Gå til innhold

Minibærbarsegmentet kan få en smell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Been there, done that. Ingen vil ha «netbooks» lengre fordi det ikke blir gjort noen oppdateringer der. De var nye og spennende i fjor men i år er det akkurat samme som blir solgt og derfor lite fristende. Touchscreen, pivot screen, detatchable keyboard, kraftigere maskinvare, høyere oppløsning, bedre IO-tilkoblinger, ARM, SOC-system som reduserer bredde til et par millimeter og mer er ting jeg vil ha på plass før jeg kjøper noe slikt.

Lenke til kommentar

Netbooks er, slik jeg ser det, i all hovedsak en duppeditt som faller tungt inn i segmentet "nice to have". Det reelle behovet for en slik maskin er nok lavt. Som sekundær/tertiærmaskin i hjemmet så er den genial, MEN da er timingen dessverre elendig. Finanskrisen er ingen god tid for dyre leketøy som folk strengt tatt ikke har brukt for.

Jeg kunne godt tenkt meg en sånn selv, men min gamle bærbare (som jeg må klemme hardt over harddisken for at den skal laste inn oe som helst) får klare seg litt til. Det er nok flere som er i lignende situasjoner ;)

Lenke til kommentar
Been there, done that. Ingen vil ha «netbooks» lengre fordi det ikke blir gjort noen oppdateringer der. De var nye og spennende i fjor men i år er det akkurat samme som blir solgt og derfor lite fristende. Touchscreen, pivot screen, detatchable keyboard, kraftigere maskinvare, høyere oppløsning, bedre IO-tilkoblinger, ARM, SOC-system som reduserer bredde til et par millimeter og mer er ting jeg vil ha på plass før jeg kjøper noe slikt.

SOC på 32nm + billig og effektiv SSD tror jeg kan bli interessant for netbooks. Da blir det mulig å gi de god nok ytelse samt at både vekt og produksjonskostnad kan komme ned. Skjer vel høsten 2010.

Lenke til kommentar

sitter her med en 1000H i fanget og må si meg meget fornøyd :)

 

men savner litt grafikkytelse, maskinen hadde fått flere bruksområder da, krysse atom med nvidia sin ION 2 så har man plutselig 2100 3marks06 i stedet for dagens 99, holer lenge det i 1024/600 oppløsning, og ca samme strømforbruk.

 

skjønner meg heler ikke på den tykke ramme på skjermen, min 1000H kan potensiellt ha nesten 12" skjerm uten og bli større, ihvertfall 11" :D

Lenke til kommentar

Vel, venter enda på at den skal komme med trykkfølsom skjerm og litt annet småtteri som jeg trenger. Trenger den derimot IKKE med XP home, da dette virker dårlig, lite gjennomtenkt og altfor treigt på de jeg har testet. Så jeg trenger en trykkfølsom skjerm, med ett godt, gjennomtenkt OS til oppgaven. Så skal jeg kjøpe..!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...