Gå til innhold

Gmail får bedre innboks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres jo greit ut med tilleggsfunksjoner for sortering.

 

Om Gmail bare hadde fått mulighet for også å nedprioritere enkelte avsendere til ett sted mellom prioritert e-post og "SPAM e-post".

 

Avsendere som eksempelvis Pixmania.com, som jeg en gang har handlet en duppeditt fra, overøser meg med tilbud per e-post.

 

Pixmania er i så måte i en mellomkategori. Ikke er det direkte SPAM, og det er heller ikke særlig hyggelig at hovedinnholdet i innboksen min er e-post fra nettopp Pixmania.com.

 

En kan jo forsøke å melde seg av slike tilbud. Men, det hadde vært enda "fetere" om Gmail laget ett skikkelig filter for å kunne sortere e-post i 3 kategorier istedet for de 2 skisserte (SPAM og prioritert).

Lenke til kommentar

Avsendere som eksempelvis Pixmania.com, som jeg en gang har handlet en duppeditt fra, overøser meg med tilbud per e-post.

For slike tilfeller som ditt burde kanskje GMail hatt en kategori som heter "Husk å melde deg av nyhetsbrev" :tease:

 

Seriøst; det tar fem sek å melde seg av de fleste nyhetsbrev. Jeg har handlet på Pixmania masse ganger, men jeg får aldri spam fra dem (lenger).

Lenke til kommentar

Avsendere som eksempelvis Pixmania.com, som jeg en gang har handlet en duppeditt fra, overøser meg med tilbud per e-post.

For slike tilfeller som ditt burde kanskje GMail hatt en kategori som heter "Husk å melde deg av nyhetsbrev" :tease:

 

Seriøst; det tar fem sek å melde seg av de fleste nyhetsbrev. Jeg har handlet på Pixmania masse ganger, men jeg får aldri spam fra dem (lenger).

 

Ja, jeg vet det går an å forsøke slikt. Men, igjen for å gni det inn, så kan en også oppleve å komme borti aktører som ikke lar deg slippe av kroken så enkelt. Har du forresten hørt om videresalg av adresser? Dette kan skje hvem som helst og når som helst både fra aktører du har ett kundeforhold til og fra aktører som du har avsluttet å motta e-post i fra. En del aktører spør ikke på forhånd.

 

Og det var altså en grunn til at jeg tok opp problematikken. Det er lett å bli for eplekjekk også. :roll:

 

noen som ikke har fulgt med helt? det blir 3 kategorier nå. Prioritert, vanlig og spam.

I så måte så anser jeg ikke vanlig e-post som den tredje kategorien du forsøker å påpeke.

 

Fordi vanlig e-post inneholder alt det usorterte, og er på en slik måte ikke ett filter som står for seg selv, slik eksempelvis SPAM-filtre og andre filtre gjør.

 

En trenger en tredje kategori som faktisk filtreres, der brukeren kan definere at litt mindre spennende e-post havner i en egen folder eller på en liknende måte fjernes fra innboksen din.

Lenke til kommentar

Den nye innboksen er delt i tre; Prioritert, stjernet og annet. Funksjonen ble aktivert på Google Apps idag.

Igjen føler jeg at det bommes på noe.

 

Stjernet er ikke ett filter, er det vel? Det er en manuell markering bruker setter for hver gang han/hun har bruk for å se ting igjen lett senere.

 

Dere vil visst ikke forstå mine behov for filtrering av e-post. Sukk.

Lenke til kommentar

Den nye innboksen er delt i tre; Prioritert, stjernet og annet. Funksjonen ble aktivert på Google Apps idag.

Igjen føler jeg at det bommes på noe.

 

Stjernet er ikke ett filter, er det vel? Det er en manuell markering bruker setter for hver gang han/hun har bruk for å se ting igjen lett senere.

 

Dere vil visst ikke forstå mine behov for filtrering av e-post. Sukk.

 

Jeg må innrømme at jeg ikke leste innleggene så nøye. :whistle:

Det du vil ha finnes allerede i Labs, hvis det er filter du vil dele inn i. Multiple inboxes heter funksjonen, men du har kanskje prøvd den allerede.

 

Edit: Jeg var litt vel kjapp på avtrekkeren. Det viser seg at det er flere valg i den nye innboksen. Du kan dele den i fire, og du kan faktisk velge hvilke "labels" som skal vises hvor. Oh joy!

post-13204-1283350844,32_thumb.png

Endret av maedox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...