Gå til innhold

Linux-versjon av Steam nærmer seg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Linux-versjon av Steam nærmer seg?
Ja! :thumbup:

En Linux versjon av Steam betyr ikke at alle spillene de selger via tjenesten vil kunne kjøres av Linux...

 

Valve opererer vel med "føre var" prinsippet ettersom Linux blir godtatt i større og større grad. Når spillprodusentene etterhvert kommer med spill som kjører "native" på Linux er det jo trist for Valve om Steam's nåværende plattformavhengighet skal spolere sjansen til å distribuere spillet.

Lenke til kommentar
En Linux versjon av Steam betyr ikke at alle spillene de selger via tjenesten vil kunne kjøres av Linux...
Selvfølgelig.

 

Det er imidlertid vanskelig å tenke seg Steam uten HL2 og CSS, og dette er spill som fungerer godt i Linux gjennom WINE så det er vanskelige å se for seg at disse to spillene ikke skulle følge en Linux-lanseringen av Steam. Postal 3 nevner jeg fordi RWS har annonsert en Linux-versjon, og derfor er det ikke unaturlig at spillet blir tilgjengelig via Steam for Linux.

 

Om vi først får Steam med HL2, CSS og Postal 3 til Linux tror jeg mange Linux-eiere vi ta ibruk dette tilbudet, og at dette vil føre en "god sirkel" med flere spill som gir flere spillere.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Det jeg først og fremst håper på med dette er en slags "proof of concept". Hvis ên spillgigant, vellykket, leverer spill til linux og salgstallene understreker vellykket, kan dette forhåpentligvis også bli interessant for flere, som Freud sier, en "god sirkel".

 

Selv spiller jeg ikke, men dette kan føre til litt mer omtale og oppmerksomhet rundt linux, noe som aldri er negativt! Og linux kan da også levere en litt mer "totalpakke" til folket, ink spillere.

 

Krysser fingrene!

Lenke til kommentar

Vi får krysse fingrene og håpe. Jeg kjøper kun id Software sine spill for tiden, side de er en av de få som prioriterer linux. Det ultimate kravet jeg stiller ved kjøp av spill: Kjører det på linux? Selv om spillet ikke nødvendigvis er kjempebra, så kjøper jeg det om det følger med en linux-klient :) (Dersom flere begynner å produsere linux-spill, så ser jeg at jeg nok muligens bør endre strategi, ellers kan dette bli veldig dyrt :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...