Gå til innhold

AVG 8.5 er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AVG 7.x var et glimrende produkt. AVG 8 var stort og tungt, og inkluderte det latterlige produktet Linkscanner som drepte websider verden over. Håper de har klart å reise kjerringa ihvertfall opp på knærne med 8.5, men jeg har mine tvil. :(

Lenke til kommentar
Temmelig enkelt å skru av linkscan under innstalleringen av avg 8.0

 

For deg og meg, ja, men ikke for folk flest.

 

"Folk flest" har også en tendens til å gå inn på potensiellt skadelige nettsider. Med tanke på det synes jeg ikke det er dumt å inkludere en linkscanner som gir deg en tydelig markering av skumle nettsider.

Lenke til kommentar
Temmelig enkelt å skru av linkscan under innstalleringen av avg 8.0

 

For deg og meg, ja, men ikke for folk flest.

 

"Folk flest" har også en tendens til å gå inn på potensiellt skadelige nettsider. Med tanke på det synes jeg ikke det er dumt å inkludere en linkscanner som gir deg en tydelig markering av skumle nettsider.

 

Ingen er mot økt sikkerhet, og jeg synes også det er fint at denne typen produkter får stor utbredelse. Problemet med Linkscanner er at den fyrer avgårde requests i øst og vest, også til sider du aldri har klikket deg inn på, og identifiserer seg som IE6. Dette har ført til enorme problemer for enkelte webmastere. De har opplevd stor pågang i form av av "falsk" trafikk fra AVG, som både har lagt beslag på båndbredden deres og ført til feil i statistikken.

Lenke til kommentar

Jeg tror AVG hadde vært bedre tjent med å gi denne ekstrafunksjonen til de som benytter gratis alternativet til AVG også.

 

Det er vel og bra å diversifisere produktene noe, men jeg synes det blir dumt at disse brukerne av gratisversjonen ikke skal få like god "virusdetektiv" som de betalende kundene.

 

Det hadde vært bedre om det ble tatt betalt ekstra for større samlepakker fra AVG. Slike pakker som måtte inkludere totalt annerledes funksjonalitet, som brannmur, nettleserbeskyttelse med mer.

Lenke til kommentar

En del ting jeg sliter med når det gjelder AVG, og det er at viss jeg kompilerer et prosjekt i masm32, så er fila kanskje under 1kB, og da slår AVG falsk alarm. En annen ting som også er irriterende, er at den slår ut om du bruker FSG 2.0 til å packe PE filer. Ganske irriterende da det er en god packer som jeg bruker veldig ofte.

 

Ja, den sier ifra om at det er en packer den har detektert, og at det er FSG, men så er det ikke så alt for mange som er klar over hva FSG er, eller, hva en packer er.

 

Edit: Har gått over til Avast! nå, og har til nå ikke lagt merke til det samme problemet.

Endret av ouCHastilaer
Lenke til kommentar
Temmelig enkelt å skru av linkscan under innstalleringen av avg 8.0

 

om du mener:

"To install AVG 8 without the Link Scanner at all. Run the installation with these parameters:

/REMOVE_FEATURE fea_AVG_SafeSurf /REMOVE_FEATURE fea_AVG_SafeSearch"

 

så vil eg ikkje kalle dette enkelt..

Lenke til kommentar

Jeg syns fortsatt at AVG er G9alt! har ikke opplevd noen problemer med den. Den kjører ganske heftige virus-scaninger om natta, som får kjøleviftene til å blåse hull i veggen. Men veldig lett når den ikke kjører scanning.

Lenke til kommentar

Det er noe nytt i AVG 8.5 Free også

 

AVG’s Free product also gets a boost with this upgrade, adding Active Safe-Surf real-time protection to the existing anti-virus, anti-spyware, instant message security and safe-searching capabilities. Today’s web threats move at lightning speed and only stay around long enough to scoop up their victim quota, so real-time detection is vital. Active Safe-Surf checks the web page behind every link for hidden threats at the only time that matters – when users are about to click on that link.

 

Kilde: Pressemelding

 

Det er vel en "forverring" av LinkScanner, som blir diskutert tidligere i tråden?

Lenke til kommentar

Alt jeg egentlig ønsker meg fra et antivirus program er et program som jeg kan starte opp en gang hver måned for å sjekke etter virus, spyware etc. Jeg trenger ingen til å holde meg i handa når jeg surfer på nettet. Jeg likte AVG før, men det ser ut som om jeg hopper av nå.

Lenke til kommentar

Syns vel og nå at AVG er begynt å bli litt masete..

Syns heller ikkje Avast er noe. Den snurrer og sjekker hele tida og eg merker at ting tar tid..

Så siden Avira blei roset opp i skyene i ein anna tråd lurer eg på om den skal prøves.

 

for å sitere -Zetgeist-, Jeg trenger ingen til å holde meg i handa når jeg surfer på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...