Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med installering av D-Link DSL-321 på telenor adsl


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Prøver å ta kontakt her først før jeg kryper til korset og bestiller telehor sitt eget adslmodem. Her er saken, jeg har ordnet meg telenor sitt adsl abonnement, men valgte å kjøpe eget adsl2+ modem da jeg har en dir-855 ruter og er lite interessert å kjøpe en løsning som er dårligere enn det jeg allerede har. Valgte å kjøpe derfor en D-Link DSL-321 modem og tenkte å sette opp dette. Lett skulle det derimot ikke være da det tydeligvis har blitt slutt på at telenor setter opp PPPoE oppsett men heller bruker bridge med dhcp. Problemet er at jeg har ingen innstillinger for dette og trenger sårt hjelp, da telenor sin kundeservice er ikke eksisterende og kun foreslår telenoreskperten med en uhyre høy minuttpris på noe som uansett burde være noe som skulle blitt levert med adslproduktet.

 

Håper dere kan hjelpe meg, har prøvd å tråle nettet for svar men har til nuh ikke funnet noe.

 

Mvh Lightning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært inne på online.no hvor det står at aksessmodellen min er 1483 Bridged IP LLC, så har satt opp dette i modemet samt at jeg har prøvd med både vpi/vci 8/35 og 0/100 uten suksess.

 

Bridged med dhcp er vistnok noe de har startet med de siste seks månedene...rart det ikke er mer snakk om det og mer innstillinger av slikt på nett...telenor sensur??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Dette modemet er litt vrient å sette opp. Satt opp ett sånt i dag, og det var litt knoting med det.

 

Det første du må gjøre er å skru av DHCP under LAN-settings. Da skal du komme på nett. Da får du public IP på pc/router.

Har du problemer med hastigheten, må du endre modulen linja blir koblet opp på.

 

Tror det var noe under som heter ADSL Advanced. Denne står på auto til vanlig, men sett den på G.Lite/G.DMT.

Prøvde faktisk ADSL2+-modulen også, men da fikk jeg ~900 kbps. Muligens en bug i modemet?

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...