Gå til innhold

NRK kan podkaste musikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal dette være en god nyhet? Det som er genialt med podcasts av radioprogrammer er jo at man slipper all musikken.

 

For noen ja, for andre er det jo fint med musikk, sannsynligvis(?) legger de ut begge deler. Noen podcasts har jo ikke engang all snakkingen desverre. Er jo et fint alternativ til å høre på nettradio om man får med musikken. I tilegg så håper jeg de blir flinkere til å dele inn i spor, så blir det vesentlig bedre enn konvensjonell nettradio.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er jo uproblematisk å lage en stream uten musikk, og/eller ha spor som gjør det lett å skille ut musikk. Jeg ser på det som en god ting at de har muligheten til dette, et svært godt substitutt til nettradio. Så får alle leire få det som de vil.

 

AtW

 

Ja, hvis det faktisk blir gjort på denne måten så er selvsagt alle fornøyde.

Lenke til kommentar

Slutt med å syte, og følg heller med på kilden, der mange påpeker det samme. Selvfølgelig vil det bli begge deler, det sier jo nesten seg selv. Slik NRK gjør det, er det også lett som en plett å lage versjoner både med og uten musikk.

 

Tenk på P.I.L.S, for eksempel. Kanskje den endelig kan bli podcastet. Inntil nå har det vært en umulighet, og det er jo et knallprogram. Og tenk på FK Fotball hvor fotballåtene ikke er kuttet, men er komplette.

Lenke til kommentar
Skal dette være en god nyhet? Det som er genialt med podcasts av radioprogrammer er jo at man slipper all musikken.

 

Det gjelder ikke for musikkprogrammer ;-) Der er det pratingen som er problemet. Kanskje det kan innføres en avgift på radiotomprat... slik at dette ikke lenger lønner seg.

Lenke til kommentar
Dra til H****** med dette! Pappsen er musiker, så ville ikke likt at folk brukte programmer(som f.eks. de man bruker for å laste ned fra YouTube) for å få tak i musikken gratis.

Hva i? Her har TONO og NRK kommet frem til en avtale som gir NRK rett til å bruke musikk også på nett og ikke bare i radio og TV, og som betyr betraktelig mer penger til rettighetshaverne og dermed musikerne, også sutrer musikerfaren din? Kan ikke forstå annet enn at dette er positivt for musikere.

 

Skal dette være en god nyhet? Det som er genialt med podcasts av radioprogrammer er jo at man slipper all musikken.

 

Det gjelder ikke for musikkprogrammer ;-) Der er det pratingen som er problemet. Kanskje det kan innføres en avgift på radiotomprat... slik at dette ikke lenger lønner seg.

Dessverre så er det mange musikkprogrammer som ikke kan podkastes nå heller fordi de inneholder mer enn 70% musikk. :(

 

Skulle ønske de også hadde hatt denne avtalen da de laget "Beatles komplett". Utrolig bra serie om historien til alle Beatlessangene, men litt plagsomt å lytte til den når sangene de kommenterer ikke følger med.

Du skal ikke se bort ifra at enkelte slike klassikere vil bli podkastet etterhvert, muligens i NRK Gull podkasten. Håper vi, skulle gjerne hørt Zappa-spesialen til Harald Are Lund igjen.

Lenke til kommentar

Jeg syntes det er feil at NRK skal betale masse penger for å ha med musikk som ikke er en viktig del av programmet.

Program der musikken hører med fordi det prates om musikken er noe annet.

F.eks 20 spørsmål hvor studiobandet spiller deler av en låt av og til for å gi hint i konkurransen, vil nå bli mer komplett. Selv der har musikken vært fjernet nå.

 

Jeg ser det selv som bra at musikk er fjernet fra noen program, musikk som kun legge inn for å hale ut tiden.

Lenke til kommentar
Jeg syntes det er feil at NRK skal betale masse penger for å ha med musikk som ikke er en viktig del av programmet.

Program der musikken hører med fordi det prates om musikken er noe annet.

F.eks 20 spørsmål hvor studiobandet spiller deler av en låt av og til for å gi hint i konkurransen, vil nå bli mer komplett. Selv der har musikken vært fjernet nå.

 

Jeg ser det selv som bra at musikk er fjernet fra noen program, musikk som kun legge inn for å hale ut tiden.

 

Bedre investerte penger enn mye annet NRK bruker penger på, kjedlig sport feks, personlig synes jeg dette er fortreffelige nyheter.

 

AtW

Lenke til kommentar

Svært så mye negativitet det var til avtalen. Synes selv det er fantastisk, dette vil faktisk gjøre mye flere programmer, både på tv og radio, tilgjengelige.

 

Og de radioprogrammene som er som podcaster nå regner jeg nesten med vil fortsette å være musikkfrie/tilnærmet musikkfrie (unntak der musikken er en del av programmet). Så kommer den sikkert i en versjon med musikk i tillegg.

 

Skal ikke se bort ifra at det er en baktanke, nemlig det å kunne kreve lisenspenger av alle som har internett i Norge....
Sarkasme? NRK får endel inntekter fra annonsesalg på nett. Jo flere som besøker podcastsidene, jo flere reklamevisninger får nrk.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...