Gå til innhold

Nye AMD-brikkesett i januar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
760G-brikkesettet skal erstatte 740G og kommer med integrert grafikkbrikke med støtte for DirectX 10 og Shader Model 4.0. Dette blir et brikkesett i budsjettklassen som neppe kommer til å støtte HDMI, Display Port eller Hybrid Crossfire X.

Forgjengeren 740G og den ennå eldre 690G støtter HDMI v1.2 så jeg regner med HW og Digitimes tar feil på det punktet. Ellers så tror jeg også Hybrid Crossfire X er sannsynlig. En egenskap jeg tror det vil arve fra 780G sammen med Dx10 og SM4.0.

 

På det siste punktet, om Display port så tror jeg dere og digitimes har rett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
The company will also launch upgraded 790FX and 790GX IGP chipsets that include AM3-computability and will be paired with the SB750 southbridge

 

"AM3-computability" ... menes AM3 sokkelen ?

Hva legger de i ordet "upgraded" egentlig ?

Lenke til kommentar

Det eneste som er forskjell på am2 og am3 er minnedimms i teorien o.0

 

Sokkelen er egentlig lik, chipsett, likt.

 

 

Noen som husker

 

Socket a til 754 OMFG

-> S939

-> S AM2

-> AM2+ (ENDELIG bakover kompabilitet.)

-> AM3/AM2 (fortsetter å være snille for forbrukerene.

 

 

Men eneste jeg syns er at am2 phenoms sku gått på AM3.

Men AMD gjør det bra for oss.

 

Har du allerede AM2+ HK og ddr2. men har planer om DDR3 og AM3.

 

Kjøp en deneb i februar, ikke nå til januar!

AM3 phenom 2's støtter DDR2 og DDR3, med andre ord, AM2 og AM3 =).

Gradvis oppgradering. bakover kompabilitet og =)

 

780G er såpass billig anywayz at 760G blir vell ikke store hitten trur jeg, vi får vente på benches før vi dømmer brikkesettet iallefall.

Lenke til kommentar

Blir det slik at 780G som allerede er så populær som f.eks. HTPC, blir egentlig 760G egentlig noe relevant valg for de som vil eventuelt ha noe av det liknende som 780G har? Jeg tenker da i de baner som å kjøre film og den slags, og eventuelt HD materiale med tanke på pris klassen 780G allerede ligger på (600-1400kr?)

Lenke til kommentar

Kan man egentlig bruke den integrerte brikka fra disse hovedkortene i windows når man surfer og jobber med office? For og spare strøm og lydnivå ? Så slår jeg på kortet i pcie slotten når jeg skal spille med 3d etc ... En ønsketenkning for da kan man ha en 4870 til spill og bruke svært lite strøm på skrivebordet eller er jeg helt ute og ror nå ,,,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...