Gå til innhold

Test: Cougar HEC700TE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ut fra tabellen over kan vi se at strømforsyningen har relativt lite krutt på de to minste primærlinjene, +5 V- og +3,3 V-linjen. 20 A på +5 V-linjen og en samlet utgangseffekt på 150 Watt kan bli i det minste laget. Vi vil samtidig ikke konkludere med noe akkurat her. Linjen brukes riktig nok lite, men dette er litt i underkant av hva vi ville se.

 

Begynner å bli litt oppgitt av denne gjentatte kommentaren for hver PSU dere tester.

Etter at ATX12V standarden la over både CPU og Grafikk til +12v er det svært lite behov for masse effekt på +3.3v og +5v .

 

Kan nevne at Corsair (som skrytes fælt av) HX-750 har en samlet max effekt på +3,3v/5v på 150W , med max 25A på hver.

HX-1000 har ikke samme max effekt samlet på 3,3 og5 siden de er distribuert på hver sin trafo. Men de har uansett hver seg en max på 30A . Hvilket tilsier max 99W(+3,3) og 150w(+5).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Bare CorsAir som duger.

650 Watt Corsair + AMD PH2 X4 965 3.4 Ghz + GTX 285 OC er bra nok for mitt bruk og ikke bråker det eller yter dårlig.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Hva er det med at hardware tester så mange PSUer istedenfor interessante ting som GPU, CPU MB osv.

PSU er interessant for de som ønsker det heftigste av GPU og CPU (og gjerne flere GPU'er). Skal du ha 2 GeForce 285 så MÅ du ha en PSU som duger. Plasserer du en crappy PSU (fordi du måtte spare litt penger slik at du hadde råd til 2 x 285) sammen med disse kan du fort oppleve at systemet blir ustabilt og i verste fall så kan flere av komponentene i maskina di dø...

 

Jeg hadde forøvrig en PSU fra Antec (380W) som begynte å oppføre seg rart. Jeg klarte å få ødelagt 3 HDD'er og bytte hovedkort før jeg fant ut at det var PSU'en som var synderen til at HDD'ene mine døde...

 

[Edit: Uheldig med quote'n]

Endret av daffyd
Lenke til kommentar

Hec/Compucase har ikke det beste ryktet, husker de bygde en del modeller for Thermaltakes gamle Purepower-serie, og de var rett og slett ikke noe særlig å samle på. Husker jeg hadde en 400W Purepower som først tok en harddisk, så tok den likesågodt ut hele hovedkortet (og seg selv i samme slengen)

 

Ser visst ut som de fortsatt sliter med kvalitetskontrollen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...