Gå til innhold

Test: Doro 410gsm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer denne til min gamle mor som sutrer voldsomt over at forrige Doro hun fikk driver og slår seg av...

 

Noen andre som har erfaring med levetiden på disse telefonene? Den forrige jeg kjøpte til henne er vel litt over året nå. Hadde foretrukket å slippe å venne henne til nye telefoner hvert år... ;)

 

Ellers så tror jeg det har skjedd en iten glipp i korrekturen her:

 

Menysystemet er like enkelt som på de andre Doro-modellene. Du kan kun bla til sidene, og antall menyvalg er begrenset. Om du vil korte ned listen enda mer, kan du fjerne de menyvalgene du måtte ønske, fra innstillingsmenyen.

 

Menysystemet er så enkelt som det kan bli. Her blar du enten til høyre eller venstre, valgene er generelt få. I innstillingsmenyen kan du også fjerne menyfunksjoner fra listen, slik at det blir enda færre valg å rote seg gjennom.

 

Blir noe smør på flesk med begge disse avsnittene...

 

-KJ

Lenke til kommentar

Siden vi først er inne på smør på flesk:

 

Det er nemlig støtte for MMS-meldinger på denne modellen, slik at du kan sende feriebildene dine rett hjem til bestemor. Og det setter hun pris på.

 

Du kan også sende MMS-meldinger med telefonen, men mangelen på kamera gjør at det muligens ikke blir den mest brukte funksjonen.

 

edit: Og jeg tror det er mer passende for brukere av 410 å sende MMS til barnebarn, ikke besteforeldre.

Endret av genser
Lenke til kommentar
edit: Og jeg tror det er mer passende for brukere av 410 å sende MMS til barnebarn, ikke besteforeldre.

Det som mentes med det første avsnittet var, at ettersom 410 har støtte for MMS, så kan barnebarna sende MMS til besteforeldrenes Doro 410 :)

 

Det andre avsnittet forteller oss at man også kan sende MMS fra Doro 410.

Endret av Super8
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Min mor på 69 år hører dårlig og kjøpte denne. Vil bare bemerke en vesentlig mangel som ikke ble nevnt i artikkelen: telefonen mangler norsk t9! :blush:

 

Min mor synes dessuten at systemet for SMS'er jevnt over er litt dårlig. Sendtboksen kalles misvisende "utboks", meldinger man sender blir ikke lagret i "utboks" hvis man sender svar direkte på en innkommende SMS istedenfor å opprette en ny SMS, det samme hvis man videresender en SMS, litt rotete funksjon for å sende en SMS til flere.

 

For en person med dårlig hørsel er det å kunne bruke tekstmeldinger effektivt ved bråkete omgivelser veldig viktig. Manglende T9 i Norge er jo utilgivelig, det er 10-15 år tilbake i tid mobilteknologimessig og krever mye mer trykking...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...