Gå til innhold

Asus kutter UL-serien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva skal man med nvidia kort med 16 cuda cores og 64bit minnebuss etter? skal si meg enig i at det nvidiakortet er like ubruklig som intrigrert intel grafikk. ssd hdd er det nesten greit at man får velge selv. så man har mulighet til å kjøpe det siste og det beste.

 

edit: det er uansett veldig digg med en reinstall av windows, for den er pakket inn med dritt.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Skikkelig support og støtte minst 3+ år (5?) på samtlige modeller de har solgt, start der =p

Kjøpte nylig en ASUS N61DA og fy ¤)(/# for en irriterende RPM syklus på viften, det funket rett og slett ikke for min del.

Kontaktet Asus med problemet, men fikk (etter mye venting) ett labert svar om å reinstallere...



På tide Asus tar steget med:
- Solid chassis, ikke "pynte-solid"
- god skjerm, høy oppløsning, vekk med refleksjoner!
- skikkelige tastaturer på alle modeller, for eksempel hva med å prøve en periode salg av m/numpad og u/numpad og se hva folk velger.... (endel "gaming" laptops som feiler totalt pga. keyboard & pad plassering)
- dropp alt fordyrende gammelt crap som VGA utgang, velg heller en bedre strømforsyning m/tilkobling ala "MagSafe"
- dropp alt crapware, vi vil ha ett rimelig clean og responsivt OS
- legg mer arbeid i kjøleløsning, mye mye mer....

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Det kommer egentlig an på idle forbruket til de tradisjonelle prosessorene satt opp i mot ULV-varianten. Dersom dette ligger ganske likt så kan jo Asus gjennom denne strømstyringen sin begrense hvor raskt / tregt maskinen skal gå relativt til oppgaven. Da vil forbruket ligne på ULV under lett bruk, mens ytelsen tar seg opp enda mer ved den tyngste bruken. Ideelt sett burde man kunne satt maskinen i et par moduser som kuttet maksytelsen med så og så mange prosent.

Lenke til kommentar

Det kommer egentlig an på idle forbruket til de tradisjonelle prosessorene satt opp i mot ULV-varianten. Dersom dette ligger ganske likt så kan jo Asus gjennom denne strømstyringen sin begrense hvor raskt / tregt maskinen skal gå relativt til oppgaven. Da vil forbruket ligne på ULV under lett bruk, mens ytelsen tar seg opp enda mer ved den tyngste bruken. Ideelt sett burde man kunne satt maskinen i et par moduser som kuttet maksytelsen med så og så mange prosent.

 

Nå skal det sises at moderne ULV-CPUer klokker seg opp veldig mye under behov. De har ganske god ytelse. Blant annet klokker de nye ULV-cpuene seg opp i høyere frevens enn en i3.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Ja, men det ender vel opp med hva man ville foretrukket mellom god og kjempebra ytelse. Hvis strømforbruket er tilnærmet det samme ved idle og lett bruk, har det ikke så mye si. Dette spesielt med tanke på at ULV-prosessorer er hakket dyrere i produksjon enn de vanlige.

 

ULV er dyrere av en grunn, med ULV får du lavere effekt og minst like høy maks ytelse som på en i3. Man får mao begge deler (utenom pris), for oss som er villig til å betale for mindre maskiner med god ytelse, så virker dette som en bommert fra asus sin side.

 

AtW

Lenke til kommentar

de vanlige cpu-ene er ofte villige til å opperere på mindre volt en spessifisert. hadde en hp laptop en gang i tia der jeg fikk ordne på volt og fikk 1 time ekstra batteri. har også drivi endel med underklokking og volting av desktop systemer. på media pc-en min kjører jeg 2ghz og 1v (e5200)

Lenke til kommentar
Noen indikasjon på når U36/U46 vil komme med Sandy Bridge?

 

Håper de kommer snart, har dårlig tro på både i7 og i5, de er både varme og tørste.

 

ssd hdd er det nesten greit at man får velge selv. så man har mulighet til å kjøpe det siste og det beste.

 

helt klart, heller levere med en luke for HDD på undersiden

Lenke til kommentar
Noen indikasjon på når U36/U46 vil komme med Sandy Bridge?

 

Håper de kommer snart, har dårlig tro på både i7 og i5, de er både varme og tørste.

 

Fikk beskjed fra komplett.no at de ventet inn U36 med Sandy Bridge i juni/juli. Det blir dessverre litt i det lengste laget for meg å vente, så jeg slang inn en bestilling på U36 med i5.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...