Gå til innhold

– Løgn og bedrag fra ende til annen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er en av de få heldige som faktisk har fått telefonen jeg bestilte gjennom chess/moobi.

Men er fremdeles sterkt misfornøyd med moobi kundeservice, fikk forskjellig beskjed hver gang jeg ringte..

 

Senest samme dag jeg fikk beskjed om at pakken var sendt så snakket jeg med de og da trodde de den kanskje kom engang neste uke.. håpløst

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vært ekstra mye rot i denne saken her, men det er også et kjent problem fra andre nettbutikker. Mange som ved nylanseringer setter en tidlig forventet leveringsdato for å få knyttet til seg mange bestillinger, for så senere forskyve den forventede leveringsdatoen 3-4 dager om gangen. Jeg vet jo ikke om dette blir gjort bevisst, men har opplevd det 3 ganger tidligere fra Elkjøp/Lefdal og Amentio, så man begynner jo å lure... Og gjengs for alle er at man som kunde får ingen beskjed om endringer før man evt kontakter de selv. Og da får man bare en beklagelse og skylden lagt på underleverandør.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Mange som ved nylanseringer setter en tidlig forventet leveringsdato for å få knyttet til seg mange bestillinger, for så senere forskyve den forventede leveringsdatoen 3-4 dager om gangen. Jeg vet jo ikke om dette blir gjort bevisst, men har opplevd det 3 ganger tidligere fra Elkjøp/Lefdal og Amentio, så man begynner jo å lure... Og gjengs for alle er at man som kunde får ingen beskjed om endringer før man evt kontakter de selv.

 

Dette er en "sykdom" i bransjen og gjelder ikke bare ved nylanseringer. Hele "forventet dato" begrepet er tull og settes automatisk uten noen forbindelse med virkeligheten. Helt fantastisk at i vår tekniske verden vet en ingenting om når en vare er forventet å ankomme.

 

Eneste måten å få gjort noe med dette på er å innføre forsinkelsesgebyr. 1% av vareverdi pr. døgn etter utløpt leveringsdato (dvs. forventet dato ved bestillingstidspunkt). Da hadde kanskje butikkene vært mer nøyaktige i sin omgang med tiden.

 

Alternativt kan vi operere med "forventet dato" for betalingene. Slik at vi kan usette disse litt som vi føler for.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Mr. Wilhelm: Ta kontakt om du trenger hjelp til å sette opp din Nokia E61i mot Exchange eller hva du enn bruker -- det er null problem å få deg opp på nett slik at du endelig kan styre bedriften med jernhånd igjen :)

 

Et tips: Hvis det er SÅ krise å vente på Desire HD, kan du jo bestille en av de andre, nesten like telefonene: Samsung Galaxy S, HTC Desire eller Sony Ericsson Xperia X10 -- funker fjell!

 

Og så til Amobil: HTC sliter med levering av Desire og Desire HD på verdensbasis. Dette er ikke et problem bare hos akkurat disse leverandørene. HTC har hatt en sinnssyk økning det siste året, og dette er en naturlig konsekvens av det. Moobi burde selvsagt ikke love leveringsdatoer i det hele tatt, siden de kjenner til HTCs situasjon, men dette er likevel ikke en _veldig_ stor sak.

 

Out!

Lenke til kommentar

Elkjøp og Lefdal hadde den på lager i nettbutikken tidligere i dag, har bestilt fra Elkjøp selv og lar Netcom bestillingen ligge aktivt inntil har bekreftelse på at den er sendt. "Byttet" abonnement fra Chess til Netcom siden Chess ikke hadde den i nettbutikken før flere dager etter lanseringen. Med det vi vet nå så hadde jo ikke akkurat dette spilt noen rolle siden det er samme Donald firmaet som håndterer mobilene for begge selskapene.

Lenke til kommentar

Å lure kunder med falske datoer som man vet ikke er holdbare har vært praksis i en rekke store nettbutikker i åresvis. Hvorfor har ikke Amobil tatt opp dette før? Artikkelen burde helle drøfte hvordan dette er holdbart på lengre basis, enn å kun ta opp et enkelttilfelle med en forhandler, i mine øyne.

Lenke til kommentar

Mr. Wilhelm: Ta kontakt om du trenger hjelp til å sette opp din Nokia E61i mot Exchange eller hva du enn bruker -- det er null problem å få deg opp på nett slik at du endelig kan styre bedriften med jernhånd igjen :)

 

Et tips: Hvis det er SÅ krise å vente på Desire HD, kan du jo bestille en av de andre, nesten like telefonene: Samsung Galaxy S, HTC Desire eller Sony Ericsson Xperia X10 -- funker fjell!

 

Og så til Amobil: HTC sliter med levering av Desire og Desire HD på verdensbasis. Dette er ikke et problem bare hos akkurat disse leverandørene. HTC har hatt en sinnssyk økning det siste året, og dette er en naturlig konsekvens av det. Moobi burde selvsagt ikke love leveringsdatoer i det hele tatt, siden de kjenner til HTCs situasjon, men dette er likevel ikke en _veldig_ stor sak.

 

Out!

 

Jeg er selv blant de som venter på Desire HD nå så jeg også blant de som er skuffet når telefonen jeg bestillte for en måned siden ikke er kommet, med derfra til hva den løpske bølingen som forlanger blod er et veldig langt stykke. Ta en kikk på HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører. Legg merke til navnet som har skiftet flere ganger så får man et hint om hva som møter en. De er nå oppe i 2400 meldinger der det nesten utelukkende diskuteres leveringstider og der forsøk på å antyde at det neppe er veldig spennende å lese hundrevis av "ordrette" sitater fra den enkeltes samtale med diverse kundekonsultenter i mobi/netcom blir møtt med regelrett kjefting av de "involverte". De som spådde kaos etter leveringsdato ble skjellt som spamere og troll å bedt om å pelle seg vekk.

En tråd der en gjeng drittunger (i alle aldre) bedriver en opp-pisking av masshysteri helt opp i de store høyder. Der sitter det flere folk som sitter å forklarer uten blygsel at de ringer flere selskap flere ganger daglig på tross av at de mæ

må/bør/burde vite at det er nærmest umulig for disse callsenterfolka å svare på noe som helst.

På sitt vis er hele tråden urkomisk og tragisk på samme tid.

At Amobil gidder ta opp saken må bero på intene bekjennskaper eller interesser. De er som tidligere sagt en ikke sak. Evt. får man kjefte på HTC som ikke gir klar beksjed om hva som leveres når.

Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke hvorfor Netcom, Moobi, Chess osv. sier at de har den på lager og kan sende den ut, når de ikke fysisk har den på lager. Det er jo løgn som tittelen nevner. En telefon er på lager når du fysisk kan holde en uåpnet HTC Desire HD i hånden. Er ikke det tilfelle, så er den ikke på lager. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...