Gå til innhold

Bærbar med ARM- og Intel-prosessor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er viktig å få med seg her at dette ikke er svart magi som klarer transparent å skifte mellom to prosessorarkitekturer. ARM biten er bare en embedded Linux som fyres opp raskt og kjører på egen CPU (nettleser, IM, text editor, + whatnot). Mye av det samme som du får gjort med en iPhone/iPod touch.

 

Ekte innovasjon.

Lenke til kommentar
DVS at den vanlige bruker aldri får noen nytte av ARM.

Hadde vært kult om ARM kunne ha sparket inn i strømsparemodus, eller feks når maskinen har vært inaktiv over 1minutt.

 

Hvorfor ikke bare sette cpu og brikkesett i en form for sleep? Slik som de gjøres idag(amd griffin har spesielt mange slike muligheter).

Lenke til kommentar

Er ikke dette gamle nyheter?

Det er lenge siden jeg fikk nyhetsavis fra Dell der det stod om dette, og mener jeg har lest det før på nettet.

 

Maskinene vil ha noe Linux-lignende hurtig-start OS som bruker ARM-CPU-en, mens hovedoperativsystemet bruker Intel-CPU-en. Såvidt jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
Hmm, visste ikke at man kunne bruke to forskjellige prosessorarkitekturer på et operativsystem. Er dette blitt gjort før?

 

Etter å ha lest artikkelen på X-bit labs viser det seg at det er to OS på en og samme maskin.

 

Det har blitt gjort før på amiga om jeg husker rett en prosessor som kjørte 68k apps og en som kjørte ppc apps disse to prosessorene delte minne og var på samme kort samt samme operativsystem med patcher...

Lenke til kommentar
hmm, får meg til å tenke på løsningen HTC valgte på sin shift...

 

en mobildel (winmob) på arm, og en windows del.

 

en egen knapp byttet mellom disse på samme måte som en KVM boks...

DET hadde vært innovasjon. En egen knapp på den bærbare for å skifte mellom to OS. På sekundet. Dersom maskinen må bruke en evighet på å starte opp enten Windows eller Linux er det vel få som gidder.

Endret av brannslange
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...