Gå til innhold

Test: Sony Ericsson W508


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Minijack følger med. At den ikke sitter inni telefonen er vel et overkommelig minus for normale mennesker, men for de som har tvangstanker er vel dette ikke overkommelig? :D

 

Sony Ericsson vennen Poe er på krigsstien igjen skjønner jeg ;) neida...

Det store minuset med at "minijack følger med" er at man får en ekstra lang ledning, noe som er å annse som upraktisk.

Lenke til kommentar
Minijack følger med. At den ikke sitter inni telefonen er vel et overkommelig minus for normale mennesker, men for de som har tvangstanker er vel dette ikke overkommelig? :D

 

Overkommelig er det selvsagt. Det gjør imidlertid SEs telefon til et mindre interessant valg enn variantene til Nokia. Selv kjøpte jeg nylig en Nokia etter fire år med SE, da jeg forstod at de rett og slett ikke liker å følge industristandarder.

 

Jeg hadde egentlig litt håp for Sony, med tanke på USB, Bluetooth og SD-kortleser på PS3, samt mini-USB på PSP. Siden har de selvsagt sløyfet kortleseren på PS3, og nye PSP har en helt fersk proprietær elendighetsplugg.

Lenke til kommentar
Minijack følger med. At den ikke sitter inni telefonen er vel et overkommelig minus for normale mennesker, men for de som har tvangstanker er vel dette ikke overkommelig? :D

 

Overkommelig er det selvsagt. Det gjør imidlertid SEs telefon til et mindre interessant valg enn variantene til Nokia. Selv kjøpte jeg nylig en Nokia etter fire år med SE, da jeg forstod at de rett og slett ikke liker å følge industristandarder.

 

Tja, en bagatell mot en hel masse halvgode løsninger... Jaja, jeg vet ikke, men etter å ha lest brukererfaringer fra deres "metall" telefon er jeg ikke i tvil om at SE ligger flere hestehoder foran på ikke smarte telefoner.

 

Og når det gjelder smarttelefoner, er også Nokia akterutseilt. Skikkelig akterutseilt! Har hatt "gleden" av å leke med en N97 en stund, og herre min hatt for et halvferdig produkt. Treg, treg og atter treg. Og for en som ikke er bevandret inne S60 er det rett og slett et he*** å sette seg inn i. Windows mobile tok ca 1 time før man ble nogenlunde fortrolige.

 

Det er en grunn til at Nokia selger mest, men det er ikke pga deres eminente telefoner, men kanskje det har noe med at de desidert tjener minst pr. enhet de selger. Altså er det på billigsegmentet de er store....

Lenke til kommentar
Tja, en bagatell mot en hel masse halvgode løsninger... Jaja, jeg vet ikke, men etter å ha lest brukererfaringer fra deres "metall" telefon er jeg ikke i tvil om at SE ligger flere hestehoder foran på ikke smarte telefoner.

 

Jeg anser det ikke som en bagatell, ørten andre anser det ikke som en bagatell, og det må du igrunnen bare akseptere.

 

Hvilke halvgode løsninger er det du sikter til?

Lenke til kommentar

Poe: hvordan klarer du å få deg til å si at symbian er mer komplisert enn windows mobile? sånn helt seriøst hvordan klarer du å lire av deg noe som du VET er ren BS? jeg har Htc touch hd idag, liker telefonen min fordi den er komplisert og siden jeg selger telefoner har jeg tulla mye med Nokia N97 og feks 5800... er jo ekstremt enkelt og greit å sette seg inn i, du har en meny og navigerer ut ifra den.. vanskelige greier ja.......

Lenke til kommentar
Poe: hvordan klarer du å få deg til å si at symbian er mer komplisert enn windows mobile? sånn helt seriøst hvordan klarer du å lire av deg noe som du VET er ren BS? jeg har Htc touch hd idag, liker telefonen min fordi den er komplisert og siden jeg selger telefoner har jeg tulla mye med Nokia N97 og feks 5800... er jo ekstremt enkelt og greit å sette seg inn i, du har en meny og navigerer ut ifra den.. vanskelige greier ja.......

 

Ja alt er enkelt for den som kan alt. Men for å være seriøs, så er S60 noe av det mest idiotiske brukergrensesnittet jeg nonen gang har opplevd på en mobiltelefon. Og det blir bare verre og verre. N97 er kardinaleksemplet på hvordan ting ikke bør gjøres. Alt er sydd sammen til et organisert kaos, som sikkert er greit for de som kjenner det ut og inn. Men for den som ikke har vokst opp med Symbian, er dette et rent h***. Han som hadde kjøpt telefonen angret bittert, og skulle selge den snarest og skaffe seg en Windowsmobil. Lik det eller ikke, men slik er det. Er vel ikke uten grunn at også Nokia nå henter sine mest avanserte OS andre steder??

Lenke til kommentar
Poe: hvordan klarer du å få deg til å si at symbian er mer komplisert enn windows mobile? sånn helt seriøst hvordan klarer du å lire av deg noe som du VET er ren BS? jeg har Htc touch hd idag, liker telefonen min fordi den er komplisert og siden jeg selger telefoner har jeg tulla mye med Nokia N97 og feks 5800... er jo ekstremt enkelt og greit å sette seg inn i, du har en meny og navigerer ut ifra den.. vanskelige greier ja.......

 

Ja alt er enkelt for den som kan alt. Men for å være seriøs, så er S60 noe av det mest idiotiske brukergrensesnittet jeg nonen gang har opplevd på en mobiltelefon. Og det blir bare verre og verre. N97 er kardinaleksemplet på hvordan ting ikke bør gjøres. Alt er sydd sammen til et organisert kaos, som sikkert er greit for de som kjenner det ut og inn. Men for den som ikke har vokst opp med Symbian, er dette et rent h***. Han som hadde kjøpt telefonen angret bittert, og skulle selge den snarest og skaffe seg en Windowsmobil. Lik det eller ikke, men slik er det. Er vel ikke uten grunn at også Nokia nå henter sine mest avanserte OS andre steder??

 

 

 

Hadde aldri vært borte i Symbian før jeg kjøpte Nokia 5800, og jeg har ikke hatt noe trøbbel med å sette meg inn i hvordan telefonen fungerer, men deriomot mye moro med å trykke rundt å lære. Meget enkelt å lære og meget enkel å bruke. Kan ikke si meg enig her, og dette er en som aldri hadde hatt Synbian før. :yes:

Lenke til kommentar
Hadde aldri vært borte i Symbian før jeg kjøpte Nokia 5800, og jeg har ikke hatt noe trøbbel med å sette meg inn i hvordan telefonen fungerer, men deriomot mye moro med å trykke rundt å lære. Meget enkelt å lære og meget enkel å bruke. Kan ikke si meg enig her, og dette er en som aldri hadde hatt Synbian før. :yes:

 

Nå var det vel N97 jeg beskrev, men uansett så har vel strengt tatt denne diskusjonen ingenting i denne tråden å gjøre?

Lenke til kommentar
Diskusjonen handler om SE W508, og hvordan den ikke har de halvgode løsningene man finner på, tja, Nokia 5310. Hvilke løsninger dette?

 

Den har en meny som glir smertefritt i forhold og ser bra ut. Den har en musikkspiller som er totalt overlegen, den har en finish som ikke minner om en leke fra en tyggegummiautomat, den har en batteri tid som er totalt overlegen nevnte Nokia. Men den har ikke innebygd minijack, men har den i en ledning... Bagatell blåst opp til det makabre...

Lenke til kommentar
Og når det gjelder smarttelefoner, er også Nokia akterutseilt. Skikkelig akterutseilt! Har hatt "gleden" av å leke med en N97 en stund, og herre min hatt for et halvferdig produkt. Treg, treg og atter treg. Og for en som ikke er bevandret inne S60 er det rett og slett et he*** å sette seg inn i. Windows mobile tok ca 1 time før man ble nogenlunde fortrolige.

 

Det er en grunn til at Nokia selger mest, men det er ikke pga deres eminente telefoner, men kanskje det har noe med at de desidert tjener minst pr. enhet de selger. Altså er det på billigsegmentet de er store....

 

Dersom det er noen som IKKE er akterutseilt på smarttelefoner er det Nokia. Igjen må jeg trekke frem den fantastiske E71 og nå E72. Hele N-serien av Nokia er populistisk plastikk, kan gjerne sammenlignes med FRP. E-serien derimot er en blanding av KRF og Høyre. Konservativ, solid og gjør som du forventer.

 

Windows Mobile kan gjerne sammenlignes med SV, holder fast på ekstremt bak mål tankeganger. Er treig og appellerer til hjernedød ungdom.

 

There you go. Snart valg.

Lenke til kommentar
Den har en meny som glir smertefritt i forhold og ser bra ut.

 

Vagt og subjektivt.

 

Den har en musikkspiller som er totalt overlegen,

 

Vagt.

 

den har en finish som ikke minner om en leke fra en tyggegummiautomat,

 

Vagt og subjektivt.

 

den har en batteri tid som er totalt overlegen nevnte Nokia.

 

Kilde?

 

Kan du komme med noe kritikk som er noenlunde spesifikk, objektiv og målbar?

 

Men den har ikke innebygd minijack, men har den i en ledning... Bagatell blåst opp til det makabre...

 

Du må som sagt akseptere at mange er uenige her.

Lenke til kommentar
Du må som sagt akseptere at mange er uenige her.

 

Selvfølgelig aksepterer jeg det. Men når Nokia-horden inntar en SE tråd for å fortelle hvor fortreffelig Nokia er i forhold til SE, så synes jeg det er rimelig å sette ting litt i perspektiv. For eksempel det å argumentere mot en minijack som ikke er innebygd, er kun svada fra a til å. Kun et konstruert problem som enkelte blåser opp til det idiotiske.

 

Nokian du nevner får pepper for dårlig batterilevetid, mens denne får skryt. Se oppgir 10 timer taletid, Nokia oppgir inntil 5,4 timer tale, altså nesten det dobbelte i favør SE.

 

På Jbenchmark kan ikke resultatene en gang sammenlignes da W508 er i en helt annen liga. Dette skulle derimot underbygge min påstand at menyene glir mye bedre på w508, noe som også er min helt klare oppfatning. Og klarer du ikke se det, har du Nokia solbriller på, eller du har rett og slett ikke prøvd w508.

 

Musikkspilleren på w508 er en fullverdig mp3 spiller, og lar deg blant annet søke i musikkfilene, noe du ikke kan på nevnte Nokia.

Lenke til kommentar
Og når det gjelder smarttelefoner, er også Nokia akterutseilt. Skikkelig akterutseilt! Har hatt "gleden" av å leke med en N97 en stund, og herre min hatt for et halvferdig produkt. Treg, treg og atter treg. Og for en som ikke er bevandret inne S60 er det rett og slett et he*** å sette seg inn i. Windows mobile tok ca 1 time før man ble nogenlunde fortrolige.

 

Det er en grunn til at Nokia selger mest, men det er ikke pga deres eminente telefoner, men kanskje det har noe med at de desidert tjener minst pr. enhet de selger. Altså er det på billigsegmentet de er store....

 

Dersom det er noen som IKKE er akterutseilt på smarttelefoner er det Nokia. Igjen må jeg trekke frem den fantastiske E71 og nå E72. Hele N-serien av Nokia er populistisk plastikk, kan gjerne sammenlignes med FRP. E-serien derimot er en blanding av KRF og Høyre. Konservativ, solid og gjør som du forventer.

 

Windows Mobile kan gjerne sammenlignes med SV, holder fast på ekstremt bak mål tankeganger. Er treig og appellerer til hjernedød ungdom.

 

There you go. Snart valg.

 

Morsomt innlegg, men du motsier deg jo en smule. Hvis N serien er FRP, må vel også E serien være det, ettersom innholdet er så og si identisk. Du drar jo en parallell mellom alle Windowsmobilene, så da må jo samme parallellen draes mellom alle Symbian telefonene.

 

Og ekstremt bak mål tankeganger, er vel Symbian det største kardinal eksemplet på. Windows, sammen med Spb mobile shell fungerer glimrende, og jeg vil tro du vil ha problemer med å finne et tilsvarende samarbeide som fungerer like smertefritt og visuelt glimrende. Kan forøvrig sammenlignes med den rød-grønne regjeringen ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...