Gå til innhold

Ixus for de kresne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Langt ifra - er et lite monster, men liker spesifikasjonene ellers.

 

Det er da ikke så fryktelig stor forskjell? Litt større men noe monster er det jo ikke akkurat..

 

LX3: 108.7 x 59.5 x 27.1 mm

EX1: 114.3 x 63.2 x 29.2mm

Ikke enorme forskjeller på dimensjonene, men på kompaktkamera teller millimeterne mye inn.

 

EX1

D-Lux 4

 

Ikke vanskelig å se at D-Lux 4 er mer kompakt om man sammenligner hot-shoe på de to med resten.

 

Men uansett, ikke for å skli så veldig mye ut.

 

Jeg liker designet på Canon kameraet veldig godt. Prisen er betydelig lavere enn D-Lux 4 uansett.

Lenke til kommentar

Og jeg som vurderte S90 til sommeren. Kanskje jeg burde avvente dette her ?

S90 vil nok fortsatt være et bedre valg, hvis du er opptatt av ren bildekvalitet. Den har jo en større sensor. Og jeg er ikke sikker på om den nye teknologien er god nok enda tilk å forsvare en mindre sensor.

Lenke til kommentar

Det dumme på dette og de fleste kompaktkameraene som kommer ut for tiden er at de mangler søker og at en derfor blir avhengig av skjermen .

Kjøpte nettop et panasonic lumix og det er ubrukelig ute når solen skinner , en kompis har et nytt canon og det er samme problemet der .

skjønner ikke hva produsentene tenker på, er disse bare beregnet for gråvær og innebruk :no:

Lenke til kommentar
Ser ikke helt hvorfor man skal velge denne fremfor Sony TX7, men med såpass god lysstyrke på vidvinkel så hadde det jo vært interessant å se hvordan bildekvaliteten hadde blitt sammenlignet med TX7 :)

Jeg skulle til å si at det at Sony insisterer på å bruke tullete minnekort-formater utelukker Sony-kameraer for min del, men så ser jeg at dette kameraet faktisk ser ut til å støtte SDHC.

 

Hvordan yter det under dårlige lysforhold?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ser ikke helt hvorfor man skal velge denne fremfor Sony TX7, men med såpass god lysstyrke på vidvinkel så hadde det jo vært interessant å se hvordan bildekvaliteten hadde blitt sammenlignet med TX7 :)

TX7 støtter visst SD-kort, og har CMOS-sensor.

 

Men så har vi de kommende TX9 og WX5 da...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...