Gå til innhold

Google vil gi deg telefonnummer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[Med Google Voice] skal du få et universalt telefonnummer som kan følge deg resten av livet.
Dette er kun en nyhet i USA; i Norge er telefonnummeret ditt noe du selv eier, og kan fritt flyttes mellom operatører.

 

Google Voice skal fungere som en sekretær, som overfører bestemte samtaler fra bestemte numre til for eksempel jobbtelefonen på kontoret, privattelefonen hjemme eller mobiltelefonen. Du setter på forhånd opp hvilke numre som skal overføres hvor, og du kan også blokkere bestemte numre.
Dette minner veldig om Advanced Call Manager.

 

 

Foreløpig syns jeg det er fint å sitte på gjerdet. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
[Med Google Voice] skal du få et universalt telefonnummer som kan følge deg resten av livet.
Dette er kun en nyhet i USA; i Norge er telefonnummeret ditt noe du selv eier, og kan fritt flyttes mellom operatører.

Korrigering: du eier ikke telefonnummeret i Norge, du får bare bruksretten. I praksis er det jo det samme. Vet ikke hvordan det juridiske er i USA, men der kan du til og med portere frirr mellom fast- og mobilnummer. :yes:

Lenke til kommentar
Google Voice har også en funksjon der den som ringer blir bedt om å identifisere seg. Når du tar telefonen får du meldingen til innringeren på øret, og kan velge om du vil snakke med personen eller ikke.

 

Halleluja!!!

Noen som ser for seg en mulighet til å begrense trafikken fra telefonselgere?

Den tjenesten vil jeg ha nå :)

Lenke til kommentar
Google Voice har også en funksjon der den som ringer blir bedt om å identifisere seg. Når du tar telefonen får du meldingen til innringeren på øret, og kan velge om du vil snakke med personen eller ikke.

 

Halleluja!!!

Noen som ser for seg en mulighet til å begrense trafikken fra telefonselgere?

Den tjenesten vil jeg ha nå :)

Blir du plaget av telefonselgere nok til å plage alle som ringer deg om å måtte identifisere seg?

Jeg tror jeg blir ringt av telefonselgere mindre enn en gang i året.

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg blir ringt av telefonselgere mindre enn en gang i året.
Jeg har blitt ringt én gang av noen jeg ikke hadde "et løpende kundeforhold med" siden jeg registerte nummeret hos Brønnøysundregisteret.

 

Et løpende kundeforhold er imidlertid et løst begrep så jeg har blitt ringt kanskje ti ganger de siste tre årene av forskjellige selskaper jeg en gang i tiden har kjøpt noe av.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...