Gå til innhold

The Force Unleashed utvides


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får håpe de har tatt seg bryet med å gi spillet en SKIKKELIG patch i mellomtiden. The Force Unleashed er et spill som har så utrolig mye potensiale men som feiler på stort sett hver eneste lille ting som har med gameplay å gjøre. Det er tydelig at spillet ikke gikk gjennom mer testing enn det som skulle til for å fjerne de verste bugsene. Det er store elementer av spillbarheten som rett og slett ikke fungerer, for eksempel ved at kamper blir umulige midtveis gjennom eller at du må gjøre skikkelig repetitive handlinger flere ganger fordi checkpoints er dårlig plassert, og den samme handlingen gjennomført to ulike ganger kan en gang gjøre at du vinner uskadet, mens andre gangen kan du dø. Når du dør føler du aldri at du helt skjønner hva du gjorde galt. Vanskelighetsgraden hopper frem og tilbake fra latterlig enkelt til ubeskrivelig vanskelig, gjerne innenfor en periode på 5 minutter. Den vanskeligste kampen i spillet (BY FAR! Jeg ser fortsatt ikke hvordan den skal være mulig å vinne på Normal vanskelighetsgrad og over) finner du allerede på level 2, og den er attpåtil skikkelig tilfeldig og urettferdig mot deg som spiller. Hvis du klarer å spille gjennom dette spillet uten å rope ut av frustrasjon så tror jeg ikke du har spilt mange bra spill gjennom tidene som du kan sammenligne med.

 

Det som er synd er at spillet kunne sikkert blitt skikkelig bra med 2-3 måneder ekstra testing og tweaking. Det er et enormt sprang mellom spillets potensiale og hva som faktisk ble levert. Jeg synes synd på utviklerne, for de må ha følt seg rimelig vingeklipt da de så hjertebarnet sitt bli skjøvet ut døra før det var klart for forbrukermarkedet.

 

På den positive siden er historien veldig bra og gir en stor, ny tvist til Star Wars-universet. Sett spillet på Easy, spill deg gjennom det hurtigst mulig (spillet er fortsatt utrolig frustrerende og varierende i vanskelighetsgrad selv på Easy), og legg det tilbake i hyllen. Ta det frem for å vise filmklippene til kompiser, men for all del ikke la dem spille det! Glem drømmen om et nytt Jedi Knight. Dette spillet fortjener ikke å sammenlignes med den serien.

Lenke til kommentar

Kjenner meg ikke igjen i noe av det du sier, spilte gjennom hele spillet på normal vanskelighetsgrad og synes det varierte fra litt for lett til akkurat passe. Kan ikkje huske å ha irritert meg over checkpoints en eneste gang i løpet av spillet. Det eneste jeg irriterte meg over var lange loadetider og trege menyer.

 

Det som mange ikke forstår er at dette spillet er ikke som jedi knight spillene, og hvis du foretrekker å springe gjennom spillet å vifte med sabelen er ikke dette noe for deg, og du har mange frustasjoner i vente. Dersom du derimot utnytter ditt beste våpen, the force, og bruker den for det den er verdt har du mange timer med morro framfor deg. Det er "forcen" som er hovedrolleinnhaver her, lightsaberen er bare en FET bonus :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...