Gå til innhold

Verdens raskeste minnekort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok en liten test av to typer minnekort på 5DmkII. Testet Sandisk Extreme III mot en Sandisk Extreme IV Ducati. I følge denne siden http://www.robgalbraith.com/bins/camera_mu...p?cid=6007-9784 skal disse kortene gi ca15MB/s og 32MB/s skrivehastighet på 5DmkII.

 

Men hvor mye betyr det i praksis?

 

Tok bilder i RAW, fikk et bilde mer på Ducati kortet før bufferet gikk fult. Men den største forskjellen kom etter at bufferet var fult!

 

For å få fram forskjellene tok jeg bilder kontinuerlig i 15sekunder. Extreme III kortet klarte 23 bilder mens Ducati kortet klarte 37 RAW bilder på samme tid.

 

Fikk faktisk en veldig ok skuddtakt med Ducatikortet etter at bufferet var fult.

 

Så hvis noen får testet disse nye kortene så kunne det vært spennende å høre resultatet.

Lenke til kommentar

16 GB * 2 med 90 MB/s høres fristende ut. Havner vel på 2.500 - 3.000 med 16 GB utgaven også frykter jeg.

 

Lexar med 45 MB/s bremser D3 når man er litt ivrig på avtrekkeren. Ikke ofte behovet er der, men det skjer at jeg banner og steiker over kamera som ikke svelger bilder raskt nok ;)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Jaaa!!! Endelig!!! Har 16gb Lexar 300x fra før av, men selv med den må man dumpe filer på PC ganske ofte. Og det er ikke alltid det passer.

 

Får som regel plass til 800-900 rå filer på 16gb kort (D700). Så her er det muligheter for over 3000 frames på ett kort. Det er helgetur på ett kort :)

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...