Gå til innhold

Selger stjålne Facebook-ID-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Hvor attraktivt er det egentlig for noen å kjøpe slike kontoer?

Greit nok at de kan utnyttes til spamming blant den hackedes kontakter, men uansett tror jeg ikke dette er like "suksessfullt" som å sende spam-mail, ettersom det er begrenset hvor mange kontakter de fleste faktisk har.

Lenke til kommentar

Lurer jeg også på, og er ikkje overgitt over hvordan dei klarer og ta faecbookbrukarane, ser jo bare kor mange grupper det er for at dei "slutter og bruke facebook vis det koster penger".

 

Er jo bare og sende ein liten e-post der det hadde stått at brukaren din vart sletta vis du ikkje oppgav brukernavn og passord. Er ikkje få personar i mi kontaktliste som hadde gått rett på.....

Lenke til kommentar

Jeg fulgte med i mattetimene... og leser også postene ovenfor...

 

130 venner = 130000 eposter.

25USD = NOK 125.

((NOK125 / 130000 eposter) * 1000) = NOK 0,96 = NOK 1.

 

Unnskyld for at jeg rundet av, da...

 

EDIT - Mer presist kan man også si:

 

NOK 1,1423076923076923076923076923077 (etter dagens kurs på 5,94)

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Rundt NOK 1 for 1000 epostadresser virker vel attraktivt for de det måtte gjelde...

Hvordan får du "fra 25 USD til 45 USD" til å bli 1 krone?

Mattekunnskaper var ikke hovedkravet for å bli forumveileder? :)

Beklager, det gikk litt fort da jeg skrev.

 

Jeg ser nå at artikkelen snakker om "1000 kontoer" mens du snakker om "1000 epostadresser".

 

Dette har ingenting med mattekunnskaper å gjøre, men kun en enkel misforståelse.

Lenke til kommentar

 

130 venner = 130000 eposter.

 

 

Jaha, og kan du forklare dette nærmere? For det blir vell bare 130 e-poster. Du kan ikke bare gange med tusen uten å forklare dette.

 

Dette står i artikkelen "25 USD til 45 USD for 1000 kontoer" altså 125 kr(bruker dine tall) for 1000 kontoer. 125/1000= 0.125kr per konto...

 

Foresten, bare forklar hva du mener med regnestykket ditt.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

 

130 venner = 130000 eposter.

 

Foresten, bare forklar hva du mener med regnestykket ditt.

En gjennomsnittlig Facebookkonto har 130 venner. Det blir 130 epostadresser fra én konto. Dette tallet ganges så med 1000, som er det antallet kontoer man får for $25. Da ender man (i følge oslo72s regnestykke) opp med 130 000 epostadresser til en (opprundet) verdi av 1 krone for 1000 epostadresser.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

correct me if wrong, men du har vel ikke automatisk tilgang til e-postadressen til dem som står i kontaktlisten din på facebook... bare hos dem som har valgt å vise den på profilsiden sin.

 

Stemmer dette, for å få dette regnestykket rett så må en tilsette en variabel x.

 

1x*1000 e-poster.

25USD = NOK 125.

((NOK125 / 1x*1000 eposter) * 1000) = 125/1x blir det vell da?

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...