Gå til innhold

Opera 10 klarer Acid3-testen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Svært imponerende, synd at Opera ikke er fri programvare.

 

Det er vel kanskje like greit at de tre største nettleserne er vidt forskjellige, som også gir vidt forskjellige muligheter. :)

  • En er gratis og fri (Firefox)
  • En er gratis og ikke fri (Opera)
  • En er ikke gratis og ikke fri (IE)

 

Firefox kan alle lage sin egen variant av, men samme opplegg for Opera ville delvis hindret muligheten de har til å tjene penger på nettleseren sin. Hvis Opera var fri kunne jo f.eks. Nintendo ta kildekoden, og lage sin egen variant for sine enheter uten å blande inn Opera Software.

Lenke til kommentar

Kjørte FF3.1b2 gjennom den java-siden, resultatet ble 1625.8ms, +/-1.9! Dæven, Tracemonkey er kjapp! Men IE7....kjære vene, 34 sekunder?!?!? Hjelper lite at der er 17.9% avvik, havner fremdeles mellom 28 og 40 sekunder....

 

FF tar riktignok ikke 100% på Acid3, men klarer da 93% med den fjerde firkanten i grått. IE7 stopper opp på 12 med bare feil og "feil på siden"-melding i statuslinjen.

 

Har prøvd Opera en stund, men av vane har jeg sklidd over til FF. Var noe med GUI'et mellom de to som gjorde at jeg foretrakk FF, men kan alltids se hva Opera har å by på i 10'ern....

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar
Kjørte FF3.1b2 gjennom den java-siden, resultatet ble 1625.8ms, +/-1.9! Dæven, Tracemonkey er kjapp! Men IE7....kjære vene, 34 sekunder?!?!? Hjelper lite at der er 17.9% avvik, havner fremdeles mellom 28 og 40 sekunder....

 

Har prøvd Opera en stund, men av vane har jeg sklidd over til FF. Var noe med GUI'et mellom de to som gjorde at jeg foretrakk FF, men kan alltids se hva Opera har å by på i 10'ern....

Husk at man kan tilpasse verktøylinjene veldig mye og det finnes i tillegg flere hundre skins som er enkle å laste ned, blant annet Firefox skin ;) .

Lenke til kommentar

Da var jeg kanskje litt kjapp med å kaste fra meg Opera. Er download-manageren til FF også kopiert? Det er en av grunnene til at jeg har sluttet totalt med IE, bortsett fra på skolen når FF til tider blir blokket for tilgang til itslearning.

 

Men kan man også fikse litt under panseret slik man kan med FF, altså endre på pipeliningen? Har dratt glede av denne på skolen hvor de faktisk har god linje. 400 request pr.s. og forsida på VG lastes opp på maks 2s hvis ikke en eller annen ad-server henger seg opp.

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Opera har vel hatt download manager siden "førhysterisk tid", men kan jo være at der er en underfunksjon som ikke er helt lik den du er vandt til. Dersom skolen sperrer FF, så kan det jo være at du ikke engang har lov til instllere Opera?

 

Installerte beta 10 på Vista 64 bit i går og fungerte fint den lille stunda jeg brukte den da.

Lenke til kommentar

Eller mer presist, her på skolen er det av og til at FF ikke vil inn på innloggings-sider, har hatt samme problemet når jeg vil sjekke yahoo-mailen min. Og en skjelden gang vil FF også kjøre flash, som på youtube. Aner ikke årsaken, men det skjer.

 

De har også riktig nok satt installasjons-sperre, men det ser bare ut til å være på install-shield, hvilket FF ikke bruker, og når de sperrer for C:\programfiler, fungerer C:\FF helt nydelig.

Lenke til kommentar
Er download-manageren til FF også kopiert?

 

Snakker du om extension?

Synes nå standard download manageren til ff er temmelig irriterende jeg, åpnes i eget vindu som jeg til stadighet må lukke manuelt.

I opera åpner den (download manager) i egen tab, har langt flere muligheter / innstillinger ut av boksen og lar deg velge om de skal åpne i tab / åpne i tab i bakgrunnen (min favoritt) / eller ikke åpne tab i det hele tatt.

 

Bruker firefox selv pga stavekontroll og firebug, men med Opera 10 er det endelig ett full verdig (stavekontroll + dragonfly) alternativ, så nå gleder jeg meg og til hva Sir Hicks klarer å få til på gui...

Endret av andre1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...