Gå til innhold

Nettverkslagring med Blu-ray


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med fire diskplasser og 1 TB per disk er det mulig å lagre 4 TB data i enheten totalt.

Er det så elendige oppgraderingsmuligheter at den ikke en gang støtter dagens største harddisker (1,5TB) ?

 

Forøvrig ser jeg ikke noe poeng med bluray i den. Det er bare jippo som kommer til å dø ut om noen få år.

Lenke til kommentar

Kan ikke det samme sies om DVD?

 

Hvorfor man skal ha en bluerayspiller stua unna i et skap en eller annen plass, er dog forvirrende for min del. Man kjøper vel ikke en NASboks for å ha den stående ved siden av sin stasjonære? Å måtte løfte ræva ut av stolen for å bytte disc, er en stor trussel mot latskapen.

Lenke til kommentar

Backup bør man ha i både pose og sekk .

Dvs både på ekstra intern HD og eksternt media.

BD-RE har god datalagringskapasitet - men ja det er p.d.d dyrt.

 

Quote

The LG NAS, N4B1 is most probably the first and the only one, a network attached storage that comes with an integrated Blur-ray recorder. With the integrated Blur-ray recorder definitely gives you the handiness to record all your precious data from the hard drives of the NAS onto those optical discs.

 

This gives extra security to your data, which you can always carry another offside backup, burning those precious data to Blur-ray discs.

http://www.techchee.com/2008/08/25/lg-n4b1...offside-backup/

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Det er bare jippo som kommer til å dø ut om noen få år.
Hva får deg til å si det? Hva skal mener du skal ta over for DVD som format for film?

Nettfilm kommer til å ta over for DVD/Bluray. Akkurat som nettmusikk er i ferd med å ta over for CD/SACD nå. Film ligger bare 2-3 år senere i utvikling på grunn av det større lagringsbehovet og båndbreddebehovet.

Lenke til kommentar
Det er bare jippo som kommer til å dø ut om noen få år.
Hva får deg til å si det? Hva skal mener du skal ta over for DVD som format for film?

Nettfilm kommer til å ta over for DVD/Bluray. Akkurat som nettmusikk er i ferd med å ta over for CD/SACD nå. Film ligger bare 2-3 år senere i utvikling på grunn av det større lagringsbehovet og båndbreddebehovet.

 

Tviler på at det kommer til å ta over med det første. Det kommer sikkert til å bli et bra alternativ, for en del. Men jeg har tilgode å se noen tjenester, på nett eller via TV-kabelen, som kan tilby samme kvalitet som Blu-Ray når det kommer til lyd, bilde og ekstramateriale. Det siste er som regel fraværende.

 

For å oppnå samme kvalitet som Blu-Ray må man jo ha en internettoppkobling av en annen klasse enn det de fleste har hjemme. Kan ikke se at linjer med reelle hastigheter på over 50 Mbit/s vil være tilgjengelige for majoriteten, selv om 2-3 år.

Lenke til kommentar
Det er bare jippo som kommer til å dø ut om noen få år.
Hva får deg til å si det? Hva skal mener du skal ta over for DVD som format for film?

Nettfilm kommer til å ta over for DVD/Bluray. Akkurat som nettmusikk er i ferd med å ta over for CD/SACD nå. Film ligger bare 2-3 år senere i utvikling på grunn av det større lagringsbehovet og båndbreddebehovet.

 

Tviler på at det kommer til å ta over med det første. Det kommer sikkert til å bli et bra alternativ, for en del. Men jeg har tilgode å se noen tjenester, på nett eller via TV-kabelen, som kan tilby samme kvalitet som Blu-Ray når det kommer til lyd, bilde og ekstramateriale. Det siste er som regel fraværende.

 

For å oppnå samme kvalitet som Blu-Ray må man jo ha en internettoppkobling av en annen klasse enn det de fleste har hjemme. Kan ikke se at linjer med reelle hastigheter på over 50 Mbit/s vil være tilgjengelige for majoriteten, selv om 2-3 år.

 

For ikke å snakke om hvilke uthastigheter tilbydere må ha for å kunne takle la oss si 1000 streaminger av 1080p materiale. Vet ikke helt om jeg ser for meg Telenor tilby meg verken 50+mbit linje eller en slik tjeneste de nærmeste årene ;)

Lenke til kommentar
Med fire diskplasser og 1 TB per disk er det mulig å lagre 4 TB data i enheten totalt.

Er det så elendige oppgraderingsmuligheter at den ikke en gang støtter dagens største harddisker (1,5TB) ?

 

Tipper det er sånn at når denne nyheten kom (i slutten av august 2008), så var ikke 1.5 TB tilgjengelig? Ihvertfall ikke så lett? Husker ikke helt når 1.5 TB diskene kom. Men, uansett, er det nok ikke testet, og derfor er det heller ikke oppgitt.

Lenke til kommentar
Med fire diskplasser og 1 TB per disk er det mulig å lagre 4 TB data i enheten totalt.
Er det så elendige oppgraderingsmuligheter at den ikke en gang støtter dagens største harddisker (1,5TB) ?
Tipper det er sånn at når denne nyheten kom (i slutten av august 2008), så var ikke 1.5 TB tilgjengelig? Ihvertfall ikke så lett? Husker ikke helt når 1.5 TB diskene kom. Men, uansett, er det nok ikke testet, og derfor er det heller ikke oppgitt.

Det er fullt mulig å ha støtte for framtidige disker på 2, 3 eller 50 TB for den del, uten å ha testet det på forhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...