Gå til innhold

Gigaherz-mobiler på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm, trodde først vi snakket om en cortex a8 variant, men etter å ha snust rundt i pressemeldingen så virker det som det er noe egenutviklet. mest sannsynlig en videreutvikling av xscale, som dem kjøpte fra intel.

 

ikke det, cortex a8 skulle i teorien kunne klokkes til 1GHz også. men har så langt bare blitt presset til 800MHz, om jeg leser ting rett.

 

vi går morsomme tider i møte, folkens ;)

Lenke til kommentar

Kan ikke si at det er noen stor nyhet. Allerede i begynnelsen av 2006 leste jeg at en CPU for mobiler med 2 GHZ CPU skulle lanseres i løpet av et år (har utskrift fra slashmobile.com sin artikkel). Denne har fortsatt ikke kommet på markedet enda! Kan nevne at det er allerede to mobiler på markedet som har enten Maxwell eller Qualcom som kjører på 800 mhz! PS! Denne teksten er skrevet på en Nokia N95 med ARM 9 på 333 mhz!!! Secondarykid

Endret av secondarykid
Lenke til kommentar
Hva vil dette gjøre med telefonen? Vil den kun bli raskere?

 

 

Hva vil dette gjøre med telefonen? Vil den kun bli raskere?

Kraftigere, enkelt og greit :) . Hvis du forventet at den skulle kunne bli transformert til en støvsuger må jeg desverre skuffe deg.

 

 

Nei, herre, bar lurte på om det var andre ting. Ikke noen trasformajon.

 

.. .. Oh man :!:

Lenke til kommentar

I artikkelen får man inntrykk av at det er klokkehastigheten som bestemmer hvor rask en telefon er. Dette er ikke nødvendigvis sant, da det er mange andre ting i arkitekturen som spiller inn på hvor rask den er. Men det blir spenndende å se hvor rask denne blir kontra andre mobilprosessorer.

Lenke til kommentar
I artikkelen får man inntrykk av at det er klokkehastigheten som bestemmer hvor rask en telefon er. Dette er ikke nødvendigvis sant, da det er mange andre ting i arkitekturen som spiller inn på hvor rask den er. Men det blir spenndende å se hvor rask denne blir kontra andre mobilprosessorer.
Hør Hør. Megahertz og Gigahertz er ikke alt, selv for mobilprosessorer.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...