Gå til innhold

Slutt for Office 2000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er noen som ikke tenker på å bytte.. :p Jeg synes det er utrolig at det enda finnes støtte til Windows 2000/XP, greit nokk. Vista holdt ikke mål. Men jeg synes at ting stopper litt opp når folk ikke får rettet nesen mer fremover..

 

Men Office XP, hvor ligger det i rekken? etter 2000?

Lenke til kommentar

Jeg vil tro Microsoft Works og Microsoft Office 2003/2007 er ganske vanlig hos hjemmebrukere. Sistnevnte er det nok høy piratkopi-andel på.

 

For brukere her på forumet er det nok litt annerledes.

Undersøkelse: Hvilken kontorpakke (Office) bruker du?

 

Topp 3 er for øyeblikket:

1. Openoffice med 51%

2. MSOffice med 34%

3. Google Docs med 4%

 

Men Office XP, hvor ligger det i rekken? etter 2000?

Etter 2000 ja. Hele rekka er: MSOffice 3.0 4.0 4.3 95 97 2000 XP 2003 2007 og 2010. (Merkelig nok fant jeg ikke noe spor av 1.x og 2.x. I Wikipedia står det at 3.0 var første versjon for Windows)

Lenke til kommentar

Vi har Office 2007 både på jobben og hjemmePC-en. 2007-versjonen er omtrent som Vista - gir du den litt tid og tar den imot med et åpent sinn, så blir du til slutt avhengig av de nye måtene å jobbe på. Du jobber nå mye mer effektivt - og prøver du XP eller en eldre versjon av Office får du omtrent sammenbrudd.

 

Kjekk måte å få folk over på noe nytt selvsagt.

Lenke til kommentar

På skolene våre har vi enda mye Office 2000 og Open Office. Vi går gradvis over til 2007 nå. Det tar litt tid i det kommunale.

 

Elevene bruker ikke Outlook o.l, og Word/Excel 2000 er egentlig greit nok. Office 2007 er enklere å bruke, så det passer bedre for unge folk. Det er bare de som har brukt tidligere Office-versjoner før som sliter med ribbons.

Lenke til kommentar

Vi kan krangle i det evige om hvem som har best smak og behag på grensesnittet til MSOffice. Jeg synes folk bør få bestemme selv, etter sin personlige smak og behag. Dvs. få velge om de vil bruke tradisjonelle menyer eller båndmenyer. Både Microsoft, Openoffice og andre bør gi oss den valgfriheten.

Lenke til kommentar
Vi kan krangle i det evige om hvem som har best smak og behag på grensesnittet til MSOffice. Jeg synes folk bør få bestemme selv, etter sin personlige smak og behag. Dvs. få velge om de vil bruke tradisjonelle menyer eller båndmenyer. Både Microsoft, Openoffice og andre bør gi oss den valgfriheten.

Hvorfor det egentlig? Båndmenyer er et valg MS har tatt, akkurat som da de valgte "tradisjonelle" menyer til Office 2003. Bare fantasien setter grenser for hvilke andre metoder man kunne benytte for å presentere funksjonaliteten i grensesnittet på, f.eks. kommandolinje og veivisere. Å tilrettelegge for dusinvis av forskjellige grensesnitt tror jeg på sikt ville skapt mer forvirring enn nytte, dessuten ville det bli kostbart å vedlikeholde.

Lenke til kommentar

Hvorfor valgfrihet er bra? Er ikke det åpenbart?

 

Joda, det koster litt ekstra å tilby noe ekstra, men nå betaler man jo ikke akkurat småpenger for Microsoft sin Office-pakke så litt service bør man vel kunne forvente? (OpenOffice gir oss vel valgfrihet fra v3.5 eller noe sånt, til tross for "prisen")

Lenke til kommentar

Egentlig er det rart man ikke kan velge å bruke menyer fra tidligere Office. Har ikke enda MS støtte for WordPerfect-oppsett (dvs blå bakgrunn)? Vet ikke om det er det i de nyeste Officene, men de hadde i allefall den muligheten LENGE etter WordPerfect gikk av moten.

Kanskje de sparer det til neste Office-utgave.

Lenke til kommentar

Skjønner godt at office 2000 supporten går ut nå. Det er tross alt eldgammelt i datasammenheng. Er mye ting som er blitt mye bedre i office siden den tid. Spesiellt skjedde det mye bra med Outlook fra og med 2003 versjonen. Det eldste vi kjører i min bedrift nå er Office Xp, og de fleste tidligere 2003 brukerne klager når de nå får det installert som default i nye imager. Må må dessverre gjøre dette ettersom vi ikke har flere lisenser av Office 2003, men til neste år får alle som vil ha det Office 2007.

Lenke til kommentar
Hvorfor valgfrihet er bra? Er ikke det åpenbart?

Valgfrihet? Leste om en som hadde byttet ut den bensindrevne forbrenningsmotoren i bilen sin med en dampdrevet motor som gikk på nettopp bensin. Lang tid tok det også. Teknologien går videre spør du meg, og med mindre en ønsker å fremstå som en kreasjon på Norge Rundt lønner det seg å følge med på i alle fall noen av de teknologiske paradigmeskiftene som skjer av og til.

 

For øvrig en artig diskusjon, da det dreier seg om designvalg i grensesnittet som tilbys. Både espressomaskinen, vannkokeren og stekeovnen min har et grensesnitt, men ingen av disse tilbyr meg å skifte ut dette. Knappen for å kverne kaffe er på samme sted, har samme form og gir meg samme tilbakemelding uansett hvor mye jeg måtte hytte med nevene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...