Gå til innhold

Android fosser frem i USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rart artikkelen ikke kommenterer at iPhone 4 ble lansert helt på slutten av perioden dette tallmaterialet er samlet inn. Vil være interessant å se hvordan tallene ser ut over et større tidsrom, da jeg har en følelse av at volumet på iPhone salget henger veldig sammen med utgivelse av ny "generasjon" iPhone.

Lenke til kommentar

Rart artikkelen ikke kommenterer at iPhone 4 ble lansert helt på slutten av perioden dette tallmaterialet er samlet inn. Vil være interessant å se hvordan tallene ser ut over et større tidsrom, da jeg har en følelse av at volumet på iPhone salget henger veldig sammen med utgivelse av ny "generasjon" iPhone.

 

Det har blitt solgt mye mer androidenheter en iPhone 4 siden lanseringsdatoen til iPhonen. De 600.000 som forhåndsbestilte er og tatt med i betraktning. Og det råeste er at Android kun har vært på banen i 21mnd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Utviklerne "rømmer" vel dit det er mest penger å tjene vil jeg tro:

 

http://www.appleinsi...nst_iphone.html

 

 

Morsom du! Det skulle jeg likt å sett.

 

 

Det kan ordnes, sjekk tilgangen på apps i de to respektive appbutikkene.

 

At Android øker mye er ikke overraskende. Skulle jammen tatt seg ut om de fortsatt hang etter når de har 20 ganger flere mobiler på markedet...

 

Når det er sagt, er det bra at det er konkurranse. Nå som APple har fucka opp iPhone ved å legge til ramspisende multitasking har de mistet en av fordelene ved å ha iPhone i mine øyne, stabilitet. Skal jeg ha noe som henger i hytt og pine kan jeg like gjerne kjøpe Andoird. Om de da tar igjen iPhone på applikasjoner, foreløpig er det pinlig mange mangler i katalogen i forhold til det jeg har på iPhone, men forhåpentligvis kommer det etter.

Lenke til kommentar

Android vil ta apple igjen der og. Noen sa at android aldri ville bli større en iOS uansett hvor mange produsenter som var inne i bildet.

Selvsagt vil Android bli større enn iOS når det er så mange produsenter som lager telefoner med Android.

Hvis det i seg selv er en selvfølge, skulle Symbian vært større enn iOS.

 

Symbian er jo større enn iOS(verdensbasis).

Dette varer ikke lenge siden verden nå vil ha smartmobiler. Skal du selge så må du ha en god plattform i bunnen. Jeg føler ikke symbian har dette, og vil derfor falle igjennom.

 

Mange produsenter har ikke alt å si. Men ganske mye.

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Problemet med Android for min del er at det er totalt kaos i systemet. Går du på butikken for å kjøpe en telefon med Android, kan du like gjerne komme hjem med noe som kjører 1.6 som at du kommer hjem med noe som kjører 2.2. Du har 20 modeller å velge mellom, og det er ofte mye større skille i tid mellom lansering i USA og lansering i europa på noen modeller. Du har ingen docking port som er standard for alle Android-telefoner, så du har ikk etilgang på den type tilbehør iPhone har: dockingstasjoner og liknende er én ting, men til iPhone får du klokker med fjernkontroll, bil-kits, sykkelpedometer, IR-moduler til fjernkontrollbruk, kortterminaladaptere og gudene vet hva. Du har ikke iTunes, så du har ikke backup av mobilen. Samtidig som Android tar igjen på apps, så siger platformen lenger og lenger unna noen av de funksjonene ved iPhone jeg liker best. Selvfølgelig er dette forskjellig fra person til person.

 

Jeg skulle forøvrig likt å sett fullstendige tall. Dette er kun mobiler, i USA: Tall for hele verden som også inkluderer tablets og mediaspillere (som du får med både Android og iOS) ville nok vise at iOS fortsatt ligger foran, pga iPad og iPod touch. Android har ikke hatt stor suksess på den type platoform (enda), og applikasjonsutviklere tar høyde for totalt antall brukere på alle platformer.

Lenke til kommentar
Problemet med Android for min del er at det er totalt kaos i systemet. Går du på butikken for å kjøpe en telefon med Android, kan du like gjerne komme hjem med noe som kjører 1.6 som at du kommer hjem med noe som kjører 2.2.

 

Høres ut som en bagatell! Mobiler med eldre Android er ofte eldre mobiler og billigere mobiler. Så om du ender opp med gammelt Android så kan du like godt ende opp med en iPhone 1.gen.

 

Du har 20 modeller å velge mellom, og det er ofte mye større skille i tid mellom lansering i USA og lansering i europa på noen modeller.

 

Forskjellige USA og Europa-lanseringer har jeg ikke sett noe fra, foruten Evo 4G som ikke kom til Europa fordi WiMax ikke er en standard.

 

 

Du har ingen docking port som er standard for alle Android-telefoner, så du har ikk etilgang på den type tilbehør iPhone har: dockingstasjoner og liknende er én ting, men til iPhone får du klokker med fjernkontroll, bil-kits, sykkelpedometer, IR-moduler til fjernkontrollbruk, kortterminaladaptere og gudene vet hva.

 

Android har vært 22mnd på markedet, så vil vente litt med dette argumentet før jeg sier noe.

 

Du har ikke iTunes, så du har ikke backup av mobilen.

 

Jo det har du! Du har faktisk Online-backup. iTunes er også et forhatt musikkprogram.

 

Samtidig som Android tar igjen på apps, så siger platformen lenger og lenger unna noen av de funksjonene ved iPhone jeg liker best. Selvfølgelig er dette forskjellig fra person til person.

 

Hvilke funksjoner?

 

Jeg skulle forøvrig likt å sett fullstendige tall. Dette er kun mobiler, i USA: Tall for hele verden som også inkluderer tablets og mediaspillere (som du får med både Android og iOS) ville nok vise at iOS fortsatt ligger foran, pga iPad og iPod touch. Android har ikke hatt stor suksess på den type platoform (enda), og applikasjonsutviklere tar høyde for totalt antall brukere på alle platformer.

 

 

Android er som sagt temmelig nytt, men er 100% fritt og veldig portabelt til andre platformer, så vi kan forvente mye av android på netbooks, tablet og andre småting som Mp3-spillere.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Høres ut som en bagatell! Mobiler med eldre Android er ofte eldre mobiler og billigere mobiler. Så om du ender opp med gammelt Android så kan du like godt ende opp med en iPhone 1.gen.

Jeg vet ikke hvordan det er i andre deler av landet, men her omkring er det Sony Ericsson Xperia X10 som er på demo overalt. Den kjører Android 1.6. Samme med X10 mini. Det sies at den skal oppdateres i løpet av året, men innen da har det kommet enda nyere versjoner.

 

Forskjellige USA og Europa-lanseringer har jeg ikke sett noe fra, foruten Evo 4G som ikke kom til Europa fordi WiMax ikke er en standard.

 

Mulig jeg har gått glipp av noe her, men jeg har heller ikke sett noe til f.eks Milestone her i landet.

 

 

Android har vært 22mnd på markedet, så vil vente litt med dette argumentet før jeg sier noe.

 

Samme om Andoroid har vært på markedet i 22 mnd eller ikke, hardwaren for å støtte dockingstasjoner eksisterer ikke. Det er samme leksa som du finner i de diskusjonene hvor folk klager på proprietære kabler, det er en grunn til at de eksisterer. Du kan ganske enkelt ikke få samme funksjoner ut av mikroUSB som du kan fra en 30 pin kobling, og nå har de da standardisert mikroUSB.

 

Jo det har du! Du har faktisk Online-backup. iTunes er også et forhatt musikkprogram.

 

Nå skal jeg ikke si noe sikkert her da jeg ikke har brukt Android på en stund, men slik jeg har skjønt det har du backup av epost/kontakter etc via google sine tjenester, mens applikasjoner og data krever tredjepartsprogrammer. Altså ingen automatisk backup som i iTunes hvor den sørger for at ALT er på plass. Når du gjenoppretter en iPhone fra en backup vil den være identisk til forgjngeren, alt fra savegames på spill til sist besøkte nettsider, cookies, sortering av apps etc. Noe av det jeg liker med iPhone er at jeg har min gamle iPod touch i reserve, så hvis det skulle skje at iPhonen må på service kan jeg gjenopprette den fra backup av iPhonen og bruke den i mellomtiden. Hvis det er slik at du har en automatisert, 100% fullstendig backup på Android som er uanvhengig av enheten du har den på så er det supert, da det er enda en ting for meg å krysse av på listen over hvorfor Android er uaktuelt. Er det slik?

 

 

Hvilke funksjoner?

 

De jeg akkurat har nevnt... backup, tilbehør. Musikkbutikk óg, hvis jeg ikke nevnte det - liker iTunes veldig godt, spesielt med amerikansk konto da jeg an kjøpe TV serier og film. Har leid filmer på iTunes et par ganger og det fungerer ypperlig. Skal innrømme at jeg hadde likt å hatt støtte for Xvid som slik på mange Android-telefoner, men de gangene jeg har kjøpt/leid film på iTunes har det vært ting som jeg ikke har funnet "andre steder". Sist gang var det Jedi Junkies, en dokumentarfilm om Star Wars fans. Gitt valget mellom å ha iTunes til ting jeg ikke finner "andre steder" og å ha en telefon som kan spille av ting jeg finner "andre steder" så foretrekker jeg faktisk førstnevnte, siden jeg har en UMPC som er mye bedre egnet for sistnevnte.

 

Skikkelig organisering av podcaster er jeg også stor bruker av, samt støtte for audible. Jeg vet ikke hvordan situasjonen er med Android her, det finnes vel Google Listen og slik, men jeg liker å kunne se/høre på podcaster både på PC og mobil og ha de til å synkronisere. Vet ikke om dette er mulig på Android, men tviler.

 

Så har du selvfølgelig det faktum at Android fortsatt mangler mange apps jeg elsker og bruker mye. Håper dette forandrer seg med tiden, og det gjør det nok.

 

Android er som sagt temmelig nytt, men er 100% fritt og veldig portabelt til andre platformer, så vi kan forvente mye av android på netbooks, tablet og andre småting som Mp3-spillere.

 

Poenget er ikke hvorvidt det er nytt eller ikke, poenget mitt her er at folk setter Android foran iOS i størrelse/utbredelse uten å ha med data for hele verden og alle enheter som kjører de respektive systemene. Det er samme for meg hvem som er størst da mine preferanser ikke er avhengig av hva majoriteten gjør, men det hadde vært interessant å se noen tall som ikke er vridd for å få det til å passe et synspunkt.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvordan det er i andre deler av landet, men her omkring er det Sony Ericsson Xperia X10 som er på demo overalt. Den kjører Android 1.6. Samme med X10 mini. Det sies at den skal oppdateres i løpet av året, men innen da har det kommet enda nyere versjoner.

 

 

X10 mini er en veldig liten og svak mobil som ligger langt ifra samme klasse som dem som konkurrerer med iPhone.

 

X10 får oppdatering i Q4 2010.

 

 

 

Mulig jeg har gått glipp av noe her, men jeg har heller ikke sett noe til f.eks Milestone her i landet.

 

Er det Android eller Motorola sin feil?

 

 

 

Samme om Andoroid har vært på markedet i 22 mnd eller ikke, hardwaren for å støtte dockingstasjoner eksisterer ikke. Det er samme leksa som du finner i de diskusjonene hvor folk klager på proprietære kabler, det er en grunn til at de eksisterer. Du kan ganske enkelt ikke få samme funksjoner ut av mikroUSB som du kan fra en 30 pin kobling, og nå har de da standardisert mikroUSB.

 

Du skal få ha dette argumentet, men det er en god grunn til at det er slik.

 

iPhone har vært hypet på markedet i en veldig lang stund nå og Android har knapt fått sin start. Produsenter lager utstyr til ting som er/var populære. Straks/om Android får et stort overtak så skal vi se flisa bli vendt!

 

 

 

Nå skal jeg ikke si noe sikkert her da jeg ikke har brukt Android på en stund, men slik jeg har skjønt det har du backup av epost/kontakter etc via google sine tjenester, mens applikasjoner og data krever tredjepartsprogrammer. Altså ingen automatisk backup som i iTunes hvor den sørger for at ALT er på plass. Når du gjenoppretter en iPhone fra en backup vil den være identisk til forgjngeren, alt fra savegames på spill til sist besøkte nettsider, cookies, sortering av apps etc. Noe av det jeg liker med iPhone er at jeg har min gamle iPod touch i reserve, så hvis det skulle skje at iPhonen må på service kan jeg gjenopprette den fra backup av iPhonen og bruke den i mellomtiden. Hvis det er slik at du har en automatisert, 100% fullstendig backup på Android som er uanvhengig av enheten du har den på så er det supert, da det er enda en ting for meg å krysse av på listen over hvorfor Android er uaktuelt. Er det slik?

 

 

Android tar backup via Google sin cloud-tjeneste, der du tar backup av SMS, MMS, kontakter, lagring, bilder, programmer og whatnot.

 

Samme gjelder WM som har Microsoft MyPhone!

 

 

De jeg akkurat har nevnt... backup, tilbehør. Musikkbutikk óg, hvis jeg ikke nevnte det - liker iTunes veldig godt, spesielt med amerikansk konto da jeg an kjøpe TV serier og film. Har leid filmer på iTunes et par ganger og det fungerer ypperlig. Skal innrømme at jeg hadde likt å hatt støtte for Xvid som slik på mange Android-telefoner, men de gangene jeg har kjøpt/leid film på iTunes har det vært ting som jeg ikke har funnet "andre steder". Sist gang var det Jedi Junkies, en dokumentarfilm om Star Wars fans. Gitt valget mellom å ha iTunes til ting jeg ikke finner "andre steder" og å ha en telefon som kan spille av ting jeg finner "andre steder" så foretrekker jeg faktisk førstnevnte, siden jeg har en UMPC som er mye bedre egnet for sistnevnte.

 

Skikkelig organisering av podcaster er jeg også stor bruker av, samt støtte for audible. Jeg vet ikke hvordan situasjonen er med Android her, det finnes vel Google Listen og slik, men jeg liker å kunne se/høre på podcaster både på PC og mobil og ha de til å synkronisere. Vet ikke om dette er mulig på Android, men tviler.

 

Så har du selvfølgelig det faktum at Android fortsatt mangler mange apps jeg elsker og bruker mye. Håper dette forandrer seg med tiden, og det gjør det nok.

 

 

Jeg vet ikke om det er noen tjenester som gir deg et bibliotek slik som iTunes, men applikasjoner skal være på samme nivå som Appstore.

 

Forskjellen mellom Android og iOS er at Android ikke er avhengig av applikasjoner for å gi deg det du trenger, og har mer et operativsystem enn et underlag. Derav så trenger du ikke all denne app-maniaen som foregår på iPhone.

 

En ting er sikkert! Vil du ha filmer, serier eller musikk så finner du mengder av podcasts og medie-kilder som du kan lett overføre automatisk over på din Android-enhet.

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...