Gå til innhold

Med plass til 6000 CD-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Latterlig pris.

 

Olive O6HD er navnet på en ny mediaserver for musikk som har plass til 2 TB med ukomprimert musikk – det vil si 6000 CD-er eller 20 000 låter med HD-kvalitet på lyden.

 

<..>

 

Støttede filformater inkluderer FLAC og MP3 og samplingfrekvensen er mellom 10 kHz og 200 kHz

Hva vil HD-kvalitet si? Er det f.eks statisk 256 kbps mp3-ripp av CDene?

Lenke til kommentar

HD-begrepet er ganske diffust, ja. Snakker vi vanlig "redbook" 44,1kHz 16bits opptak, eller ekte høyoppløslig musikk i 192kHz 24bits oppløsning? Når man først skal skrive om et produkt så er det kanskje greit å få med sånt? "Splitter ny Audi. Motoren er stor, og den har mange hestekrefter. Den er også rask" sier ikke akkurat mye.

Lenke til kommentar
Olive O6HD er navnet på en ny mediaserver for musikk som har plass til 2 TB med ukomprimert musikk – det vil si 6000 CD-er eller 20 000 låter med HD-kvalitet på lyden. O6HD har et optisk drev hvor man plasserer CD-ene sine som blir lest av og lagret til senere tapsfri avspilling.

 

Etter å ha fôret maskinen med CD-samlingen, kan man navigere gjennom musikken med visuelle omslag og metadata som vil være til hjelp.

Det virker som kildematerialet er redbook 44,1 16 bit.

 

Den har også en RJ45-port, men det står ikke noe om hva den gjør med forbindelsen. Det er ikke sikkert det er mulig å fore den med musikk på andre måter enn via CD. Kanskje nettforbindelsen bare er for tagging av albumene og FW-oppdateringer?

Lenke til kommentar

Hva vil HD-kvalitet si? Er det f.eks statisk 256 kbps mp3-ripp av CDene?

HD-låtene dukker opp i 24-bit/176.4 kHz. Produsenten oppfører bare "MP3 (128 and 320 kbit/s)"

 

HD-begrepet er ganske diffust, ja. Snakker vi vanlig "redbook" 44,1kHz 16bits opptak, eller ekte høyoppløslig musikk i 192kHz 24bits oppløsning? Når man først skal skrive om et produkt så er det kanskje greit å få med sånt? "Splitter ny Audi. Motoren er stor, og den har mange hestekrefter. Den er også rask" sier ikke akkurat mye.

Takk for tips, jeg har redigert inn hva HD-låtene dukker opp i. Ellers syns jeg sammenlikningen din er litt urettferdig, da jeg førte opp flere tekniske egenskaper :)

Lenke til kommentar

Skal denne plugges til et anlegg/forsterker?

Så den fungerer som en lydkilde til det anlegget du har?

Eller er det bare meningen å bruke den alene med et headsett?

 

Kan brukes til begge deler, men hovedfokus er å kople det til ett skikkelig anlegg.

 

Olive O6HD er navnet på en ny mediaserver for musikk som har plass til 2 TB med ukomprimert musikk – det vil si 6000 CD-er eller 20 000 låter med HD-kvalitet på lyden. O6HD har et optisk drev hvor man plasserer CD-ene sine som blir lest av og lagret til senere tapsfri avspilling.

 

Etter å ha fôret maskinen med CD-samlingen, kan man navigere gjennom musikken med visuelle omslag og metadata som vil være til hjelp.

Det virker som kildematerialet er redbook 44,1 16 bit.

 

Den har også en RJ45-port, men det står ikke noe om hva den gjør med forbindelsen. Det er ikke sikkert det er mulig å fore den med musikk på andre måter enn via CD. Kanskje nettforbindelsen bare er for tagging av albumene og FW-oppdateringer?

 

Det er mange steder på nettet man får tak i musikk i bedre enn hva CD gir. Den har en USB inngang, og kan da overføre via denne vil jeg tro.

 

 

 

 

Hadde jeg hatt litt bedre råd, så hadde denne vært meget aktuell.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...