Gå til innhold

H70 får en lillebror


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her har det visst gått litt fort i svingene.

Kjøleplaten er i rent kommer

Skal vel være kobber, ikke sant?

I tillegg har H60 fått en kraftigere pumpe, i tillegg kjøres vannet rett inn på midten av blokken og kommer ut på hver side. Dette skal være mer effektivt enn tradisjonelle løsninger der vannet bare følger en retning hele veien gjennom.

Og det funker dårlig å starte på i tillegg to ganger på rad.

 

Ellers har vel de fleste vannblokkene blitt konstruert på den måten i ganske mange år. Jeg har selv en 2,5 år gammel EK Supreme som i tillegg til at vannet kommer inn på midten har en plate som fordeler vannet på en meget god måte. Men dette kan godt være en nyhet for slike "ferdigsett".

 

Ellers er det hyggelig med en forbedring over H50, så får vi bare håpe at den kan nærme seg ytelsen til luftkjølere i samme prisklasse.

Lenke til kommentar

Arnold snakket om "kommer" allerede i 1975

 

Spennende med en ny kjøler fra Corsair. Men noe merkelig å tilby 3 forskjellige versioner når ytelsen er så som så.

Monterte selv en H50 i en maskin i går og medfølgende vifte bråker som fy, så stillegående er bra:)

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Arnold snakket om "kommer" allerede i 1975

 

Spennende med en ny kjøler fra Corsair. Men noe merkelig å tilby 3 forskjellige versioner når ytelsen er så som så.

Monterte selv en H50 i en maskin i går og medfølgende vifte bråker som fy, så stillegående er bra:)

Jeg har selv H50 å den viften er det så og si umulig å høre, selv på hard belastning av cpu.

Da må du ha fått en defekt vifte i så fall

 

ken

Lenke til kommentar

Hvordan blir ytelsen på H60 mot H50 og H70? Ettersom Noctua NH-D14 er ca 7 og 2 grader kaldere (samt billigere) enn H70 på henholdsvis 120w og 90w og H60 sikkert blir svakere, så tror jeg ikke dette blir så bra. Men det er jo avhengig i at ytelsen er i henhold til modellnummeret. Prisen blir nok litt lavere enn H70, men også ytelsen (?).

 

Jeg kunne tenke meg å sett et vannkjølingssett som kan konkurere mot gode luftkjølere som NH-D14. For al del, Corsair sine sett er gode, men de må se seg slått av luftkjøleren.

Endret av StianAarskaug (S10QaN)
Lenke til kommentar

Jeg har en Noctua NH-D12, er det noe poeng i å skaffe seg H50/60/70? Kjøleren står vifteløs og prossessoren går aldri over 55 grader.

H50/H70 bråker... Tror ikke du vil tjene så mye på det, ikke verdt pengene. Skal du oppgradere så kjøp Noctua NH-D14. Den e billigere, sterkere og mer stillegående enn samtlige nevnte.
Lenke til kommentar

Tviler på at noen orker å jobbe på en søndag for å rette opp en skrivefeil.

 

Når det er sagt, så tror jeg ikke nødvendigvis at temperaturen blir noe særlig mye dårligere på H60 enn H70. Det er gjort en del endringer fra H50/70, og til tross for mindre radiator så ny blokk og kraftigere pumpe gjøre opp for det. Hvis viften også er endret da så kan jo faktisk H60 være bedre også, hvem vet.

 

Vil tro H60 og denne Corsair Link er frukter fra CoolIt samarbeidet som nå er avslørt. I så fall er det mulig at vi får se både en og to veldig interessante kjøleløsninger snart. CoolIt selger mer enn bare ferdige kjølersett.

Lenke til kommentar

Når det er sagt, så tror jeg ikke nødvendigvis at temperaturen blir noe særlig mye dårligere på H60 enn H70. Det er gjort en del endringer fra H50/70, og til tross for mindre radiator så ny blokk og kraftigere pumpe gjøre opp for det. Hvis viften også er endret da så kan jo faktisk H60 være bedre også, hvem vet.

Modellnummeret tyder jo på at H60 er svakere enn H70. Synes det hadde vært rart om de ga H60 et lavere modellnavn om den var bedre enn H70. Men håper de bytter ut de gamle settene med noen bedre og billigere, slik at det konkurerer mot luftkjølerne som f.eks. NH-D14. Til nå er D14 billigere samt bedre enn H70. Kunne tenke meg å sett H80/90 med pris og ytelse som kan yppe med D14. 14mm vifter har de heller ikke på settene sine. Endret av StianAarskaug (S10QaN)
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...