Gå til innhold

Test: Proffe håndfrier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jabra Pro 9470 så meget interessant ut, men hva er rekkevidden på denne?

Det burde vært nevnt.

 

Vi fører Jabra GN9350 på jobb, og er veldig fornøyd med den, men er nå på utkikk etter noe nytt på grunn av overgang til åpent landskap.

 

Bare synd at Jabra ikke har en løsning for å dempe støyen også på det andre øret. En egen bøyle med pute til det andre øret burde jo være nok.

Lenke til kommentar

Jeg har dette jabra pro 9470 headsettet, og jeg er ikke utelukkende imponert. I alle fall ikke til mitt bruk.

 

Mitt kriterie var at jeg skulle kunne høre musikk og annenlyd fra pc samtidig som jeg kunne ta i mot samtaler fra både mobil og fasttelefon.

 

Jeg har riktig nok den med to øreklokker, men ellers er det samme greia. Kan begynne med at det ikke er stereohøytalere, selv om det er to av dem. Desuten er det no beskyttelsesgreier som skal beskytte ørene mot spikes og andre farlige lyder. Problemet er at musikk oppfattes som farlige lyder, og dette kan ikke slås av. Musikken, som frafør ikke er super på disse hodesettene, blir da enda værre.

 

Mulig Jabra uansett er best i test, men da må det være kun pga at de andre er dårlige. Men mulig denne testen ikke tar høyde forlydkvalitet på noe annet enn tale.

 

Rekkevidden er brukbar. Jeg beveger meg ganske langt bort fra kontoret, men det varierer såklart med hva skom kommer i mellom. Mange titalls meter blir det alikevell ikke innomhus. (Mye mur).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jabra Pro 9470 så meget interessant ut, men hva er rekkevidden på denne?

Det burde vært nevnt.

 

Vi fører Jabra GN9350 på jobb, og er veldig fornøyd med den, men er nå på utkikk etter noe nytt på grunn av overgang til åpent landskap.

 

Bare synd at Jabra ikke har en løsning for å dempe støyen også på det andre øret. En egen bøyle med pute til det andre øret burde jo være nok.

 

Jabra Pro 9470 er et knall bra hodesett, men som poengtert tidligere i tråden, er det ikke egnet for musikk. Men lyden er det klart beste jeg har prøvd, bedre enn å snakke rett inn i telefonen.

 

Rekkevidden er som god trådløs gammeldags trådløs fast-telefon, headsettet kommuniserer med basen via DECT. Kunne gå ca 30 meter, som var distansen fra parkeringsplassen til kontoret før jeg mistet signal.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Alle håndfriene i testen er mono og spiller kun lyd i det ene øret. Vi har derfor ikke tatt hensyn til musikkegenskaper.

 

Rekkevidden på Dect-håndfriene som Jabra 9470 varierer veldig etter omgivelsene. Vi kunne ikke føre en telefonsamtale i heisen (av metall i alle kanter) 25 meter unna basestasjonen, men å fortsette samtalen to etasjer over eller under i murbygningen var ingen problemer. Fire-fem murvegger ser ikke ut til å være noen stor utfordring. Vi kunne også gå over gaten og ganske langt unna så lenge det var fri sikt til vinduene i etasjen basestasjonen sto i, men så snart det kom en annen bygning imellom mistet vi dekningen. Med Plantronics Dect-håndfri kunne vi ikke gå like langt på utsiden av kontoret, men også med denne kunne vi føre samtalen to etasjer over basestasjonen i den samme murbygningen.

Lenke til kommentar

For de som er på utkikk etter et rimeligere stereo hodesett som fungerer til både musikk og samtaler over bluetooth kan Jabra Halo være et godt alternativ.

 

Mindre støykanselering enn de proffesjonelle, men fungerer bra nok til den gjevne kontorarbeider som hører på musikk, men må svare på en og annen telefon i løpet av dagen.

Endret av Zamoht
Lenke til kommentar

Litt artig at forgjengeren, eller lillebroren faktisk, til BH-M12 fikk en femmer sist den ble testet på amobil:

http://www.amobil.no/artikler/bth-068/67324

så da er det jo enkelt å sammenligne disse to ihvertfall, som er identiske ergonomisk:

Marius S. Eltervåg om BTH-068 i 2009:

Skinnputen som omkranser høyttaleren er akkurat passe myk, og vi opplevde heller ikke noe særlig varmeutvikling under testperioden. Du slipper altså unna både såre og varme ører.

 

Undertegnede brukte BTH-068 sammenhengende en vanlig arbeidsdag, altså uten å ta det av hodet. Dette gikk overraskende smertefritt, da vanlige Bluetooth-hodesett uten bøyle vanligvis forsvinner ned i skuffen etter et par samtaler. Bøylen balanserer ut vekten, og gjør at du egentlig ikke merker noe til hodesettet på slutten av dagen.

 

Kort oppsummert: BTH-068 flere hestelengder foran de fleste av sine bøylefrie søsken når det kommer til ergonomi.

 

Einar Eriksen om BH-M12 i 2010:

Det er imidlertid veldig vanskelig å få håndfrien til å sitte skikkelig på hodet. Øreklokken har en tendens til å gli for langt frem på øret og motparten som skal presse mot hodet for å holde det hele på plass sitter langt oppe noe som virker litt merkelig.

 

Drar du bøylen for langt faller den faktisk av og det er litt vanskelig å få den på igjen. Når noe du har brukt 700 kroner på faller fra hverandre så lett som dette, er det lett å mistenke at noen på veien fra og med fabrikk til og med butikk har tjent for mye penger.

 

På begge kontaktpunktene synes vi det er for mye kraft inn mot hodet, og etter å ha på seg BH-M12 i en halvtime lengter vi etter å ta det av. Håndfrien er svært ubehagelig å ha på øret i lengre tid.

 

Dette er altså ikke håndfrien vi ville brukt til å snakke mye og lenge i telefonen, og da er vitsen med håndfrier av denne typen borte. Hvis du bare bruker håndfrien i bilen og av og til ellers, bør du heller se på den mer portable typen som stikkes inn i øret.

 

Den første får altså en femmer, den nyeste en toer... :hmm: og den eneste forskjellen på dem er egentlig opptaksfunksjonen. :!:

 

 

Gjør forøvrig oppmerksom på at undertegnede er en selger av BTH-068.

Endret av transmedia.no
Lenke til kommentar

Jeg har Voyager Pro med dongle.

 

Mine tester med headset uten dongle viste at dette ikke fungerte, selv om PC hadde BT.

 

Med Voyager Pro med dongle har det vært virkelig PnP med alle PCer jeg har brukt. Etter å ha prøvd ut fem headset for å finne det optimale, er jeg veldig fornyd med dette headsettet.

 

Det eneste jeg kunne ønsket annerledes er svareknappen. Den er veldig lett at trykkes inn hvis headsettet ligger i lommen. Velger derfor å slå det av og slå det på når tlf. ringer, hvis jeg av ulike årsaker ikke har det på øret. Oppstart er rask og rekker fint å slå på og svare tlf tidsnok.

 

Skype, MS communicator eller mobil, settet svelger unna alt perfekt :-)

 

 

mvh

:-Dag-Inge

 

Har Voyager Pro et (som regel blått) statuslys, og kan man i så fall slå det av?

 

Det er et blått lys når du slår det på, og når tlf. ringer. Ingen sjenerende lys i standby.

 

mvh

:-Dag-Inge

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...