Gå til innhold

Test: Chieftec CFT-1000G-DF


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sirtec produserer/har produsert strømforsyninger for kjente merker. F.eks noen av Thermaltakes tidligere modeller var Sirtec, men mange av disse var forsåvidt ikke spesielt gode. (Minnes makkverket Purepower 680W rev.1 som jeg slet fælt med).

 

OCZs nye ModXStream Pro-serie er Sirtec, men har ikke sett noen skikkelige tester av disse enda. Skal være sagt at jeg har et par gamle Chieftec 360W som er Sirtec, og de fungerer fint, den ene har gått siden 2003 og lever enda, full av hybelkaniner som den er. ;P Så det er vel litt opp og ned som med det meste.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Ser nå at den kun har 1, 8 pin PCI kontakt og er dermed ubrukelig for de som skal ha 2(eller flere) brukbare grafikk kort. Normalt må man jo ha 1 8 pin + 1 6 pin til hvert kort. Ser dermed ikke noe poeng med denne strømforskyningen.

 

Forventet at nyere PSU'er som er fra 1000w og oppover støtter 3 grafikk kort. Dvs min 3, 6 pin og 3, 8 pin kontakter.

Endret av brg
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Ser nå at den kun har 1, 8 pin PCI kontakt og er dermed ubrukelig for de som skal ha 2(eller flere) brukbare grafikk kort. Normalt må man jo ha 1 8 pin + 1 6 pin til hvert kort. Ser dermed ikke noe poeng med denne strømforskyningen.

 

Forventet at nyere PSU'er som er fra 1000w og oppover støtter 3 grafikk kort. Dvs min 3, 6 pin og 3, 8 pin kontakter.

 

Chieftec specs

 

1 6 pin og 8 pin pci kabel som ikke er modulær også har de slengt med 2 6 pin og 8 pin pci kabler som er modulær.

Endret av Ironmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...