Gå til innhold

Kritisk webfeil fikset


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne sikkerhetsoppdateringen installerte seg automatisk uten å spørre meg noe som helst på Vista 64bit. Jeg bare fikk beskjed når den var ferdig og hadde startet nedtellingen for re-start. Jeg har uto-update på, men Vista pleier alltid å vente inntil jeg setter igang installerings prosessen. Dette var første gang jeg opplevde at den installerte seg på en slik hastverk.

Lenke til kommentar
Jeg bare fikk beskjed når den var ferdig og hadde startet nedtellingen for re-start.

Utrolig irriterende at det kreves omstart i det hele tatt. Ennå verre er det at OS-et bestemmer selv når det skal gjøre omstarten. Tenk om man kjører en langvarig oppgave (simulering, rendring, etc) uten å være til stede og ikke ønsker at oppgaven skal brytes av.

Lenke til kommentar
AVG Press Statement Regarding Problems from Product Update

AMSTERDAM, Netherlands, Nov. 11 /PRNewswire/ -- AVG is actively workingto remedy the problem some users are experiencing related to the mostrecent update to commercial and free versions of AVG 7.5 and AVG 8.0 insome languages. A number of users who installed the update mistakenlyreceived a warning that the Windows system file user32.dll product version5.1.2600.3099 was infected with a Trojan virus and were prompted to deletea file essential to the operation of Windows XP. The problem only affects users of the Dutch, French, Italian,Portuguese, and Spanish language versions of Windows XP.

AVG is taking these steps to assist users in remedying the problem: -- Immediate release of a new update to correct the problem. -- Creation of a specific informational section on the AVG website that enables users to resolve the problem. Affected users should follow the weblinks below for further informationand to download the fix tool:

(1) http://www.avg.com/support/HotTopics1574 FalsePositiveuser32.dll (2) http://www.avg.com/support/HotTopics1574 FalsePositiveuser32.dll - fix tool Affected users unable to use their PCs should contact their AVGreseller or ask a friend to download the information and fix tool for them.After running the fix tool, users should run the AVG update program todownload and install the correct AVG update. AVG sincerely regrets the inconvenience users have experienced. We areworking to remedy the problem and ensure that any other potentialvulnerabilities are identified and eliminated before they can impact users.s.server=server()s.channel="news release"s.pageName="news_release_avg press statement regarding problems from product update"s.prop2="104"s.prop3="11-11-2008"/************* DO NOT ALTER ANYTHING BELOW THIS LINE ! **************/var s_code=s.t();if(s_code)document.write(s_code);//-->SOURCE AVG

 

Burde være med i nyheten :)

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar
Velvalgt illustrasjonsbilde, av en maskin som ikke kan kjøre Windows - men å bruke en slik er så klart også en god metode for en sikrere webopplevelse, og det var kanskje det skribenten ville minne oss på... :p

Ikke kan kjøre Windows? Såvist kan den det. Om man derimot virkelig vil kjøre Windows når man har muligheten til å benytte OS X istedet, kan man lure på... Men det blir en annen diskusjon.

 

Slenger meg med Simen1 her: forbanna irriterende med automatiske restarter. Er det for mye forlangt å få en dialogboks først? Har selv opplevd restarter pga automatiske oppdateringer også når jeg sitter foran pc'en. De gangene har jeg kjørt fullscreen-applikasjoner hvor bedskjeden fra MS ikke kom gjennom. Plutselig dør alt og restarter - uten at jeg har mulighet til å lagre eventuelle data jeg arbeider med... Nei, glad jeg har funnet meg et annet OS :p

 

@Spragleknas: Du tenker på saken omtalt på http://www.hardware.no/artikler/avg_fjerne...ndows-fil/57879 ? Ja, kjipt når antivirus og windows ikke snakker sammen. :-/ Det eneste jeg stusser på er mengden norske brukere som skal ha opplevd dette.. Er det så vanlig med fransk eller spansk windows her til lands?

Lenke til kommentar

skjønner ikke egentlig hvorfor folk gnåler om automatisk restart etter oppdatering, og at de ikke vil at at oppgaver skal avbrytes.

vel, hvis man er så "dum" at man velger å kjøre automatiske oppdateringer får man ta konsekvensene.

er ikke noe poeng å kjøre auto oppdateringer så lenge ms legger ut sine oppdateringer andre tirsdag i hver måned.

 

Deaktiver automatiske oppdateringer og sørg for at du ikke kjører windows update når du driver med noe på maskinen.

 

problem solved!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...