Gå til innhold

Så mye tjener de på å spamme deg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man setter G=7000 så bør det vel ikke være noen bombe at resultatet også blir 7000?

Det er mye som det forskes på, men det er klart at de største på spam nøyer seg ikke med USD 7000 pr dag.

 

Vil tro at tallet ligger på det mangedobbelte - og tror også jeg har rett - selv om jeg ikke er noen forsker.

 

Hadde jeg hatt min egen butikk hadde jeg neppe vært veldig fornøyd med en omsetning på 40.000 om dagen (selvfølgelig avhengig av dekningsbidraget).

Lenke til kommentar

Hvis man setter G=7000 så bør det vel ikke være noen bombe at resultatet også blir 7000?

Det er mye som det forskes på, men det er klart at de største på spam nøyer seg ikke med USD 7000 pr dag.

 

Vil tro at tallet ligger på det mangedobbelte - og tror også jeg har rett - selv om jeg ikke er noen forsker.

 

Hadde jeg hatt min egen butikk hadde jeg neppe vært veldig fornøyd med en omsetning på 40.000 om dagen (selvfølgelig avhengig av dekningsbidraget).

 

Hvis du ser hvordan formelen er oppbygd så ser du at G=... Altså de viser bare hva resultatene for hver enkelt variabel i regnestykke er.

Lenke til kommentar

En omsetning på 40 000 pr dag blir 14,6 millioner i løpet av et år. (Spammere tar jo ikke fridager).

 

Det er mange små norske bedrifter med 1 til 10 ansatte som har langt under dette i omsetning i løpet av et år....

 

Artikkelforfatteren har bare oppgitt hva svaret G blir. Selvfølgelig har en ikke tatt utganspunkt i dette som et tall rett fra himmelen....

Lenke til kommentar

Hvis man setter G=7000 så bør det vel ikke være noen bombe at resultatet også blir 7000?

Det er mye som det forskes på, men det er klart at de største på spam nøyer seg ikke med USD 7000 pr dag.

 

Vil tro at tallet ligger på det mangedobbelte - og tror også jeg har rett - selv om jeg ikke er noen forsker.

 

Hadde jeg hatt min egen butikk hadde jeg neppe vært veldig fornøyd med en omsetning på 40.000 om dagen (selvfølgelig avhengig av dekningsbidraget).

 

g ER resultatet, så nei det er ikke rart...

 

Men ja, dette var bare et botnet på bare 4400 maskiner, men vil ikke si at 40.000 om dagen er direkte lite :tease:

Lenke til kommentar

g ER resultatet, så nei det er ikke rart...

 

Men ja, dette var bare et botnet på bare 4400 maskiner, men vil ikke si at 40.000 om dagen er direkte lite :tease:

Til å drive illegalt så hadde ihvertfall ikke jeg ofret mitt siviliserte, frie liv for 40K om dagen i OMSETNING. Hadde vi snakket om ren fortjeneste, derimot...

 

Som nevnt er jo alt avhengig av hvor mye man selv tjener på dette. Får man 50% rett i lomma er det jo veldig greit som enmannsforetak, men jeg vil ihvertfall sitte igjen med minst 5K om dagen netto før du risikerer å få en liten epost fra min PC :)

Lenke til kommentar

40 000 kr dagen for å ikke gjøre en dritt...NEida, det er det ingen som hadde vært interessert i...

 

o...m...g...

Støtter hva Zodihax skrev: Skal man være kriminell er det veldig mye annet man kan bedrive tiden med. Det er ikke gratis å drive spam - ei heller helt fritt for litt egeninnsats. Og du skal tross alt ha noe å selge, pakke det, sende det... Prøv å regne ut hvor mange pakker om dagen du må behandle HVER dag for å tjene 40000 (i dette tilfellet 500).

 

Kaller du det "å ikke gjøre en dritt" så er du litt av et arbeidsjern!

Lenke til kommentar

Er folk ikke helt på nett her idag?

 

"Pakke varer?" ...hvordan tror du vanlige bedrifter "pakker varer"?

 

Dette er så og si gratis reklame for en bedrift. Det er utallige måter å side-steppe "ulovligheten", for eksempel ved å sette opp hovedkontor i Guatemala eller noe... tror ikke polti er kjapp med å legge ned den bedriften, bare de får noen kronasjer nå og da.

 

Og hva dere finner umoralsk eller "f'ali" er vel fantastisk lite relevant?

 

Det er nok av folk som er villig til å gjøre dette, ergo: Det er et stort problem.

 

Denne undersøkelsen viser at potensialet for spamm'ere er stort, og jo flere folk som får øynene opp for dette, jo mer spam får vi.

 

Noe må gjøres med mail-systemene i verden.

 

ps: og mye av "varene" spamm'ere selger er digitale, så "pakking" er ikke et super-problem der...eller re-seller de bare, noe som også unngår "pakkingen".

Endret av Fangs78
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er folk ikke helt på nett her idag?

 

"Pakke varer?" ...hvordan tror du vanlige bedrifter "pakker varer"?

 

Nå var denne kommentaren min ment til han som påstod at man kan tjene 40K "uten å gjøre en dritt". Vi snakker da ikke om vanlige bedrifter, men om han som selv trodde han kunne gjøre dette fra gutterommet.

Og jeg tar da utgangspunkt i spam som faktisk relaterer seg til et produkt - ikke som et svindelforetak for å hente penger fra lettlurte folk via kredittkortopplysninger etc.

 

Ellers fungerer nettet mitt perfekt her jeg sitter :)

 

ps: og mye av "varene" spamm'ere selger er digitale, så "pakking" er ikke et super-problem der...eller re-seller de bare, noe som også unngår "pakkingen".

De potenspillene som jeg pleier å bestille er langt fra digitale, heldigvis :)

Lenke til kommentar

Nei. Enig i at "14 årig gutt med lite ukelønn" ikke kan hive seg rundt nå og få penger nok til en Alienware pc...

 

Men for en gjennomsnittlig oppegående kar, med litt erfaring fra kjøp/salg, så er potensialet ganske enormt...ihvertfall hvis moralen er laber. Noe, etter egenerfaring, den er hos sikkert 70-80% av befolkningen...bare muligheten byr seg.

Lenke til kommentar

Nei. Enig i at "14 årig gutt med lite ukelønn" ikke kan hive seg rundt nå og få penger nok til en Alienware pc...

 

Men for en gjennomsnittlig oppegående kar, med litt erfaring fra kjøp/salg, så er potensialet ganske enormt...ihvertfall hvis moralen er laber. Noe, etter egenerfaring, den er hos sikkert 70-80% av befolkningen...bare muligheten byr seg.

Tror og håper virkelig du tar veldig feil med de anslagene der...

Uansett: Det er en grunn til at ikke ALLE driver med spam, heldigvis - og ikke alle spam-sprellene medfører noe særlig inntekt. Jeg vil ihvertfall bedømme risikoen til å være altfor stor til å i det hele tatt vurdere det.

Men så er jeg blant de 20% av befolkningen som ikke bedriver kriminell aktivitet, da... :)

Lenke til kommentar

Selv om noen her har det så godt i sitt beskyttede samfunn at de ikke kan fatte hvorfor noen i det hele tatt vil sende SPAM-email så er 40 000 en ganske så anseelig inntekt i Nigeria. Hvem sier de faktisk trenger sende produktene. Når du har betalt med kreditkortet ditt er det vel ingen god kjeltring som finner det hensiktsmessig å faktisk sende deg et produkt :p

 

Det er her også snakk om et forferdelig lite botnet.

 

 

De som raner bensinstasjoner for normalt med seg toppen noen tusenlapper, alikevell finnes det folk som gjør dette...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt kommer an på hvor mange som faktisk utfører de falske fristelsene, og hvor mye spam som blir skutt ut.

Om du er så idiot at du faktisk klikker på en link fra en spammer så er det din egen skyld.

0,0127%....

Supert for de som vil ha produktene som blir solgt vel? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...