Gå til innhold

Lenger batteritid og mere kraft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til info: AMD er splittet i to selskaper. Det ene tar seg av design og salg av prosessorer. Det andre er et produksjonsselskap som produserer brikker på oppdrag. Sistnevnte selskap fikk navnet Globalfoundries. Globalfoundries er altså "halve AMD".

 

28 nm-prosessen til Globalfoundries skal være klar i løpet av 1. halvdel av 2011. Blant annet tar de oppdrag fra AMD om å produsere en lav-effekt prosessor med kodenavn Bobcat. Denne er ment for de aller minste bærbare PCene og kraftige mobiltelefoner og andre bærbare dingser i mellom de størrelsene.

 

Jeg får gratulere Globalfoundries med ennå en samarbeidspartner og oppdrag.

post-3851-1267028000,2959_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Er "Mere" et norskt ord?..

Kan ta fryketlig feil, men er ikke helt sikker..

 

"Mere" kan ikke brukes på norsk, nei, bare på dansk. Det heter "mer". Forresten heter det "Lang, lengre, lengst" og "lenge, lenger, lengst". Jeg antar tiden er "lang" og ikke "lenge", slik at ordet i overskriften også er galt :new_woot:

Lenke til kommentar

ARM lover dobling av batteritiden.

 

<a href="http://www.amobil.no/artikler/lenger_batteritid_og_mere_kraft/75144" title="Lenger batteritid og mere kraft">Les mer</a>

 

Hva er kilden her. Jeg finner det vanskelig å tro at ARM plutselig har skiftet stratgi og har tenkt å konkurrere med kundene sine om å levere silisium til brukere.

 

Jeg tenker det er snakk om en 'hard kjerne' fremfor en chip(CPU design som er plassert og rutet for en gitt prosess som et tilgjengelig for brukere av prosessen)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...