Gå til innhold

Introduserer sprek Blu-ray-brenner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal nok få meg Blu-ray-brenner en eller annen gang, men når blanke plater koster 50-60 kroner stykket kan jeg styre meg...

 

Er det virkelig så dyrt å produsere blanke Blu-ray-plater? Blanke DVD'er i god kvalitet får man jo for 2 kroner stykket nå.

 

Gi meg blanke Blu-ray til 10-15 kroner stykket. Da blir det kjøp!

Lenke til kommentar

Vel , er det overhode noen der ute som faktisk bruker lightscribe da, ser det er type 4 produker i prisguiden som støtter teknologien, og skal du ha 10 CD-R plater må du ut md 55 kroner for det. Når det skrives i artikkelen at man kan brenne rett i platene vil det være en fordel å nevne at man må ha egne spesielle plater som vel er litt vanskelig å få tak i... Artikkelforfatteren har vel ikke engang prøvd lightscribe.

Og, hvem er det som limer på sine egne etiketter?

Lenke til kommentar
Er det virkelig så dyrt å produsere blanke Blu-ray-plater? Blanke DVD'er i god kvalitet får man jo for 2 kroner stykket nå.

De koster trolig bare en krone eller to å produsere. Resten av prisen er sikkert royalties til Sony. En pris de har satt så høyt at det skal være uinteressant å kopiere Sony BMG pictures Blu ray filmer.

 

Mer fornuftig å kjøpe en blu-ray -leser/ DVD-brenner, og lagre filene sine på harddisk og/eller minnekort. Og brenne ting ut på blu-ray -plater tror jeg bare et fåtall vil gjøre i framtiden.

Enig i det. Brenning til plater er både tidkrevende og lite fleksibelt med tanke på lagringsplass, gjenbruk av plassen og organisering av platene. Tradisjonelle roterende harddisker er et mye bedre alternativ.

Lenke til kommentar
Ser ikke ut som en dum spiller. Venter å se hva Plextor kan bringe.

 

Birger :)

 

Plextor kan sikkert tilby den samme brenneren om kort tid, bare til en mye høyere pris.

Det er en stund siden Plextor laget brennere, nå lager de bare dyre klistremerker med Plextor logo.

Tidligere Blu-ray brennere fra Plextor var også laget av LG.

Lenke til kommentar

ok jeg må oppklare en ting her.

en kar på jobben snakka om at du ikke kan brenne vanlig data på bluray?

nekter jeg å tro. har akkurat fått meg ny maskin med bluray brenner, hvis jeg ikke kan brenne vanlig data på ere litt kjipt.

Endret av jagarock
Lenke til kommentar
De skal vel være bakoverkombitable med DVD og CD... Ihvertfall det jeg har fått med meg. :)

 

jamen om du kan bruke blurayskivene på 25gb til å brenne ut vanlig data på?!

Opps... Forsto deg ikke rett. Det skal jo selvfølgelig være mulig å brenne ut data på blu ray. Hva er vitsen med det da, om det ikke er mulig. Tor nok ikke sony har utviklet et format kun for film og spill.

 

Så jeg svarer; ja, du kan brenne ut data. (uten å ha testet det selv :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...