Gå til innhold

HTC Leo får kapasitiv flertrykkskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min neste mobiltelefon! DEFINITIVT!

 

Klar til å gå bort fra iPhone 3G hver dagen min, liker ikke de kunstige begrensingene iform av 30sek ringetoner, ikke mulighet for å legge til SMS-lyder, påtvunget iTunes (noe som gjør at jeg faktisk sjeldent, om nesten aldri synker telefonen min, noe som er utrolig trist, men jeg orker liksom ikke å styre med iTunes, gi meg drag-n-drop!)

 

Forhåpentligvis blir det vell både muligheter for Windows Mobile 7.0 og Android på denne etter hvert!

Og en 1GHz Snapdragon prosessor, kombinert med god mengde RAM og kapasitiv skjerm virker meget lovende!

 

 

Noe som vet om den får minijack og OLED?

Lenke til kommentar

@Ramguy, enig med deg at ringetone og sms-lyd begrensning er überteit, men du får jo drag´n´drop i itunes om du huker av for håndtere musikken manuelt :) Flott at de fleste nye mobiler med berøringsfølsom skjerm benytter seg av den kapasitive istedet for den resistive typen, men merkelig at de måtte ha en såpass kraftig cpu for at ting skal gå smooth, synes de heller skulle brukt tid på å optimalisert windows mobile eller bruke andre operativsystemer som f.eks Android. Kan se for meg at batteritiden ikke vil bli veldig imponerende, men det har aldri påvirket mitt valg av mobil, siden jeg stort sett _alltid_ har en lader tilgjengelig...og det blir stort sett aldri krise om jeg må leve uten mobil i noen timer :)

Lenke til kommentar

Viss folk har sett på videoer av zune HD så beviser jo det at Microsoft også kan lage os for mobile dingser. Zune HD ser ut til å være raskere enn noe annet jeg har sett, og den bruker ARM 11 prosessor, ikke disse sykt høyt klokkede cortexene som har sikkert 1,5x IPC. Utrolig! Muligens Windows mobile 6.5 importerer litt fra zune operativsystemet? :)

Lenke til kommentar

Her er jo en fin youtube video fra samme blogg!

http://www.youtube.com/watch?v=Xaw84roLOUQ

 

 

Nå har jeg veldig vanskelig for å vite om jeg skal vente på denne som blir hetende HTC Touch Pro 3 ("Three") eller vente på HTC SuperStart med nVIDIA Tegra plattform? Har ikke sett noen test av verken Quacomm Snapdragon 1GHz eller nVIDIA Tegra AP16 @ 600Mhz at jeg kan ta noen avgjørelse eller vurdering utifra mulig ytelse osv..

 

 

HTC "Leo" / Touch Pro 3 vs HTC "SuperStar"

 

Plattform: Windows Mobile 6.5 (trolig med mulighet for Windows Mobile 7.0 og kanskje Android)

ROM: 512mb

RAM: 320mb vs 256mb

Brikkesett: Qualcomm MSM 8250 "Snapdragon" 1GHz vs nVIDIA Tegra AP16 600MHz

Oppløsning: 800x480, uvisst type (OLED?)

Skjerm-størrelse: 4.3" vs 3.7"

Kamera: 5.0MP med LED flash vs uvisst

Batteri: 1230mAh vs uvisst

Annet: MicroSDHC, Bluetooth 2.1, GPS, Digital kompass, WLAN, 3.5" Minijack, Quad-Band vs uvisst

 

 

 

Ikke så lett å vurdere HTC Leo opp mot HTC SuperStar når vi vet så forsvinnende lite om sistnevnte, det store spørsmålet mitt er hvordan nVIDIA Tegra AP16 på 600MHz gjør det opp mot en Qualcomm Snapdragon på 1GHz, mange tror jo at førstnevnte vil gi en del bedre ytelse da ingen har sett ut til å ha vært spesielt imponert over Qualcomm tidligere? Ellers så har jo Leo fordelen av mer RAM, større skjerm (syntes både 3.7" og 4.3" virker som flotte størrelser, men tror jeg vil finne 4.3" best). At begge vil ha noenlunde de samme egenskapene som WLAN, Bluetooth 2.1, GPS, MicroSDHC, 3.5" Minijack, Quad-Band osv.. ville vell ikke kommet som noen overraskelse?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Wow, den ser jo rett og slett helt imponerende ut! Zoomingen så helt flawless ut også, så det er bra..

Jeg håper virkelig de har gått for minijack (proprietær plugg på denne mobilen er uhørt!..)

Tror ikke man savner laptopen så mye hvis man har en sånn en med seg nei... Men uansett, det er litt merkelig om de ikke har gått for OLED på en så stor skjerm, da det hadde spart batteriet betydelig... Jeg håper også de har gitt den et heftig batteri... (2000 mAh? Lov å håpe....)

Det bør vel være lett å oppgradere til WM 7 når dette kommer også da?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...