Gå til innhold

Spennende minibærbar fra Sony


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende maskin, men mener at den er alt for dyr. Hadde den vært nede på prisen til f.eks Asus EEE 901 og Acer Aspire One A150 så kunne jeg faktisk vurdert den, fordi den ser ut som den har perfekt størrelse. Men desverre er den litt for dyr.

 

En slik maskin vil jo være perfekt for å få interett direkte i lommen.

Lenke til kommentar

Denne ser ut som en veldig fin sak for de som har små nokk fingre. Jeg tror denne egentlig er midt i blinken for jenter på farta som vil sjekke facebook og diverse over alt, og den burde også være fin til tekstbehandling og diverse kontorprogrammer, og MP3 burde den fint greie.

1600*768 er jo kjempefin oppløsning det, breit nokk til å kunne lese alle nettsider og til å se hele bredden på tekstdokumenter og et stort område i excell eller tilsvarende. For sitt bruk så er denne en kjempefin sak. Jeg er enig i at den er litt for dyr, 500-600 dollar hadde vært fint, men det er sikkert mange som vil ha den fordet pga størrelsen, den går vell fint i en veske kan jeg tenke meg :p Jeg vurderte å kjøpe denne i bursdagspresang til søsteren min før jeg så prisen...

Lenke til kommentar
Til og med på de som ikke trenger 2gb? Vet ikke helt om jeg skjønte den..

DDR2 RAM er veldig billig. Så billig at det burde være null problem å putte 2GB inn i slike PC'er. Selv om XP og Linux funker greit med 1GB RAM, så betyr det ikke at man ikke trenger 2GB. Men klart at hvis du ikke bryr deg om at OS'et må bruke swap/page fila så er det en annen sak.

Lenke til kommentar
Spennende maskin, men mener at den er alt for dyr. Hadde den vært nede på prisen til f.eks Asus EEE 901 og Acer Aspire One A150 så kunne jeg faktisk vurdert den, fordi den ser ut som den har perfekt størrelse. Men desverre er den litt for dyr.

 

En slik maskin vil jo være perfekt for å få interett direkte i lommen.

Med tanke på hvor mye dyrere denne PC'en er å produsere blir den aldri i nærheten så billig.

 

Knewtfan: Hvordan kan det være negativt?

Jeg har fortsatt til gode å se en skjerm som har for høy oppløsning for min smak. Sitter over en meter fra en 22" med 1680*1050, og kan da lese skrift helt fint, så å sitte litt nærmere denne burde gå helt fint.

Fordi alt av skrift og små ikoner blir veldig små på skjermen, går i mange tilfeller ann å sette opp skriftstørrelsen men ikke alltid. De ekstra pikslene blir egentlig bare ganske unødvendig på en så liten skjerm. Husk at det er stor forskjell på en 8" og en 22", her har jeg laget et bilde som illusterer forskjellen (brukt altfor lang tid på det):

 

post-99953-1231756441_thumb.png

Lenke til kommentar
Til og med på de som ikke trenger 2gb? Vet ikke helt om jeg skjønte den..

DDR2 RAM er veldig billig. Så billig at det burde være null problem å putte 2GB inn i slike PC'er. Selv om XP og Linux funker greit med 1GB RAM, så betyr det ikke at man ikke trenger 2GB. Men klart at hvis du ikke bryr deg om at OS'et må bruke swap/page fila så er det en annen sak.

 

Kjører ubuntu på en fire år gammel laptop med en 1,6 ghz Intel Celeron M-prosessor og 512 mb minne.. Og det er "til daglig"-maskina mi. Funker helt fint, har aldri noe problem under normal bruk som musikkavspilling, youtube, surfing, lett bildebehandling, spilling av litt eldre spill.. Og jeg kjører Ubuntu med Compiz Fusion (desktop bling) aktivert.. Så for en linuxdistro er 1 gb mer enn nok for "daglig" bruk..

Lenke til kommentar

Med tanke på pris og potensielt økt markedsverdi så er nok 2GB å foretrekke fremfor 1GB selv om det fungerer greit med mindre.

For meg så høres dette helt flott ut selv om jeg blir litt betenkt over prisen.

Det er ikke uvanlig at jeg kunne godt tenke meg å ta med kun en liten PC når jeg er ute og reiser. Da er vekt veldig viktig siden det alltid blir mer enn nok håndbagasje og flyselskapene har ofte en grense på 1 kg.

 

jeg mener selvfølgelig 8 kilo håndbagasje

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...