Gå til innhold

Såkalte pappagutter, som tilsynelatende lever over evne - hvor kommer midlene fra?


Anbefalte innlegg

"Paradise-Petter" (Petter Pilgaard)

_M1F5756_1228485920.jpg

kan skilte med bl.a. følgende utsagn:

 

En av de beste kundene på La Belle Sole heter Petter Pilgaard (28). Han vil ikke si hva han jobber med eller hvor mye penger han bruker på byen. Men kan fortelle at klubben eier et messingskilt med hans navn inngravert. Skiltet står klart sammen med jordbær og sprudlevann nedgravd i lilla isbiter i bordet på VIP-avdelingen når han ankommer med sitt følge.

 

- Jeg gidder ikke gå ut hvis ingen gir meg oppmerksomhet. Her kjenner folk meg, det er et bra system for oss som vil ha spesialbehandling. For meg er det et prinsipp å aldri stå i kø eller å betale inngangspenger, sier Petter.

 

 

- Jeg hadde drukket ganske mye champagne, så jeg sa at de måtte ta vare på urinprøven - for så dyr urin hadde de aldri hatt på den politistasjonen, ler 29-åringen som lenge har vært kjent som «Oslos største partyprins» etter flere festartikler i både norsk og svensk presse.

 

 

- Noen drikker øl mens andre drikker champagne. Jeg liker champagne best, det er bare sånn jeg er, sier Paradise Hotel deltager Petter Pilgaard til VGTV.

 

Den 28 år gamle realitydeltageren forteller at han ofte har kjøpt champagne til 7.200 kroner. Da tipser han minst 800 kroner hver gang.

 

- Det er viktig å drikke skumpa med sugerør. Da får man en god og deilig rus som går rett i fletta og varer hele kvelden, forsikrer han.

Kildene:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

Alt vel så langt. Men så var det den hårde sannhet, da. Skattelistene.

Den tilsynelatende styrtrike Petter tjente hele 255.000 i sist tilgjengelig år. Han kjører en Toyota Corolla 1997, med delkasko.

(og bor forøvrig hjemme hos mamma og pappa, i en alder av 29)

 

Pappan til Petter har littegrann mer å rutte med, men er ikke Norges bank han heller:

440.000 i inntekt, og 1 mill. i formue.

 

Jeg tenkte tråden kunne brukes til å spekulere litt. Hvor kommer de selverklærte skumpaguttenes sjampisbudsjett fra? Hvordan kan de svi 15.000 hver helg, bare i sjampis, når de har en fullstendig middels inntekt, lavere enn den jevne murer?

Er det cresco og andre pengekastere som finansierer fasadene, eller er det skjulte midler her? Eller er det bare slik at pappa bruker alle sine sårt tjente kronasjer på å finansiere lillegutts LaCoste-vester?

Endret av toth
Fjernet spekulasjon i strid med Vær Varsom-plakaten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med aksjer, eiendom, verdipapirer(aksjer allerede nevnt), fond???

 

Mange velger og å ha mye penger i bedriften de eier, og så heler ta ut litt etter litt når de trenger det. Altså er det mye som ikke kommer frem i skattelistene.

 

Synes og det er respektløst å legge frem om andres økonomi når du ikke har god nok kunnskap om dette. Det er mange faktorer vi ikke vet om! Dessuten handler det om prioriteringer i folks liv. Noen svir av store summer på kunst, mens andre liker ting som feks bil, lyd o.l.

 

Synes dette er slet arbeid og synes andre skal få ha sin egen økonomi i fred, skattelister forteller nemlig ingenting. Dette er min mening, dere andre får mene hva dere vil

Lenke til kommentar
Hva med aksjer, eiendom, verdipapirer(aksjer allerede nevnt), fond???

 

Mange velger og å ha mye penger i bedriften de eier, og så heler ta ut litt etter litt når de trenger det. Altså er det mye som ikke kommer frem i skattelistene.

Hjelper ikke å ha det i aksjer eller bedriften, skal de brukes på sjampis må de først tas ut i lønn, og dermed skattes.

 

Synes og det er respektløst

Well.. Når han fremstiller seg selv som han gjør, mener jeg ikke han kan gjøre krav på mye privatliv omkring nettopp dette.

Uansett er jeg ikke ute etter å "ta" Pilgaard, jeg bruker ham kun som et eksempel(takket være ham selv) for å diskutere hele denne "sosse"-kulturen han er en selverklært stor del av.

 

Petter ser ikke ut til å plages veldig av å være på TV-skjermen hver dag fra mandag til torsdag. Likevel er ikke reality-kjendis noe han liker å bli kalt.

 

- Det er harry å bli kalt realitykjendis. Det er alltid noe jeg har sett ned på, sier han

Endret av toth
Lenke til kommentar

En herlig livsstil som jeg selv skal praktisere om en ti til femten år når jeg endelig kan henge opp min Fritzl plakat på veggen, og sperre kjerringa med barn i kjelleren. Party! Party! Go-go!

 

On-topic: En dekadent livsstil? Ja. Skulle likt å vite hvor mange mennesker det er som egentlig kjører en slik stil, i virkeligheten, afk. Til og med jeg får en liten avsmak i munnen, men man få kunne bruke penger på det man vil så fremt det er lovlig. Jeg er ikke ute etter å leke moralens vokter. I hvert fall ikke i dag.

Lenke til kommentar

sånt er jo bare latterlig.

hater folk som hever seg over andre, kast han inn i ett bur med 10 andre forskjellige mennesker fra hele verden, så tenn på, da blir alle likestilt, og til slutt blir alle like ubetydelige som støv. null respekt spør du meg as.

men hjelper en del å vite at jeg tjener bedre enn han og kommer til å bli mange ganger lykkeligere :)

Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke hatt noe i mot å kunne dra på champisfylla hver helg og hver onsdag ^^

Hadde vært bedre om studentpuben hadde hatt champis så klart, og om noen andre av de jeg fester med hadde drukket det til vanlig, men :p

 

Hvor er det du studerer, hvor studentpuben ikke har boblevann?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
En herlig livsstil som jeg selv skal praktisere om en ti til femten år når jeg endelig kan henge opp min Fritzl plakat på veggen, og sperre kjerringa med barn i kjelleren. Party! Party! Go-go!

 

On-topic: En dekadent livsstil? Ja. Skulle likt å vite hvor mange mennesker det er som egentlig kjører en slik stil, i virkeligheten, afk. Til og med jeg får en liten avsmak i munnen, men man få kunne bruke penger på det man vil så fremt det er lovlig. Jeg er ikke ute etter å leke moralens vokter. I hvert fall ikke i dag.

 

Kongetråd! Kongeinnlegg! :lol:

 

Jeg har forøvrig stor forståelse til manges motvilje mot offentlige skattelister.

Det er uansett ikke til å forstå for menigmann hvordan man kan leve som "Petter" på lav (offisiell) inntekt.

Best å spare dem for misunnelse og indignasjonen.

Og det er bare dumt å tjene så mye at man må betale skatt og fore på trygdemisbrukere og innvandrere.

 

jaja... dere får ikke premie for å ha ironidetektorene i orden. :)

Lenke til kommentar

Leste et sted om at han brukte over en million på fest og annet tull på et år. Har ikke noen kilder. Men stol iallefall ikke på skattelistene. Sier ikke at du burde stole på det jeg sier heller, men det jeg leste. Og tenkte at det burde kanskje tas med.

Og Sveitsiske bankkontoer er vel ikke lov lengre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...