Gå til innhold

Varighet: 6 måneder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Før 2007 så byttet jeg mobil ca. hver 3 mnd. Ingen spesiell grunn for det, bortsett fra at jeg ble lei mobilene. Så kjøpte jeg en iPhone fra USA. Den hadde jeg (ligger pent i skuffen) helt til 3GS kom ut. Og den brukes enda.

 

Så, etter at iPhone kom ut har hyppigheten av telefonkjøp blitt drastisk redusert.

Lenke til kommentar

Kanskje fordi det er relativt lite nytt hver gang det kommer en ny iPhone og du kan oppgradere til nyeste iPhone OS? Kjøpte en HTC Magic da den kom på markedet i Norge i fjor, og er godt fornøyd. Selvfølgelig frister det med en ny Legend eller Desire nå, men jeg antar at jeg bare oppgraderer Magicen til Android 2.1 og beholder den en stund til. Byggekvaliteten på telefonen er såpass god, og den hvite fargen hindrer at den ser så utrolig "brukt" ut som den ville gjort om den var svart eller farget, at jeg ikke har behov for å bytte den med det første. Den er rask, er behagelig i bruk, og med Android 2.1 får jeg alle de nyeste finessene.Vil tro at folk som kjøper "musikkmobiler" eller andre, ufrie telefoner (ikke smart-telefoner) vil bytte telefon oftere.

Lenke til kommentar

6 måneder er lite! Men hvorfor bytter folk ut mobilen så ofte? Er det fordi mobilene er dårlige? Er det fordi folk har så mye penger at de kan bytte mobil så ofte?

 

Jeg har hatt min K810i i over 2 år nå og er storfornøyd! Trodde den sang på siste verset for et par måneder siden, men jeg byttet mobilabonnement og da ble det bedre.

 

Satser på at den holder en god stund til!

 

Ps. For oss med SE har vi et genialt program som heter MyPhoneExplorer som gjør det superenkelt å ta backup av alt på mobilen. :)

Endret av Falcon_Punch
Lenke til kommentar

Selv sitter jeg på en 4-5 år gammel Sony Ericsson p910i (en murstein av en smarttelefon) som på tross av litt utskiftninger av deksel og tastatur fungerer utmerket ennå :D

 

Så ser ikke helt greia med å skifte mobil så ofte :p

(Nå skal det sies at jeg godt kunne tenke meg å omsider skifte ut min egen snart ;) )

Endret av V3gg3n
Lenke til kommentar

Er nok mye der det ligger ja. Jeg var gjennom en iPhone 3g, Samsung i780, OpenMoko FreeRunner og HTC Dream på under et halvt år. Men Dreamen har jeg hatt i over et år nå. Det er gøy med nye gadgets, men jeg har funnet ut at det er greit å prioritere andre ting både når det gjelder tid og penger.

Lenke til kommentar

Et annet spørsmål jeg har, er om folk som bytter mobil så ofte kjøper mobil med eller uten abonnement. En anstendig mobiltelefon koster jo fort like mye som en helt grei PC. Har folk virkelig så mye penger at de bare kan strø om seg med tusenlapper? Eller snakker vi om potensielle deltakere av "Luksusfellen" på TV3 her? :)

Lenke til kommentar

Kjøper alltid uten abbo. Min erfaring er at man er heldig og god om man finner et abbo tilbud man IKKE taper penger på :)

 

Er 18 år, bor hjemme og har hatt jobb ved siden av skolen i 4 år nå, så penger har aldri vært et problemn :fun:

 

Men det går jo fort mye penger i en god mobil, og er mye annen moro man kan få for de pengene. Som pc eller tv feks. Men jeg tenker at man tross alt bruker mobilen ganske mye, så det er en grei "investering". Om det er lov å kalle noe så dumt for det :)

Lenke til kommentar

Hva med å sette pengene på sparekonto til den dagen du skal flytte ut? Skal love deg at ekstra penger kommer sinnsykt godt med den dagen man skal ut i verden på egenhånd. Hvis du kjøper ny mobil hvert halvannet år i stedet for hvert halvår sparer du et sted mellom 5 og 10000 kr, og hver nye mobil vil være sinnsykt mye bedre enn den forrige, i stedet for litt bedre eller bare annerledes. ;) 

Lenke til kommentar

Lionel, hva med å prøve en Android-telefon? Er det noe du savner kan du mest sannsynlig laste det ned fra Android Market. Eller bedre, skrive det selv ;)

 

 

 

 

(Edit: Oh, glemte at N900 er en Maemo-telefo :) Men Android har vel likevel bedre programvareutvalg foreløpig)

 

 

Endret av cmyrland
Lenke til kommentar

Hva med å sette pengene på sparekonto til den dagen du skal flytte ut? Skal love deg at ekstra penger kommer sinnsykt godt med den dagen man skal ut i verden på egenhånd. Hvis du kjøper ny mobil hvert halvannet år i stedet for hvert halvår sparer du et sted mellom 5 og 10000 kr, og hver nye mobil vil være sinnsykt mye bedre enn den forrige, i stedet for litt bedre eller bare annerledes. ;) 

 

Er det meg du tenker på? Isåfall kan jeg opplyse deg om at jeg pdd jobber rævva av meg, og sparer flust med penger :) Skal kjøpe leilighet til etter sommern :fun:

Lenke til kommentar

Man får jo solgt telefoner igjen til en ganske grei pris. Kjøper du brukte telefoner fra utlandet (typ, brukt en uke, likte den ikke, aka egentlig ny), kan den selges med ganske så lite tap etter et halvt år. Uten tap hvis du snyter på momsen.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper mobiler med en gang dei kommer ut, og visst jeg bytter ut før den har vore lenge på butikker, er det mange som har lyst å kjøpe :p så visst du tenker blir det ikke så dyrt. Jeg kjøper alltid mobiler uten abbo. og tar godt vare på di :) har flere år hatt 3 mobiler iløpet av ett år :) Da sankker vi helt nye mobiler.. Og nei, jeg sliter ikke økonomisk :p

Lenke til kommentar

Kanskje fordi det er relativt lite nytt hver gang det kommer en ny iPhone og du kan oppgradere til nyeste iPhone OS? Kjøpte en HTC Magic da den kom på markedet i Norge i fjor, og er godt fornøyd. Selvfølgelig frister det med en ny Legend eller Desire nå, men jeg antar at jeg bare oppgraderer Magicen til Android 2.1 og beholder den en stund til. Byggekvaliteten på telefonen er såpass god, og den hvite fargen hindrer at den ser så utrolig "brukt" ut som den ville gjort om den var svart eller farget, at jeg ikke har behov for å bytte den med det første. Den er rask, er behagelig i bruk, og med Android 2.1 får jeg alle de nyeste finessene.Vil tro at folk som kjøper "musikkmobiler" eller andre, ufrie telefoner (ikke smart-telefoner) vil bytte telefon oftere.

 

Nei, det er kun pga jeg er svært fornøyd med iPhone. Har vært fornøyd med andre telefoner også, men jeg har gått lei dem relativt fort. At det kun kommer en iPhone ut hvert år er også en fin ting for meg, for da føler jeg at jeg ikke trenger å kjøpe ny telefon hele tiden. Dette er det stikk motsatte jeg føler med HTC. Har hatt en del HTC før, men endte opp med å bli forbanna når jeg hadde brukt 6000kr på en modell, forså å se at de lanserte en ny modell uken etter.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...