp som du sier. Jeg ville uansett sett at anmeldelsen av spillet kom litt senere når basen av spillere var litt mere utviklet enn det den er nå, da hadde man fått et mere reelt syn på hvordan spillet hadde utviklet seg, er vel ingen hast med å anmelde det.

Endret av EmpireNO
Lenke til kommentar

.. er vel ingen hast med å anmelde det.

 

Dessverre er det ikke helt sånn. Det går ikke mange dagene fra et spill har hatt slipp til de første klagene dukker opp om at ting ikke er omtalt.

 

Målet vårt må uansett være å omtale spillet som den opplevelsen DU kommer til å få om du går og handler spillet i dag. Omtaler er ferskvare, og det er akkurat nå mange sitter og lurer på hva de får om de skulle snuble over et gitt spill i butikken.

 

Det vi derimot ofte gjør er å følge opp spill som har endret seg betraktelig siden omtalene ble skrevet med egne artikler senere.

 

I de tilfellene hvor vi føler at spillet ikke kan omtales basert på de erfaringene vi har gjort publiserer vi såkalte Førsteinntrykk i stedet - men dette var som Marius har forklart godt ikke nødvendig for MAG.

 

Får "File not found" på ein del bilder i omtalen.

 

Dette skal nå være fikset. Si i fra om det er noen bilder som er trøblete!

Lenke til kommentar

Ideen er god den, men tror utviklerene har gått i den fella å gape over for mye.

 

Aye, ikkje minst er det sjølmord å lansere det midt mellom MW2 og BC2, som begge overkjører denne tittelen noe så enormt.

 

Men eg ønsker MAG allt godt i fremtiden. Regner med mye god DLC vil komme i tiden fremover ihverrtfall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Takker for godt svar, du har nok rett i det du sier. Samtidig, som du sier så kan spill som dette utvikle seg over tid, og gi en bedre opplevelse etterhvert som flere spiller det og et habilt nettsamfunn bygges opp som du sier. Jeg ville uansett sett at anmeldelsen av spillet kom litt senere når basen av spillere var litt mere utviklet enn det den er nå, da hadde man fått et mere reelt syn på hvordan spillet hadde utviklet seg, er vel ingen hast med å anmelde det.

Personlig synes jeg det blir litt feil å anmelde FPS-spill på grunn av nettsamfunnet når det er selve spillet som skal være i sentrum. Dog, dette slår kanskje litt begge veier med tanke på at MAG har slag på rimelig stor skala, men i hovedsak er det spillet som skal være i sentrum sålenge det er et FPS-spill i mine øyne. Hadde det vært et spill som WoW kan jeg forstå at man kan fokusere mer på nettsamfunnet, men det burde fortsatt ikke påvirke karakteren til et spill fordi spillere er uhyre hyggelige og modne, det gjør bare at man trives bedre i ett eller middelmådig spill (eksempel selvsagt, sier ikke at WoW er middelmådig).

 

I alle fall slik jeg opplever det pleier i alle fall Gamer.no og se mer på selve spillet, funksjoner, finesser, historie, grafikk og slikt istedenfor spillerbasen når de anmelder, noe som for min del er veldig utelukkende. Jeg synes ikke man kan gi spill som CS og COD4/MW bedre karakter fordi man møter på noen mennesker in-game som er virkelig hyggelige og hjelpsomme, det hjelper på opplevelsen, men burde ikke påvirke vurderingen av selve spillet (man kan dog nevne at communityet rundt spillet er meget bra f.eks.). Hah, følte jeg sa akkurat det samme på to avsnitt nå, men du tar i allefall poenget håper jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...